Pytanie |
Odpowiedź |
zasady budowy programów nauczania stworzone przez progresywistów? rozpocznij naukę
|
|
1. problemowe podejście, 2. kształtowanie umiejętności praktycznych, 3. łącznie pracy z zabawą, 4. aktywizowanie uczniów,5. włączanie uczniów w nuert życia środowiska lokalnego.
|
|
|
czym jest podejście problemowe? rozpocznij naukę
|
|
grupowanie treści kształcenia w układy interdyscyplinarne, wymagające pracy zespołowej
|
|
|
czym jest kształtowanie umiejśtności praktycznych? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czym jest aktywizowanie uczniów? rozpocznij naukę
|
|
uczniowie samodzielnie muszą zdobywać wiedze i umiejętności
|
|
|
Jak włączać uczniów w nurt żcuia środowiska lokalnego? rozpocznij naukę
|
|
wycieczki, wywiady z przedstawicielami róznych zawodów.
|
|
|
Kto najbardziej krytykował utylitaryzm? rozpocznij naukę
|
|
przedstawiciele esencjalizmu Kandel, Bagley, Brubacher, Klipatrick
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cel kształcenia jako przekaz kulturowego dziedzictwa i kształtowanie refleksyjnego stosunku do rzeczywistości
|
|
|
czym jest teoria problemowo - kompleksowa? rozpocznij naukę
|
|
celem kształcenia ułatwienie uczniom poznawanie rzeczywistości, a nie przygotowanie do zawodu. Treści nauczania powinny dotyczyć problemów współczesnego świata i mieć strukturę problemowo - kompleksową, wymagającą integracji wiedzy z róznych przedmiotów, dziedzin
|
|
|
kto był twórca teorii problemowo - kompleksowej? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kierunek realizowany w szkole współczesnej, próba pogodzenia wciąż powiększającego się zasobu wiedzy i już za bardzo przeładowanych programów nauczania.
|
|
|
Co powinna zaiwrać treśc kształcenia według strukutralizmu? rozpocznij naukę
|
|
elementy podstawowe a elementy wtórne danej dziedziny mogą być wprowadzone, jdnak nie są konieczne
|
|
|
Kto jest twórcą terminu strukturalizm? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
próba redukcji materiału, ale odwrotnie niż strukturalizm nie przykłada wagi do systematycznego układu materiału
|
|
|
Czym jest koncepcja nauczania paradygmatycznego? rozpocznij naukę
|
|
na podstawie przykładów wzorów, treści w materiale powinny być ułożone w sposób ogniskowy, tak aby ukazać kluczowe punkty przekazywanego materiału.
|
|
|
czym jest zasada egzamplarycznego układu treści? rozpocznij naukę
|
|
uczeń powinien zapoznać się z reprezentowanym dla danego tematu egzemplarzem/fragmentem i na jego podstawie zdobyć wiedzę, bądź wyciągnąć wnioski o całym temacie.
|
|
|