Neuropsychologia

 0    17 fiszek    martynalipinska5
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
EQ
rozpocznij naukę
współczynnik encefalizacji
największą relatywna objętość mózgowia eq 7.5
iloraz obserwowanej do oczekiwanej wagi mózgowia
wielkosc mózgu w czaszce. waga:
rozpocznij naukę
1350g
100 mld neuronów
ośrodek aktywujący się podczas CZYTANIA
rozpocznij naukę
kora wzrokowa, wysyła sygnał do OŚRODKA Wernickiego
mówienie
rozpocznij naukę
ośrodek Brocka
głośne czytanie
rozpocznij naukę
współpraca ośrodka wernickiego i Brocka
języki pidżynowe
rozpocznij naukę
języki pomocnicze o uproszczonej budowie, powstały na bazie 2, więcej języków. na skutek przemieszania języków grup społecznych, używane na obszarach wielojęzycznych jako języki handlu, armii, w skupiskach miejskich. Azja, Afryka, Ameryka.
mówienie
rozpocznij naukę
lewa półkula
logiczna i analityczna lewa półkula
rozpocznij naukę
mowa i jej zrozumienie, funkcje językowe (czytanie, pisanie), logika, myślenie analityczne. bardziej aktywna gdy piszemy, liczymy w pamięci, słuchany, mówimy.
kreatywna i uzdolniona prawa półkula
rozpocznij naukę
kreatywnośc, myślenie abstrakcyjne, wyobraźnia, zdolności muzyczne, platsyxzne, intuicja, mimika, emocje(rozpoznawanie, generowanie ekspresji). ALE też ośrodki - rozumiemy metaforyczne znacznie słów, śmiejemy się z żartów.
NEURULACJA
rozpocznij naukę
Cały układ nerwowy pochodzi od płytki nerwowej. w ciągu 3 tyg od zaplodnienia na brzegach płytki tworzą się fałdy nerwowe. łącza się ze sobą tworząc CEWE NERWOWĄ I KANAŁ NERWOWY.
komórka macierzysta
rozpocznij naukę
proces: samoodnowa
komórka układu nerwowego
komórka prekursorowa
rozpocznij naukę
proces: przekształcenie
komórka blastyczna
rozpocznij naukę
przeksztalcenie
wyspecjalizowana
rozpocznij naukę
różnicowanie
aleksja (utrata zdolności czytania)
rozpocznij naukę
niezdolność czytania – zaburzenie objawiające się częściową lub całkowitą niezdolnością rozumienia słowa pisanego (drukowanego).
afazja
rozpocznij naukę
niezdolność chorego do mówienia. Stan ten zwykle dotyczy sytuacji, gdy poprzednio pacjent umiał mówić, rozmawiał prawidłowo, był w stanie wyrazić swe myśli i rozumiał, co do niego mówią inni
Chory nie jest w stanie wypowiedzieć się (afazja ruchowa) albo też nie rozumie, co do niego mówią inni (afazja czuciowa). Może też wystąpić afazja mieszana (ruchowo-czuciowa),
sprouting
rozpocznij naukę
rozrots synaps

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.