Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
bakterie, protistów, roślin, zwierząt, grzybów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
małe cząstki zakaźne które po wniknięciu do komurek organizmu maga wywołać choroby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są organizmami jednokomórkowymi nie mają jądra komórkowego są otoczone ścianą komórkową są od codziennego samożywne co oddychają tlenowo lub przeprowadzają fermentację rozmnażają się bezpłciowo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
są organizmami jednokomórkowymi lub wielokomórkowymi w komórkach mają jedno jądro lub wiele jąder komórkowych i komórki są otoczone ścianą komórkową i nie mają chloroplastów i chciało się i grzybnia jest zbudowane ze strzępek są cudzożywne od tl lub b tl
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sąd są organizmami zbudowanymi ze strzępek grzyba grzyba i z komórek glonów grzyby chroni glon oraz dostarcza mu wody i soli mineralnych klon dostarcza grzybni pokarmu które produkują podczas fotosyntezy Porosty są organizmami pionierskimi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odżywianie cudzożywne oddychanie tlenowe Rozmnażanie bezpłciowe podział komórki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odżywianie samożywne lub cudzożywne oddychanie tlenowe zrozumie bezpłciowe podział komórki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odżywianie samożywne oddychanie tlenowe Rozmnażanie bezpłciowe odrywania fragmentów ciała lub płciowe komórki jajowe i plemniki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
większość grzybów uzyskują energię Dzięki oddychanie tlenowe w drodze w zależności od środowiska w którym żyją mogą oddychać tlenowo lub przeprowadzają fermentację
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
czy biegając się płciowo za pomocą komórek rozrodczych oraz bezpłciowo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
grypa ospa wietrzna Odra różyczka świnka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
borelioza tężec salmonelloza gruźlica
|
|
|
znaczenie bakterie w przyrodzie rozpocznij naukę
|
|
bakterie odgrywają znaczącą rolę w przyrodzie dzięki temu że rozkładają szczątki organizmów zapobiegają ich gromadzenia i uczestniczą w tworzeniu gleby te bakterie których żyją w ścisłych związkach z roślinami i zwierzętami umożliwiają im przetrwanie
|
|
|
znaczenie bakterii dla człowieka rozpocznij naukę
|
|
Cześć bakterii jest pasożytem dla człowieka są one wykorzystywane między innymi do produkcji serów rozkładu zanieczyszczeń i wytwarzania niektórych leków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
większość bakterii jest cudzożywna niektóre z nich są pasożytami czyli pobierają pokarm chciała innych organizmów i wywołują ich choroby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bakterie są organizmami jednokomórkowymi które nie mają jądra komórkowego zawierają jedynie nić DNA zanurzoną w cytozolu komórki bakterii nie są otoczone ścianą komórkową
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bakteria można spotkać niemal wszędzie na lądzie w powietrzu i wodzie część z nich żyją na powierzchni imię organizmów lub ich wnętrzu Wiktoria bakterie potrafią przetrwać w skrajnych trudnych warunkach środowiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiersze To niezwykle małe cząstki zakaźne które potrafią wnikać do komórek organizmów i wywołuje i wywołać i choroba atakują ona rośliny i zwierzęta a nawet bakterie wirusy nie zaliczamy do organizmów
|
|
|
Dlaczego nie zaliczamy wirusów do organizmu rozpocznij naukę
|
|
nie mają budowy komórkowej i nie wykazują czynności życiowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gatunek jest podstawą jednostki kwalifikacji klasyfikacyjnych organizmów organizmów które należą do jednego gatunku mają podobne cechy budowy oraz zbliżone wymagania życiowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
systematyka jest dziedzina biologii której głównym zadaniem jest podział organizmów na mniejsze grupy według określonych zasad ich klasyfikowania
|
|
|