| 
                    Pytanie                   | 
                
                    Odpowiedź                   | 
            
        
        | 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      a course-cluster - grupa przedmiotów 
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      niezależny, samodzielny, autonomiczny   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      dlatego; dlatego też; zatem   
 | 
 | 
 | 
      is mainly of interest to the...    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      głównie interesujące dla ... głównie w interesie...   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      przedstawiać, wprowadzać, zapoznawać   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      znajomy, znany, swojski, poufały, zażyły (o relacji)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      kwestia, sprawa, problem, zagadnienie (np. będąca przedmiotem dyskusji)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      contemporary societal issues    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      współczesne problemy społeczne   
 | 
 | 
 | 
      to make student familiar with the discipline    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zapoznanie studenta z dyscypliną   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      powtarzający się (np. sen), powracający (np. ból)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      pojęciowy, konceptualny (dotyczący pojęć)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      ponownie zbadać, powrócić (np. do tematu)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      w ciągu, w ciągu, w ramach, w wewnątrz, w obrębie, w środku   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      jednostka i społeczeństwo   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      rozmaity, różnorodny, wielokrotny   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      należenie, przynależenie, przynależność   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      to revolve around something    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      koncentrować się wokół czegoś, dotyczyć czegoś   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      emic/etic categorizations    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      kategoryzacje emiczne / etyczne   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      trwający, toczący się, istniejący   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      under different circumstances    rozpocznij naukę
 | 
 | 
      w różnych okolicznościach   
 | 
 | 
 | 
| 
      Discussions that have been addressed by anthropologists in different ways and under different circumstances.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zwracać się, przemawiać, wygłaszać mowę, adresować, zaadresować (np. kopertę, list), kierować, rozwiązywać (problem), zajmować się (jakąś sprawą)    Dyskusje, do których antropologowie zwracali się na różne sposoby i w różnych okolicznościach. 
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      methodological reflections    rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      oceniać, poddawać ocenie, wyceniać, oszacowywać, określać (np. wartość czegoś)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      w żadnym razie, w żadnym wypadku   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zwiększać, poprawiać, wzmacniać, podnosić (np. szanse, reputację)   
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Spójność (W lingwistyce termin określa spójność myśli, teorii, przekazu, logiki tekstu (wskazuje na to czy dany tekst ma sens).   
 | 
 | 
 |