Moja lekcja

 0    25 fiszek    pawelkowalski11
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
1. Define language, learning and teaching
rozpocznij naukę
1. Define language, learning and teaching
2. Differences between learning and acquisition
rozpocznij naukę
2. Differences between learning and acquisition
First language acquisition theories
rozpocznij naukę
First language acquisition theories
4. Critical Period Hypothesis – define – what does it refer to?
rozpocznij naukę
4. Critical Period Hypothesis - define - what does it refer to?
5. How does children cognition differ from adult cognition?
rozpocznij naukę
5. How does children cognition differ from adult cognition?
6. Krashen’s Monitor Theory – define it in terms of 5 hypotheses
rozpocznij naukę
6. Krashen's Monitor Theory - define it in terms of 5 hypotheses
7. On what basis was Krashen criticised?
rozpocznij naukę
7. On what basis was Krashen criticised?
8. Second language acquisition theories.
rozpocznij naukę
8. Second language acquisition theories.
9. What cognitive factors affect SLA - second language acquisition (individual differences)?
rozpocznij naukę
9. What cognitive factors affect SLA - second language acquisition (individual differences)?
10. What is intelligence? Why is it important in SLA?
rozpocznij naukę
10. What is intelligence? Why is it important in SLA?
11. Define foreign language aptitude (3 elements)
rozpocznij naukę
11. Define foreign language aptitude (3 elements)
12. What can you say about Robinson’s concept of aptitude?
rozpocznij naukę
12. What can you say about Robinson's concept of aptitude?
13. How can aptitude be tested?
rozpocznij naukę
13. How can aptitude be tested?
14. What is noticing?
rozpocznij naukę
14. What is noticing?
15. Why is working memory important in SLA?
rozpocznij naukę
15. Why is working memory important in SLA?
16. Define learning styles
rozpocznij naukę
16. Define learning styles
17. Types of motivation.
rozpocznij naukę
17. Types of motivation.
19. What personality factors affect SLA (individual differences – self-esteem, anxiety, inhibition, risk-taking, attribution style, etc.)
rozpocznij naukę
19. What personality factors affect SLA (individual differences - self-esteem, anxiety, inhibition, risk-taking, attribution style, etc.)
20. Define interlanguage.
rozpocznij naukę
20. Define interlanguage.
21. Mistake vs error
rozpocznij naukę
21. Mistake vs error
22. Sources of errors (what is negative transfer and overgeneralization?)
rozpocznij naukę
22. Sources of errors (what is negative transfer and overgeneralization?)
23. Define global vs local errors.
rozpocznij naukę
23. Define global vs local errors.
24. List stages of interlanguage development. How do they refer to errors?
rozpocznij naukę
24. List stages of interlanguage development. How do they refer to errors?
25. What is fossilization?
rozpocznij naukę
25. What is fossilization?
26. What errors must be corrected?
rozpocznij naukę
26. What errors must corrected?

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.