Java - Zmienne

 0    19 fiszek    Karmelowa
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
zmienna
rozpocznij naukę
Schowek do którego możemy coś zapisać i tam to przetrzymać. Każdy taki schowek musi być opisany. To właśnie są typy zmiennych.
{}
rozpocznij naukę
zmienne możemy deklarować w obszarach między klamrami
int
rozpocznij naukę
liczby całkowite
int zmienna = 7 System. out. print(zmienna)
rozpocznij naukę
Wyświetli zmienną 7
1zmienna
rozpocznij naukę
na początku nazwy zmiennej nie można umieścić cyfry, można dać w każdym innymi miejscu niż na samym początku
zmie 1 nna
rozpocznij naukę
nie można uzywać spacji
nazwaZmiennej, nazwa_zmienna, _nazwa_zmiennej
rozpocznij naukę
duża litera zamiast spacji
zmie+nna
rozpocznij naukę
nie można dawać znaków
byte
rozpocznij naukę
Liczby których można użyć to od -128 do 127. Zmiennej tej używamy jeśli nie chcemy zużyć dużo pamięci(8 bitów).
short
rozpocznij naukę
od - 32 768 do 32 767 (16 bitów).
int
rozpocznij naukę
od -2^31 do 2^31-1 (32 bity)
long
rozpocznij naukę
-2^63 do 2^63-1 (64 bity)
char
rozpocznij naukę
zmienna składająca się z jednej litery
char znaczek='z';
rozpocznij naukę
znaki pojedyncze powinny być ujmowane w apostrofy "
float
rozpocznij naukę
Typ liczby przecinkowej (1.5, zapisujemy z kropką). Pokazuje jedną po przecinku.
double
rozpocznij naukę
Liczba przecinkowa(większy zakres niż float). Powinno się tej używać, ponieważ ma podwójną precyzje(1.25).
String
rozpocznij naukę
ciąg znaków, liter
String imie = "Ewa" String nazwisko = "Wojtaszek" System. out. print("imie+nazwisko")
rozpocznij naukę
Łączenie zmiennych znakowych string
(imie+" "+nazwisko)
rozpocznij naukę
powstanie spacja

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.