Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
uporzadkowany zbior norm obowiazujacych na terytorium danego panstwa i ustanowionych przez jego odpowiednie organy, realizacje tych norm wspiera zagrozenie uzycia srodkow przymusu o wymierzenia kary przez panstwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
iwidualne, grupowe, spoleczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustalone przez 1 czlowieka na wlasny uzytek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdefiniowane i respektowane przez dana zbiorowosc
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
POWSZECHNE obowiazuja wszystkich obywateli OGOLNE dot. kazdego kto znajdzie się w okreslonych okolicznosciach ABSTRAKCYJNY odnosza sie do kategorii zachowan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawne, religijne, obyczajowe, moralne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najmniejsza redakcyjna cząstka tekstu prawnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zawarta w przepisie reguła postepowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wskazująca adresatow norm i warunkow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nakaz lub zakaz danego zachowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
informuje o konsekwencjach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
organizacyjna, represyjna, kontrolna, wychowawcza, dystrybutowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzenie podstaw zycia spolecznego i panstwowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nadzor organow rzadzacych przez spoleczenstwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczy osadzania przestepstw i wymierzanie kar
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ksztaltowanie swiadomosci obywateli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
funckja rozdzialu dobr i uslug
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system norm i wartości obowiazujacych niezaleznie od decyzji czlowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tworzone przez ludzi, zależy od woli ustawodawcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przestrzeganie prawa przez organy państwa, instytucje i urzedy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prawo stanowione, zwyczajowe i powszechne zwyczajowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
hierarchiczny, spójny, zupełny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zakaz dzialania wstecz, domniemania niewinnosci, nie ma przestepstwa bez ustawy, nieznajomosc prawa szkodzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiedza jednostek i grup spolecznych na temat obowiazujacych przepisow, ocene dot. ewentualnych zmian
|
|
|
postawy obywateli wobec prawa rozpocznij naukę
|
|
opurtunizm, konformizm, legalizm, legalizm krytyczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strach przed kara, oczekiwanie nagrody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostosowanie sie do innych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeswiadczenie o wymogu podporzadkowania sie kazdej zasadzie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oficjalne(dziennik ustaw RP), nieoficjalne(ksiazki, gazeta, tv)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reguluje najwazniejsze kwestie zw. z funkcjonowaniem spoleczenstwa
|
|
|
ratyfikowane umowy miedzynarodowe rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
precyzuja, ktory przedmiot i w jaki sposob ma wprowadzic zmiany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
organy samorzadu terytorialnego, terenowe organy administracji rzadowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przecyzuja zadania i sposob dzialania organos sam. terytorialnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uregulowanie spraw okreslonych w nowo utworzonym prawie panstwowym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapewniaja porzadek i bezpieczenstwo publiczne
|
|
|