Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
PLATERESCO - "złoty styl" połączenie elementów sztuki mudéjar islamu ze sztuką późnego gotyku.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
CHURRIGUERYZM - Nurt w architekturze i rzeźbie Hiszpańskiej, cechuje go przesycona ornamentacja i niezwykła obfitość rzeźbiarskich detali.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Barokowa przebudowa fasady Santiago de Compostella ok. 1750r.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Fillippo Juvara - Pałac Królewski w Madrycie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
José de Churriguera - Ołtarz w kościele San Esteban (szczepan) w Salamance.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nurt Churrigueryzm - Zakrystia w kartuzji w Grenadzie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Narciso Tome -ołtarz El Transparente w katedrze w Toledo [1732]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pedro de Mena - Maria Magdalena - Valladolid
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pedro de Mena - Ecce Homo
|
|
|
Tematyka malarstwa Hiszpańskiego Baroku? rozpocznij naukę
|
|
|religijna: ekstazy, męczeństwa, wizje | propagandowa dworska: sceny historyczne, portrety, sceny rodzajowe, martwe natury|
|
|
|
Cechy malarstwa Hiszpańskiego Baroku? rozpocznij naukę
|
|
| żarliwośc religijna połączona ze świeckim sensualizmem i sadyzmem | skłonnośc do egzaltacji i mistycyzmu | sceny mistyczne ukazane jako realistyczne | obsesja śmierci i urzeczenie rozkładem |
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
| Skoncentrowane prowadzenie światła | ostre kontrasty światłocieniowe | plastyczna twardość, precyzyjny kontur | Ciemna paleta, chłodna tonacja | płytka przestrzeń kompozycji | dosadny realizm | dosłowne ukazywanie scen mistycznych |
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
| Łagodne oświetlenie | zatarte przejścia światła i cienia | miękki modelunek | impasty i widoczne ślady pędzla | lekkie kontury | koloryzm | kompozycje przestrzenne |
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - Świeta Trójca
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - św. Andrzej [1630]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - Męczeństwo św. Filipa [1639]!
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - Apollo i Marsjasz [1637]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - Alegorie pięciu zmysłów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jusepe Ribera - Portret Magdaleny Ventura
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francisco Zurbaran - św. Serapion
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francisco Zurbaran - Wystawienie ciała św Bonawentury
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francisco Zurbaran - Franciszek cudem zabalsamowany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bartolomé Murillo - Immaculata comception (niepokalane poczęcie)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juan de Valdes Leal - Finis Gloriae Mundi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juan de Valdes Leal - In letu oculi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ martwej natury nacechowany symbolicznie.np. Francisco de Zurbaran - Martwa natura z czterema naczyniami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Panny dworskie [1656]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Poddanie Bredy [1634/5]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Bachus wśród pijaków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Chrystus w domu Marty [1618]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Nosiwoda z Sewilli [1618]
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Apollo w kuźni Wulkana
|
|
|
Co malował dla rodziny królewskiej Diego Velázquez? rozpocznij naukę
|
|
Portrety rodziny Królewskiej: konne, na polowaniu itp. często Filipa IV i infanyki Małgorzaty.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Sebastian de Mora (minos monos bobos)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Papierz Inocenty X
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diego Velázquez - Wenus z Lustrem [1650]
|
|
|