Pytanie |
Odpowiedź |
optymalicaja celów uczenia się, dwa kręgi wtajemniczenia 1? rozpocznij naukę
|
|
1. znajmość racjonalnych techni zdobywania wiedzy i organizacji pracy nad jej przyswajaniem i utrwalaniem.
|
|
|
optymalicaja celów uczenia się, dwa kręgi wtajemniczenia 2? rozpocznij naukę
|
|
obejmuje przede wszystkim wybór głównych celów i treści uczenia się oraz wyznaczenie jego miejsca w programie życiowym jednostki. jest strategią uczenia się
|
|
|
Jaka jest podstawowa zasada kolejności usprawnień? rozpocznij naukę
|
|
usprawnienie najlepiej zaczynać od badania jego celów, właściwy wybór celu więcej znaczy niż najlepsze narzędzie wykonawcze.
|
|
|
co służy nadawaniu własnej edukacji najbardziej pożądanego kształtu? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Dlaczego w kształtowaniu własnej edykacji służy inicjatywa i wola? Jakie powody sprawiają, że samodzielny wysiłek ucznia jest nieodzownym elementem uzupełniającym edukację? rozpocznij naukę
|
|
1. bo występuje stałe nienadążanie programów szkolnych za wymaganiami życia, 2. szkoła realizuje zbiorowe nauczanie i wychowanie, przez co brak jest należytego uwzględniania różnic indywidualnych w zdolnościach, zainteresowawniach, osobowości uczniów.
|
|
|
z czym powinno wiązać się ucznie? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jaka jest podstawa analizy celów życiowych? rozpocznij naukę
|
|
analiza celów życiowych studentów UW w roku 1973.
|
|
|
jakie występują modele celówżyciowych rozpocznij naukę
|
|
1. model elementarny celów życiowych, 2. model ambicjonalny, 3. model kreatywny
|
|
|
czym jest model elementrany celów życiowych? rozpocznij naukę
|
|
główne wartości: konfort, własna rodzina, przyjazne kontakty z ludźmi, rozrywki, praca. Nie jest to model czyto konsumpcyjny, choć takie cele w nim dominują.
|
|
|
Czym jest model ambicjonalny? rozpocznij naukę
|
|
naczelne watości: uznanie, sława, poczucie własnego znaczenia, posiadanie władzy. Celem osób preferucjących ten model jest wybicie się, a dobra praca to taka, która daje możliwości awansu.
|
|
|
Czym jest model kreatywny? rozpocznij naukę
|
|
dominuje tu perfekcjonizm i ukierunkowanie na przeobrażenia otoczenia. uy
|
|
|
Jaka jest droga do lepszego wykorzystania szans życiowych i bardziej skutecznego kształtowania własnego losu? rozpocznij naukę
|
|
optymalizacja celów naczelnych
|
|
|
Główne błędy jakie wyodrębniono w formułowaniu celów -błąd 1? rozpocznij naukę
|
|
mglistość, niejasność celów.
|
|
|
Główne błędy jakie wyodrębniono w formułowaniu celów -błąd 2? rozpocznij naukę
|
|
brak dokładnej wiedzy o celach nieprzedmiotowych.
|
|
|
Główne błędy jakie wyodrębniono w formułowaniu celów -błąd 3? rozpocznij naukę
|
|
brak wiedzy o zależnościach pomiędzy celami a środkami.
|
|
|
Główne błędy jakie wyodrębniono w formułowaniu celów -błąd 4? rozpocznij naukę
|
|
brak celów pośerdnich, niezbędnych do osiągnięcia celów końcowych.
|
|
|
Główne błędy jakie wyodrębniono w formułowaniu celów -błąd 5? rozpocznij naukę
|
|
nieznajomość aktualnych tendencji rozwojowych, pozwalających uwolnić się w planowaniu życia od aktualnych, przejściowych ograniczeń i schematów.
|
|
|
Jaki model celów życiowych został wyróżniony jako najlepszy? rozpocznij naukę
|
|
kreatywny model celów życiowych
|
|
|
jakie zasoby są potrzebne do osiągniecia celu? rozpocznij naukę
|
|
psychologiczne i przedmiotowe
|
|
|
czym są instrumentalne cele posrednie zwane też autonomicznymi celami życiowymi? rozpocznij naukę
|
|
zasoby przedmiotowe i psychologiczne czyli umiejętność, zdolność, wytrwałość.
|
|
|
jakie jest rozożenie celów w szkole? rozpocznij naukę
|
|
obejmują celepsychologiczne ale pomijaja cel najważniejszy czyli strategie efektywnego działania
|
|
|
czym są strategie efektywnego działania? rozpocznij naukę
|
|
opanowanie kompleksu nawyków, które warunkują efektywność wykorzystania przez nas dostepnych zasobów, sprzyjają odnoszeniu sukcesów i realizacji karier zawodowych.
|
|
|
Ducker - 5 praktyk postępowania zapewniających najpełniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. praktyka 1? rozpocznij naukę
|
|
1. maskymalne wykorzystnie czasu pracy, a tu głównie oszczędzanie czasu dwa sposoby: 1. aktywna obrona przed ludźmi nastawionymi na marnowanie czasu, ograniczanie strat czasu na jaki naraża niewłaściwa organizacja i niewłasciwy system informacji, 2. scalanie czasu w wielogodzinne nie zmącone dystrakcją bloki.
|
|
|
Ducker - 5 praktyk postępowania zapewniających najpełniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. praktyka 2? rozpocznij naukę
|
|
Dążenie do wniesienia wkładu - chęć dania od siebie czegoś autentycznie wartościowego, istotnego.
|
|
|
Ducker - 5 praktyk postępowania zapewniających najpełniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. praktyka 3? rozpocznij naukę
|
|
maksymalne wykorzystnie aktywów
|
|
|
Ducker - 5 praktyk postępowania zapewniających najpełniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. praktyka 4? rozpocznij naukę
|
|
Piertasiński - koncentracja na zasaniu przy czym powinny być spełnione następujące warunki: 1. robimy niewiele zadań ale dobrze, a nie wiele ale powierzchowanie, 2. należy ustalić priorytety i zacząć od zadań najważniejszych, 3. po wykonaniu zadania nie bierzemy się od razu za następne, lecz rewidujemy liste zadań w świetle nowej sytuacji.
|
|
|
Jakie są zasady określania protutetów? rozpocznij naukę
|
|
1. koncentracja na przyszłości i na szansach, 2. szukanie własnej drogi, 3. mierzenie wysoko
|
|
|
Ducker - 5 praktyk postępowania zapewniających najpełniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. praktyka 5? rozpocznij naukę
|
|
podejmójąc właściwe decyzje, szukać idealnego rozwiązania nie oglądając się na jego realność i słuchając opinii innych ludzi.
|
|
|
Czym są zdolności według Pietrasińskiego? rozpocznij naukę
|
|
indywidualne własciwości człowieka, które warunkują jego łatwość uczenia się.
|
|
|
Przejawem wysokiej zdolności są: rozpocznij naukę
|
|
1. szybkie uczenie się, 2. transfer wprawy czyli przenoszenie tego co się nauczyliśmy na inne sytuacje, 3. osiągane poprzez wyuczenie wysokiej sprawności w jakimś działaniu
|
|
|
Psychologiczna kwalifikacja zdolności? rozpocznij naukę
|
|
1. umysłowe, 2. spostrzeżeniowe, 3. psychomotoryczne
|
|
|
Zdolności według szewczuka? rozpocznij naukę
|
|
czynności psychiczne i obok zdolności. 1. spostrzegania spostrzegawczość, 2. wyobrażania - wyobraźnia, 3. myślenia - inteligencja, 4. manipulowania - zręczność, 5. emocjonowania - emotywność.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zadowoleniem z tego, że potrafimy robić coś co umiemmy.
|
|
|
Piertasiński - co robić by osiągnąć sukces? rozpocznij naukę
|
|
1. poznawanie siebie, 2. koncentrowanie się na mocnych stronach, 3. odnajdywanie swoich zdolności.
|
|
|