Pytanie |
Odpowiedź |
Integracja jakich trzech punktów widzenia w planowaniu zajęć dydaktycznych? rozpocznij naukę
|
|
1. uczenia (jego celów), 2. dyscypliny naukowej, (materiału), 3. nauczyciela (jego wymagań)
|
|
|
Czym są treści kształcenia? rozpocznij naukę
|
|
opanowywanie czynności okreslone ze względu na cele ksztłcenia, materiał i wymagania programowe.
|
|
|
jakie są główne wymiary przestrzeni dydaktycznej objętej planowaniem? rozpocznij naukę
|
|
1. cele, 2. materiał, 3. wymagania
|
|
|
Co jest podstawą planowania zajęć dydaktycznych? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czym jest program dydaktyczny? rozpocznij naukę
|
|
ogólem dokumentów wyznaczających treść nauczania.
|
|
|
co obejmuje program naucznia? rozpocznij naukę
|
|
1. broszurę programową, 2. podręczniki, 3. zeszyty ćwiczeń, 4. środki dydaktyczne
|
|
|
jakie są trzy etapy planowania zajęć - etap 1? rozpocznij naukę
|
|
zapadają decyzje najogólniejsze, wyrażające koncepcję danego zakresu treści kształcenia
|
|
|
jakie są trzy etapy planowania zajęć - etap 2? rozpocznij naukę
|
|
decyzje bardziej szczegółowe o rozwarstwianiu tej treści
|
|
|
jakie są trzy etapy planowania zajęć - etap 3? rozpocznij naukę
|
|
decyzje najbardziej szczegółowe, wyznaczające przebieg zajęć dydaktycznych. Zajęcie się tokiem nauczania.
|
|
|
Czego rozwinięciem są etapy planowania zajęć? rozpocznij naukę
|
|
tradycyjnych praktyk rozkładania materiału i przugotowania lekcji przez nauczyciela.
|
|
|
Na czym powinna być skupiona uwaga prowadzącego lekcje? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
planowanie zajęc dydaktycznych etapy, zasięg, aspekty 1? rozpocznij naukę
|
|
planowanie kierunkowe - rok szkolny semestr - cele poznawcze, cele motywacyjne, materiał kształcenia
|
|
|
planowanie zajęc dydaktycznych etapy, zasięg, aspekty 2? rozpocznij naukę
|
|
planowanie wynikowe - dział programowy, duża jednostka tematyczna - materiał kształcenia, wymagania programowe.
|
|
|
planowanie zajęc dydaktycznych etapy, zasięg, aspekty 3? rozpocznij naukę
|
|
planowenie metodyczne - lekcja, cykl lekcji - wymagania programowe, tok zajęć.
|
|
|
Czym jest planowanie kierunkowe? rozpocznij naukę
|
|
ma za zadanie powiązać cele poznwacze kształcenia z celamimotywacyjnymi oraz dobrać materiał kształcenia. polega na ustaleniu jakie jednostki materiału kształcenia umożliwią osiągnięcie poszczególnych celów kształcenia. Ukierunkowuje czynności nauczyciela
|
|
|
Czym jest planowanie wynikowe? rozpocznij naukę
|
|
powinno doprowadzić do hierarchi wyagań programowych w związku z kolejnymi tematami zajęć. Według tych wymagań nauczyciel będzie oceniał osiągnięcia uczniów i skuteczność własnej pracy.
|
|
|
Czym jest planowanie metodyczne? rozpocznij naukę
|
|
jest projektowaniem przebiegu zajęć dydaktycznych umożliwiającym uczniom uzyskanie pprzewidywanych osiągnięc. Najbardziej elastyczne planowanie.
|
|
|
planowanie wynikowe - zalety? rozpocznij naukę
|
|
przeciwdziała nadmiernej fantazji, hasłom bez pokrycia, pozorowaniu wysokiego poziomu pracy, różnym postaciom materializmu dydaktycznego.
|
|
|
Na jakim założeniu opiera się zróznicowanie wymagań? rozpocznij naukę
|
|
nie da się utrzymać dostatecznie wysokiego, jednolitego poziomu wymagań wobec wszystkich uczniów
|
|
|
jak są formułowane wymagania? rozpocznij naukę
|
|
jako opisy opanowanych czynności z nasyceniem odpowiednim materiałem kształcenia i w ustopniowaniu.
|
|
|
Do ilu słów powinien być zredukowany zapis wymagan? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaki jest ostatni etap planowania zajęc dydaktycznych? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czym jest planowanie metodyczne? rozpocznij naukę
|
|
wytycza tok zajęć i owocuje dokumentem, który bywa nazwany konspektem, scenariuszem lekcji lub planem metodycznym zajęć dydaktycznych.
|
|
|
jaką postać przybiera treść kształcenia? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co znaczy, że treść kształcenia przybiera postać zadaniową? rozpocznij naukę
|
|
przewidziana czynnośc docelowa ma być przez ucznia opanowana, dzięki wykonaniu pewnych czynności pośredniczących, regulowanych czynnościami metodycznymi nauczyciela, który dysponuje odpowiednim wyposażeniem.
|
|
|
czy zajęcia dydaktyczne powinny umożliwić uczniom spełnienie każdego poziomu wymagań? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czy zajęcia muszą sie zaczynać od wymagań podstawowych? rozpocznij naukę
|
|
nie. wymagania moga przeplatac się w planie.
|
|
|
Najuciążliwsze błędy planowania zajęć dydaktycznych - błąd 1? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Najuciążliwsze błędy planowania zajęć dydaktycznych - błąd 2? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Najuciążliwsze błędy planowania zajęć dydaktycznych - błąd 3? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Najuciążliwsze błędy planowania zajęć dydaktycznych - błąd 4? rozpocznij naukę
|
|
przecenianie czynności metodycznych nauczyciela
|
|
|
czym jest formalizacja planowania? rozpocznij naukę
|
|
nadmierna rozbudowa planowania, k ótra zawayczaj idzie w przez z niewolnyczym trzymaniem sie wzorów i nie korzystaniem z własnych doświadczeń.
|
|
|
Czym jest materializm dydaktyczny? rozpocznij naukę
|
|
wyraża się on lekceważeniem planowania kierunkowego, porcjowaniem materiału według podręcznika uczniowskiego, dopisywaniem celów kształcenia jako swoistej ozdoby do gotowego materiału. Wynika najczęsciej z zaniedbania, zbyt jednostronnego przygotwania nauczyciela, braku głębszego zainteresowania uczniami, braku własciwej atmosfery wychowawczej.
|
|
|