Pytanie |
Odpowiedź |
What time is it? (or What's the time?) It's half past ten. / It's time to go home. rozpocznij naukę
|
|
Jest 10:30. / Czas wracać do domu.
|
|
|
It's Thursday. / It's 16 March. rozpocznij naukę
|
|
Jest czwartek. / Jest 16 marca.
|
|
|
His strange behaviour struck me immediately, but I didn't say anything. rozpocznij naukę
|
|
Jego dziwne zachowanie od razu mnie uderzyło, ale nic nie powiedziałem.
|
|
|
Do they live around here? Do they live around (= near) here? Do you know if they live around here? rozpocznij naukę
|
|
Czy oni mieszkają w pobliżu? Czy wiesz, czy oni mieszkają w pobliżu?
|
|
|
The shop is closed at the moment. rozpocznij naukę
|
|
Sklep jest w tym momencie zamknięty.
|
|
|
Could you say that again? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you fancy meeting up next week? rozpocznij naukę
|
|
Czy masz ochotę się spotkać w przyszłym tygodniu?
|
|
|
Do you have anything to add? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
So, does what I just said make sense? rozpocznij naukę
|
|
Więc, czy to, co powiedziałem ma sens?
|
|
|
Have I explained that clearly? I know it's a lot to take in. Have I explained it clearly? rozpocznij naukę
|
|
Czy wyjaśniłem (wytłumaczyłem) to jasno? Wiem, że to dużo do zapamiętania. Czy wyjaśniłem to jasno?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
What is it supposed to be? (or What is it/this/that...?) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
He was widely regarded by colleagues as one of the leading experts in his field. rozpocznij naukę
|
|
Był powszechnie uważany przez kolegów za jednego z czołowych ekspertów w swojej dziedzinie.
|
|
|
It was the best advertisement I've ever seen. rozpocznij naukę
|
|
To była najlepsza reklama, jaką kiedykolwiek widziałem.
|
|
|
what do you do in your free time? rozpocznij naukę
|
|
co robisz w wolnym czasie?
|
|
|
Where did you learn English? rozpocznij naukę
|
|
Gdzie nauczyłeś się angielskiego?
|
|
|
If you have any questions, I'll answer them at the meeting. rozpocznij naukę
|
|
Jeśli masz jakieś pytania, odpowiem na nie na spotkaniu.
|
|
|
What's your favorite movie? rozpocznij naukę
|
|
Jaki jest Twój ulubiony film?
|
|
|
That's what I'm talking about! My dear young friend, this is exactly what I'm talking about./ That's what I'm saying, dude. rozpocznij naukę
|
|
Młodzieńcze, właśnie o tym mówię. / O to mi chodzi, stary.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nie mam żadnych zwierząt.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy masz jakies zwierzeta w domu?
|
|
|
Do you understand what I mean? rozpocznij naukę
|
|
Rozumiesz, co mam na myśli?
|
|
|
How are things (with you)? used for asking sb about their progress or their general situation ‘How are you doing, Bill?’ ‘Oh, pretty well.’ ‘How are things?’ ‘Much the same as usual.’ / 'How are things?' 'Fine, thanks. I've just had a great holiday.' / 'How are things?' 'Not bad, thank you.' rozpocznij naukę
|
|
Co słychać? / Jak tam sprawy? / Jak leci? / Jak idzie? / Jak się masz? używane do pyt. kogoś o jego postępy lub ogólną sytuację - Jak się masz, Bill? - Och, całkiem dobrze. - Jak się mają sprawy? - Tak jak zwykle. / - Jak leci? - W porządku, dzięki. Właśnie spędziłem wspaniałe wakacje. / - Jak idzie? - Nieźle, dziękuję.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Let's go out now! It isn't raining any more. rozpocznij naukę
|
|
Wyjdźmy teraz! Już nie pada.
|
|
|
I've drunk four cups of coffee today. [when these periods are not finished at the time of speaking] today, this week, this year, etc. (when these periods are not finished at the time of speaking) Have you had a holiday this year? rozpocznij naukę
|
|
Wypiłem dziś cztery filiżanki kawy. when these periods are not finished at the time of speaking Czy miałeś wakacje w tym roku?
|
|
|
I'm amazed a young girl like you understands that. rozpocznij naukę
|
|
Jestem zdumiony, że młoda dziewczyna taka jak ty to rozumie.
|
|
|
What field do you specialize in? rozpocznij naukę
|
|
W jakiej dziedzinie się specjalizujesz?
|
|
|
Well, it's not something I particularly like to talk about. rozpocznij naukę
|
|
Cóż, nie jest to coś, o czym szczególnie lubię mówić.
|
|
|
We ran out of everything. The toothpaste is running out. rozpocznij naukę
|
|
Skończyło nam się wszystko (o zapasach żywności). Kończy się pasta do zębów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
I was right. You were right. rozpocznij naukę
|
|
Miałem rację. Miałeś rację.
|
|
|
How much is the water? / How much water is there? rozpocznij naukę
|
|
Ile kosztuje woda? / Ile jest wody?
|
|
|
I told you to be careful. Sb + verb + sb + to (do sth). After MADE & LET we do not use 'to'. Sb + verb + sb + to (do sth). After MADE & LET we do not use 'to'. rozpocznij naukę
|
|
Mówiłem ci, żebyś był ostrożny.
|
|
|
nice of you / kind of you That's very nice of you. / It was really nice of you. / That's very kind of you. / Tom, nice of you to turn up. rozpocznij naukę
|
|
To bardzo miło z twojej strony. / To było naprawdę miłe z pani strony. / Bardzo miło z twojej strony. / Tom, miło z twojej strony, że się pojawiłeś.
|
|
|
Could you speak a little louder? rozpocznij naukę
|
|
Czy mógłbyś mówić trochę głośniej?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy jesteś gotowy na zamówienie? / Czy jesteście gotowi, żeby złożyć zamówienie?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy jesteś wolny w piątek?
|
|
|
Are you saying that I'll have to do it on my own? rozpocznij naukę
|
|
Czy mówisz, że będę to musiał zrobić sam?
|
|
|
The pharmacy is just around the corner. / There is a nice cafe just around the corner. rozpocznij naukę
|
|
zaraz za rogiem, w pobliżu Apteka jest zaraz za rogiem. / Niedaleko jest fajna kawiarenka.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy mogę zarezerwować stolik?
|
|
|
Can I have the bill, please? rozpocznij naukę
|
|
Czy mogę prosić o rachunek?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Could we have the menu, please? rozpocznij naukę
|
|
Czy moglibyśmy prosić o menu?
|
|
|
Could you say that again? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you fancy meeting up next week? rozpocznij naukę
|
|
Czy masz ochotę się spotkać w przyszłym tygodniu?
|
|
|
Do you have a table for two? rozpocznij naukę
|
|
Czy mają państwo stolik dla dwóch osób?
|
|
|
Do you have anything to add? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Do you mind if I sit down? rozpocznij naukę
|
|
Czy masz coś przeciwko, jeśli usiądę?
|
|
|
Do you mind if I work from home on Monday? rozpocznij naukę
|
|
Czy masz coś przeciwko, jeśli ...? Czy ma pan / pani coś przeciwko, jeśli ...? Czy masz coś przeciwko, jeśli w poniedziałek będę pracować z domu?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy uprawiasz jakiś sport?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy sprzedajecie ubrania?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czy mówisz po hiszpańsku?
|
|
|
I see what you mean about facing your past. / I'm not sure I know what you mean. rozpocznij naukę
|
|
Rozumiem, co masz na myśli Rozumiem już, co masz na myśli mówiąc o stawianiu czoła przeszłości. / Nie jestem pewiem, czy wiem, o co ci chodzi.
|
|
|
Do you know what I mean? / Do you see what I mean? rozpocznij naukę
|
|
Czy wiesz o co mi chodzi? / Rozumuiesz, co mam na myśli?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jeśli wiesz co mam na myśli
|
|
|
Where are you off to in such hurry at this time of day? / 2. So, where are we off to today? rozpocznij naukę
|
|
Gdzie się udajecie w takim pośpiechu, o tej porze dnia? / 2. Więc, gdzie się dziś wybieramy?
|
|
|
I am so happy that it's over. / I'm a little sad that it's over. / I think it's over, Buffy. rozpocznij naukę
|
|
Cieszę się, że to już się skończyło (...że to koniec / ... że już po wszystkim) Cieszę się że to już koniec. / Trochę mi smutno, że to już koniec. / Myślę, że to już koniec, Buffy.
|
|
|
out of sight, out of mind rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Give me love to (your sister)! rozpocznij naukę
|
|
Ucałuj ode mnie (twoją siostrę)!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
They don't do much during the week. rozpocznij naukę
|
|
Nie mam zbyt wielu zajęć... / Nie robię wiele... Nie mam zbyt wielu zajęć w ciągu tygodnia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przyjadę po Ciebie o 8:00.
|
|
|
Is it OK if I leave at five today? rozpocznij naukę
|
|
Czy to w porządku, jeśli ...? Czy będzie w porządku, jeśli wyjdę dzisiaj o piątej?
|
|
|
So, do you think I did the right thing? / 2. Look, sometimes you have to do the right thing, no matter what the cost. / 3. In the circumstances, we did the right thing. rozpocznij naukę
|
|
postąpić słusznie / postąpić właściwie / zrobić coś dobrego (dobry uczynek) Myślisz, że postąpiłem słusznie? / 2. Czasami trzeba postąpić słusznie, bez względu na cenę. / 3. W tych okolicznościach postąpiliśmy słusznie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|