Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
deminutivum, wyraz o nacechowaniu pozytywnym, czulym lub oznaczajacy, ze cos jest male. powstaje po dodaniu odpowiedniego formantu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
augumentativum, wyraz wyrazajacy niechec, wielkosc lub poufaly stosunek do przedmiotu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
compositum, zlozenie dwoch wyrazow o roznych rdzeniach np listonosz, bogurodzica.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nagromadzenie nieprzyjemnych zglosek, nieuporzadkowanych dzwiekow lub melodii.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
harmonijne brzmienie glosek ujawniajace sie w unikaniu nagromadzenia zbitek ciezkich do wymowienia dzwiekow.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
swiadome i celowe uzycie akustycznych wlasciwosci samlglosek polegajace na ukladaniu ich w sekwencje lub kontrastowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
z gr. obrocenie. ustalone sposoby organizowania znaczenia wypowiedzi, sposoby laczenia wyrazow w wieksze calostki.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtorzenie na poczatku lub w miejscu akcentowania takiej samej gloski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uzycie podobnie brzmiacego wyrazu o innym znaczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uzycie w tym samym zdaniu wyrazow majacych to samo pochodzenie etymologiczne ale takich ktore nie sa kojarzone znaczeniowo chwytam w zachwyt ruch twoj
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przestawienie naturalnego szyku wyrazow w zdaniu zwieksza napiecie i oczekiwanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe pominiecie jakiegos elementu w zdaniu. ekonomizacja jezyka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zachowanie zwiazku znaczeniowego miedzy wyrazami ale z zastosowaniem skrotow ktore naruszaja sens logiczny i gramatyczny zdania doprowadzila do porzadku mieszkanie i swoje mysli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
taka konstrukcja zdania ze wyrazy sa zgodne logicznie ale niekoniecznie gramatycznie albo gramatycznie ale niekoniecznie logicznie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtorzenie tych samych konstrukcji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rodzaj paralelizmu skladniowego, polega na przestawieniu kolejnosci w zdaniu burza nadchodzi i zrywa sie wiatr
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
moment najwiekszego napiecia w utworze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtorzenie na poczatku wersu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtorzenie na koncu wersu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie sprzecznych ze soba rzeczy w jedna calosc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazy o tej samej pisowni ale roznych znaczeniach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastapienie wyrazu jakims innym pozostajacym z nim w scislym zwiazku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czesc zamiast calosci i calosc zamiast czesci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
omowienie zastapienie wyrazu szeregiem innych ktore znacza to samo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe przesadzenie w opisie danego wyrazu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zastapienie wyrazu innym delikatniej brzmiacym, w przeciwienstwie do eufemizmu dotyczy wyrazow zwyklych
|
|
|