wykład 4 treści kształcenia

 0    13 fiszek    paullina.p
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Podejście rozowjowo - poznawcze - Piaget, Kolberg
rozpocznij naukę
1. inteligencja to adaptacja, 2. nieodzowna tendencja do strukturaryzowania otaczającego świata
3. inteligencja jako adaptacja A. adaptacja aspekt zewnątrzny czyli asymilacja i akomodacja
rozpocznij naukę
B. adaptacja aspekt wewnętrzny czyli organizacja
4. równoważnie znajoryzyjące, 5. niezmienna funkcja inteligencji
rozpocznij naukę
6. zmienna struktura, organizacja inteligencji czyli miarą rozwoju inteligecji jest rozbudowa jej struktury.
Kryteria rozwoju inteligencji oparacyjnej: 1. jakościowy charakter zmiany, 2. niezmienna kolejność etapów,
rozpocznij naukę
3. całościowy charakter zmiany, 4. hierarchiczna integracja
Etapy w rozwoju inteligencji: 1. inteligencja sensoryczno - motoryczna,
rozpocznij naukę
2. wyobrażenia przedoperacyjne
3. operacje konkretne
rozpocznij naukę
4. operacje formalne
Kryteria jakościowej odrębności etapów w rozwoju inteligencji operacyjnej
rozpocznij naukę
1. natura narzędzi inteligencji
2. przedmiot inteligencji
rozpocznij naukę
3. typ organizacji
4. typ egocentryzmu
rozpocznij naukę
Inteligencja sensoryczno - motoryczna:
1. instrumenty inteligencji - schematy asymilacyjne
rozpocznij naukę
2. przedmiot inteligencji - fizyczne obiekty
3. typ orgaznoizacji to koordynacje schematów
rozpocznij naukę
4. typ egocentryzmu to nieoddzielanie przedmiotów od działań
Wyobrażenia przedoperacyjne: 1. instrumenty inteligencji to regulacje wyobrażeniowo - spostrzeżeniowe
rozpocznij naukę
2. przedmiot inteligencji to symboliczne reprezentacja przedmiotów i sytuacji
3. typ organizacji - brak
rozpocznij naukę
4. typ egocentryzmy to nie oddzielanie przedmiotów od ich symbolicznych reprezentacji.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.