Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
współczynnik encefalizacji największą relatywna objętość mózgowia eq 7.5 iloraz obserwowanej do oczekiwanej wagi mózgowia
|
|
|
wielkosc mózgu w czaszce. waga: rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ośrodek aktywujący się podczas CZYTANIA rozpocznij naukę
|
|
kora wzrokowa, wysyła sygnał do OŚRODKA Wernickiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
współpraca ośrodka wernickiego i Brocka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
języki pomocnicze o uproszczonej budowie, powstały na bazie 2, więcej języków. na skutek przemieszania języków grup społecznych, używane na obszarach wielojęzycznych jako języki handlu, armii, w skupiskach miejskich. Azja, Afryka, Ameryka.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
logiczna i analityczna lewa półkula rozpocznij naukę
|
|
mowa i jej zrozumienie, funkcje językowe (czytanie, pisanie), logika, myślenie analityczne. bardziej aktywna gdy piszemy, liczymy w pamięci, słuchany, mówimy.
|
|
|
kreatywna i uzdolniona prawa półkula rozpocznij naukę
|
|
kreatywnośc, myślenie abstrakcyjne, wyobraźnia, zdolności muzyczne, platsyxzne, intuicja, mimika, emocje(rozpoznawanie, generowanie ekspresji). ALE też ośrodki - rozumiemy metaforyczne znacznie słów, śmiejemy się z żartów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cały układ nerwowy pochodzi od płytki nerwowej. w ciągu 3 tyg od zaplodnienia na brzegach płytki tworzą się fałdy nerwowe. łącza się ze sobą tworząc CEWE NERWOWĄ I KANAŁ NERWOWY.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
komórka układu nerwowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
aleksja (utrata zdolności czytania) rozpocznij naukę
|
|
niezdolność czytania – zaburzenie objawiające się częściową lub całkowitą niezdolnością rozumienia słowa pisanego (drukowanego).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niezdolność chorego do mówienia. Stan ten zwykle dotyczy sytuacji, gdy poprzednio pacjent umiał mówić, rozmawiał prawidłowo, był w stanie wyrazić swe myśli i rozumiał, co do niego mówią inni Chory nie jest w stanie wypowiedzieć się (afazja ruchowa) albo też nie rozumie, co do niego mówią inni (afazja czuciowa). Może też wystąpić afazja mieszana (ruchowo-czuciowa),
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|