PODSTAWY REKLAMY - PLAKAT

3  1    22 fiszki    juliarucinska
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
EFEKT AUREOLI
rozpocznij naukę
polega na tym, że jakaś pozytywna cecha człowieka, opromienia swoim blaskiem’’ pozostałe jego cechy i decyduje o sposobie, w jaki jest on odbierany przez innych.
EFEKT ŹRÓDŁA
rozpocznij naukę
zjawisko wpływu nadawcy na odbiorcę, na jego postrzeganie rzeczywistości, zachowania, np. konsumpcyjne.
EFEKT NAŚLADOWNICTWA
rozpocznij naukę
zjawisko wpływu społecznego wynikające z tego, że odbiorca postrzegając podobieństwo do bohatera reklamowego, stara się przejąć inne jego cechy, zachowania, np. zachowania konsumpcyjne.
EFEKT AUTORYTETU
rozpocznij naukę
zjawisko wpływu społecznego, polegające na uleganiu autorytetom. Człowiek zakłada, że w danej dziedzinie ekspert ma dużo większą wiedzę niż przeciętny konsument.
EFEKT KATALOGOWY
rozpocznij naukę
odnosi się do prasy codziennej i magazynów, kiedy dany egzemplarz jest czytany przez wiele osób, przechowywany, a nawet kolekcjonowany przez długi czas, co potencjalnie zwiększa szansę dotarcia komunikatu reklamowego do odbiorcy.
EFEKT DEMONSTRACJI
rozpocznij naukę
zjawisko wpływu społecznego wynikające z tego, że odbiorca, chcąc należeć do określonej grupy społecznej, przejmuje jej cechy zachowania, również zachowania konsumpcyjne.
EFEKT HALO
rozpocznij naukę
polega na tym, że cechy jednego elementu przekazu reklamowego są przenoszone na inne elementy (np. cechy nadawcy są przenoszone na produkt).
EFEKT CZĘSTEJ EKSPOZYCJI
rozpocznij naukę
zjawisko polegające na tym, że im częściej mamy z czymś do czynienia, tym większa jest świadomość tej rzeczy i większa skłonność do jej polubienia.
EFEKT SYNERGII
rozpocznij naukę
efekt pracy, na który składa się praca i zaangażowanie wielu osób.
EFEKTYWNOŚĆ
rozpocznij naukę
relacja między osiągniętymi wynikami a poniesionymi nakładami, a także ocena uzyskanego efektu od strony celowości działania.
EMOCJE
rozpocznij naukę
złożony proces psychiczny wywoływany przez bodźce zewnętrzne, mający wpływ na działania człowieka.
INSIGHT
rozpocznij naukę
precyzyjne określenia potrzeb konsumenta względem danej kategorii produktów.
INTERSTITIALS
rozpocznij naukę
podczas przechodzenia z jednej strony na drugą wyświetlane są treści reklamowe.
INTERAKTYWNOŚĆ
rozpocznij naukę
utrzymanie obustronnych kontaktów z uczestnikami procesu komunikacji (np. internetowej), co nadaje procesowi komunikowania charakter indywidualny.
IMPLANTY
rozpocznij naukę
słowa, slogany, symbole ukryte w komunikatach reklamowych, które człowiek odbiera poza świadomością. Trudności w ich świadomym odbiorze są związane z jednoczesnym prezentowaniem odbiorcy innych informacji, które ograniczają możliwości percepcyjne.
INSERT
rozpocznij naukę
forma reklamy prasowej, polegająca na umieszczeniu w gazecie ulotki reklamowej (wrzutki).
FLOW CHART
rozpocznij naukę
zwarty dokument, który w syntetyczny ujmuje dobór poszczególnych mediów do emisji i ich wykorzystywanie w czasie.
FAZA PRZEDRYNKOWA
rozpocznij naukę
faza cyklu życia produktu. Etap przed wprowadzeniem do sprzedaży; obejmuje procesy związane z badaniami, dystrybucją i planowaniem promocji.
FAZA SPADKU
rozpocznij naukę
faza cyklu życia produktu. Etap, w którym sprzedaż produktu spada, a silna konkurencja wypiera produkt za pomocą substytutów i cen penetracyjnych, bądź produkt przestaje być atrakcyjny technicznie.
FAZA DOJRZAŁOŚCI
rozpocznij naukę
faza cyklu życia produktu. Etap, w którym produkt jest znany, a sprzedaż utrzymuje się na względnie stałym poziomie.
FAZA WPROWADZENIA
rozpocznij naukę
faza cyklu życia produktu, Etap, w którym produkt jest wprowadzany do sprzedaży, rozpoczyna się kampania reklamowa.
FRENCZ DOOR
rozpocznij naukę
reklama na okładce pisma, ukryta’’ pod skrzydełkiem rozchylanym na zewnątrz pisma.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.