Pytanie |
Odpowiedź |
czynniki determinujące zycie spoleczne rozpocznij naukę
|
|
kulturowe, geograficzne, biologiczne, demograficzne, środowisko (ludzi)
|
|
|
potrzeby z piramidy Maslowa rozpocznij naukę
|
|
fizjologiczne, bezpieczeństwa, przynależności, uznania, samorealizacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
członkowie mają wspolna cechę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czlonkowie maja więź miedzy sobą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
moralne, religijne, obyczajowe (z pokoleń), zayczajowe (wypracowane w spoleczenstwie), prawne (spisane, grożą sankcją, obowiązują na terenie)
|
|
|
formy rozwiązywania konfliktów rozpocznij naukę
|
|
negocjacja (argumenty obu stron), kompromis (ustępliwośc obu stron), mediacja/arbitraż (z pośrednikiem), użycie siły
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak przejrzystych regół postępowania lub niemożność ich stosowania np. wojny, rewolucja, konflikty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przystosowanie człowieka do życia w społeczeństwie pierwotna (naśladownictwo, dzieciak) i wtórna (z decyzją)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
lepienie z gliny (kary i nagrody), konfliktowy (narzucenie własnej woli), wzajemności (dialog, bezkonfliktowy), laissez- faire (mały wpływ rodziców)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rodzina, szkoła, religia, równieśnicy, media, sąsiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyprzedzająca (antycypująca) - chcec nalezenia do grupy, odwrotna- młode uczy stare, dewiacyjna- nie przestrzeganie norm przyjetych przez dana grupe, resocjalizacyjna- nawrócenie, ponowne przystosowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
środki, ktore zapewniają, że ludzie zachowuja sie zgodnie z ustalonymi normami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
brak przestrzeganie zasad przyjetych przez daną zbiorowość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odrzucenie lub wykluczenie ze zbiorowości moralna (wiara), etniczny (kolor skory), cielesny (tatuaze)
|
|
|
postawy czlowieka w spoleczenstwie rozpocznij naukę
|
|
konformizm (przyjmuje zasady), nonkonformizm (krytczna postawa do zasad, przeciwstawia wlasny system wartosci), oportunizm (rezygnacja ze starych zasad, dla korzyści), legalizm (normy prawa najwazniejsze)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
min. 3 os. miedzy ktorymi sa silne kontakty i interakcje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poglady, wiek, przypadek, światopogląd, samookreslenie, zainteresowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
interakcje spoleczne, więź, wspolne cele i wartosci, normy grupowe, struktura grupowa i role grupowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autokratyczny, demokratyczny, liberalny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pozytywne (do ktorych chcemy nalezec), negatywne (jestesmy przeciwni)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
małżeństwo z potomstwem i krewni z obu stron
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
więzi emocjonalne, więzy krwii, mala grupa, kontakty bezpośrednie, wspólnota, trwała grupa, każdy pełniący rolę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
facet glowa, wielopokoleniowa, tradycje +, obyczaje +, miejsce zamieszkania trwale
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mniejsza rola meza, dzieci nadrzędne, mała rodzina, zanik tradycji i religii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
małżenstwo, konkubinat, związek partnerski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prokreacyjna (rozmnazanie), socjalizacyjna, opiekuńcza, emocjonalna, ekonomiczna, stratyfikacyjna, identyfikacyjna, intergacyjno-kontrolna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podzial spoleczenstwa na warstwy biorac pod uwage- wyksztalcenie, prestiz, zdrowie, wladze, bogactwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niewolnictwo, system kastowy, stanowy, klasowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworca socjologii, podzial na burżuazję i robotnikow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
duza zbiorowosc obejmujaca ludzico podobnym polozeniu, standardzie zycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pionowa, pozioma, geograficzna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyjmowanie grupy do danej warstwy w obawie przed buntem
|
|
|
zasada komultatynych korzysci rozpocznij naukę
|
|
przekazanie z pokolenia na pokolenie dobr materialnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
osoba w wieku produkcyjnym nie pracująca, ani nie ucząca się sezonowe, frykcyjne (okres szukania nowej pracy), technologiczne, strukturalne (brak umiejetnosci ludzi do potrzeb rynku), cykliczne (koniunturalne, masowe zwalnianie ludzi przez brak popytu firmy)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czlowiek nie ma mozliwosci pelnego uczestnictwa w zyciu spolecznym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
państwo bezpieczeństwa, dobrobytu, obfitości. Wsparcie socjalne, bezpieczeństwa, zasiłki i wsparcie. Wysokie podatki, Cło np Kanada
|
|
|