Pytanie |
Odpowiedź |
Jak zachowują się zgruowane obiekty w 3D Max? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co może wchodzić w skłąd zespołu w przeciwieństwie do grupy? rozpocznij naukę
|
|
źródło światła typu Luminaire
|
|
|
Jaki obiekt jest najwyżej w hierarchii w 3DMax? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Co wykorzystuje hierarchia? rozpocznij naukę
|
|
relacje rodzic (rządzi) -> dziecko (podlega)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzic posiadajacy conajmniej dwójkę dzieci
|
|
|
jakie rodzaje kinematyki stosowane są w animacji obiektów złożonych? rozpocznij naukę
|
|
kinematyka prosta i kinematyka odwrotna
|
|
|
Co to jest kinematyka prosta? rozpocznij naukę
|
|
ruch rodzica przenoszony jest na dziecko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ruch dziecka wymusza zachowanie (ruch) rodzica
|
|
|
Co nalezy zrobić jeżeli zbiór obiektów nie ma rodzica a zachodzi potrzeba ich wspólnej transformacji jak w ramach hierarchii? rozpocznij naukę
|
|
można utworzyć obiekt pozorny (pusty, nierenderowalny) i podpiąć pod niego potomków
|
|
|
Jakie wyróżniamy podstawowe obiekty w 3DMax? rozpocznij naukę
|
|
Obiekty parametryczne i obiekty edytowalne
|
|
|
Obiekty parametryczne - pojęcie rozpocznij naukę
|
|
kształtem obiektu można sterować poprzez zmianę wartości parametrów opisujących obiekt np. sfera może być określona poprzez promień i liczbę segmentów
|
|
|
Obiekty edytowalne - pojecie rozpocznij naukę
|
|
Obiekty które można "ręcznie" modyfikować poprzez działanie na pojedynczych podobiektach - węzłach krawędziach, ściankach
|
|
|
W jakiej postaci wstawia się większosć obiektów w #D Max? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy obiekt parametryczny można zmienić w edytowalny? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Czy obiekt edytowalny można zamienić w parametryczny? rozpocznij naukę
|
|
często taka operacja jest niemożliwa
|
|
|
Jakie wyróżniamy typy modeli obiektów w 3ds Max? rozpocznij naukę
|
|
obiekty podstawowe, kształty i spajny, obiekty siatkowe typu Mash i Poly, powierzchnie sklejane, NURBS, Obiekty złożone, obiekty pełne, systemy cząsteczkowe, włosy i futro, systemy tkanin
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wektor prostopadły do powierzchni w danym punkcie i skierowany na zewnątrz powierzchni
|
|
|
Co pozwala zdefiniować wektor normalny? rozpocznij naukę
|
|
Zewnętrzną stronę powierzchni oraz oszacować wygładzenie powierzchni, oświetlenie czy cieniowanie
|
|
|
Podobiekty to elementy tworzące model tj: rozpocznij naukę
|
|
wierzchołki, krawędzie, ścianki, wielokąty, elementy (objętościowe)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jest to narzędzie (chwilowo wirtualne) obiekt na który działa specyficzny dla niego sposób (zgodnie z wartościami ustawionych parametrów). Obiekt zachowuje swoje oryginalne cechy.
|
|
|
Do czego i ile można przypisać modyfikatorów? rozpocznij naukę
|
|
do obiektu można przypisac wiele modyfikatorów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wybrany dla obiektu modyfikator umieszczany jest na stosie modyfikatorów. Na szczycie stosu (u dołu) znajduje się dany obiekt bazowy. Możliwa jest zmiana kolejności modyfikatorów poprzez przeciągnięcie myszą.
|
|
|
Od czego zalezy efekt końcowy działania stosu modyfikatorów? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jaką możliwośc daje używanie stosu modyfikatorów? rozpocznij naukę
|
|
spowalnia pracę ale daje możliwość modyfikacji obiektu poprzez zmianę parametrów modyfikatorów
|
|
|
Kiedy można scalić stos modyfikatorów rozpocznij naukę
|
|
po zakończeniu pracy nad wyglądem obiektu
|
|
|
co się dzieje po scaleniu modyfikatorów? rozpocznij naukę
|
|
wszystkie efekty działania modyfikatorów zostają zachowane, ale traci się możliwość modyfikowania parametrów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kazdy modyfikator posiada swoje Gizmo - pomarańczowa ramka wokół obiektu, wyznaczająca zakres działania modyfikatora. Gizmo można modyfikować/transformować podobnie jak obiekt, wpływajac na zmianę działania modyfikatora (zamaist zmiany parametrów)
|
|
|
Na jakie kategorie można podzielić listę wszytskich modyfikatorów? rozpocznij naukę
|
|
Object Space Modifiers oraz World Space Modifiers
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
modyfikatory działające w układzie współrzędnych związanych z obiektem - działają tylko na obiekt. Większosć modyfikatorów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
modyfikatory działajace w globalnym układzie współrzędnych związanym ze sceną i nie zmieniają położenia wraz z obiektem. Po nazwie mają przyrostek (WSM). Umieszczane w stosie na wierzchu i wykonywane na końcu
|
|
|
Modyfikatory grupy Selection rozpocznij naukę
|
|
służą do wyznaczania podobieństw wybranego rodzaju. Do nich można dodoawać inne modyfikatory - wówczas działaja one tylko na zaznaczonych modyfikatorami selekcji podobiektach - w każdej chwili można zmodyfikować selekcję ustawioną modyfikatorem.
|
|
|
Co dzieje się po zastosowaniu modyfikatora selekcji? rozpocznij naukę
|
|
Nieaktywne stają się narzedzia przekształceń w głównym pasku narzedziowym
|
|
|
Modyfikator Volume Select rozpocznij naukę
|
|
dziła inaczej od pozostałych. Zaznacza wszytskie podobiety leżące w bryle jego Gizma należące do jednego lub kilku obiektów. Obejmowane przez niego obiekty moga sie zmieniaćprzy przesuwaniu obiektów podczas animacji. Mozna go przypisac kilku obiektom jed
|
|
|
Co powinno sie zrobić jesli obiekt znajduje się daleko a my renderujemy scenę? rozpocznij naukę
|
|
Powinno wykonać sie kilka wersji tego obiektu o różnym poziomie szczegółowości, i za każdym razem wybrać tą wersje która odpowiednio odpowiada wielkości/odległości obiektu. aby nie marnotrawić zasobów i czasu
|
|
|