Pytanie |
Odpowiedź |
Możliwości biblioteki OpenGL rozpocznij naukę
|
|
Operacje na punktach, liniach i wielokątach, obiekty geometryczne -2i3D, przekształcenia: skalowanie, translacje, obroty, rzytowanie, przesłanianie niewidocznych powierzchni, oblicznie związane z oświetleniem, mieszanie kolorów, przezroczystość, animacje
|
|
|
Czym poprzedzane są nazy funkcji biblioteki standardowej OpenGL? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czym poprzedzane są nazy funkcji biblioteki uzytkowej GLU? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czym poprzedzane są nazy funkcji biblioteki narzędziowej GLUT? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czym poprzedzane są nazy funkcji biblioteki pomocniczej GLAUX? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co oznacza 2f w glVertex2f? rozpocznij naukę
|
|
2-liczba arfumentów funkcji, f-typ argumentów (float)
|
|
|
co na końcu funkcji oznacza litera v? rozpocznij naukę
|
|
że funkcja pobiera argumenty poprzez wskaźnik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest to biblioteka użytkowa, która wyknuje główne operacje wejścia/wyjścia na poziomie systemu operacyjnego
|
|
|
Jakie są zadania biblioteki GLUT? rozpocznij naukę
|
|
mozliwośc pisania kodu z możliwością przenoszenia na wiele platform 0 GLUT niezależny od platformy, wymaga minimalnej ilości kodu do zapewnienia okien, klawiatury myszki, ułatwienie uczenia się OpenGL - skupienie się na samej grafice
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
(wywołanie zwrotne GLUT) technika programowania będąca odwrotnością wywołania funcji. Użytkownik jedynie rejestruje funkcję do późniejszego wywołania, natomiast funkcje biblioteki wywołują ją w stosownym dla siebie czasie
|
|
|
do czego GLUT wykorzystuje callback? rozpocznij naukę
|
|
do obsługi klawiatury, myszy, renderowania
|
|
|
Na jakiej zasadzie wyliczane są kolory wszytskich punktów w trójkącie? rozpocznij naukę
|
|
na zasadzie aproksymacji - cieniowanie
|
|
|
do czego biblioteka OpenGL wykorzystuje macierze? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
OpenGL - cieniowanie co to? rozpocznij naukę
|
|
sposób interpretacji koloru wierzchołków
|
|
|
Jakie rodzaje cieniowania wyróżniamy w OpenGL? rozpocznij naukę
|
|
cieniowanie płynne i płaskie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powierzchnia wielokąta ma jeden kolor
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przejścia kolorów pomiędzy wierzchołkami są wygładzane
|
|
|
lista wyświetlania w OpenGL co umożliwia? rozpocznij naukę
|
|
Umożliwia wielokrotne wykorzystywanie raz skompilowanego (wyrederowanego) fragmentu kodu
|
|
|
Co określa w OpenGL która strona ma być renderowana? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
w jaki sposób mo,żna wyłaczyc renderowanie jednej strony? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
która strona jest domyślnie renderowana zewnętrzna czy wewnętrzna w OpenGL? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|