psycho 1-3

 0    90 fiszek    guest1788971
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
informacja z wcześniejszej wiedzy wpływa na interpretację postrzeganych obiektów
rozpocznij naukę
przetwarzanie typu góra-dół
analizy opierające się na danych zmysłowych, przekształcające postrzegane cechy fizyczne w reprezentację umysłowe
rozpocznij naukę
przetwarzanie typu dół-góra
doświadczenie bodzcow w sposób nieprawidłowy, przeżywanie także przez inne osoby w takich samych warunkach
rozpocznij naukę
złudzenia
świat postrzegany jako niezmienny, stały, stabilny, bodzce dystalne, proksymalne
rozpocznij naukę
stałości percepcyjne
podział stałości percepcyjnych
rozpocznij naukę
stałość wielkości, stałość kształtu, stałość jasności
umiejętność postrzegania rzeczywistej wielkości przedmiotu pomimo zmian wielkości obrazu na siatkówce
rozpocznij naukę
stałość wielkości
umiejętność postrzegania prawdziwego kształtu przedmiotu, mimo zmiany obrazu na siatkówce
rozpocznij naukę
stałość kształtu
tendencja do postrzegania białości, szarości, czerni obiektów jako stałych
rozpocznij naukę
stałość jasności
linie równolegle zbiegają się na horyzoncie
rozpocznij naukę
perspektywa liniowa
względne odległości obiektów od obserwatora określają zakres i kierunek względnego ruchu na siatkówce
rozpocznij naukę
paralaksa ruchowa
zbieganie się oczu do wewnątrz w czasie fiksacji
rozpocznij naukę
zbieżność
przesunięcie poziome obrazów pochodzących z obu oczu
rozpocznij naukę
rozbieżność dwuoczna
wskazówki wykorzystujące dane z obu oczu
rozpocznij naukę
wskazówki dwuoczne
zmiana wielkości obrazu na siatkówce jako wskaźnik ruchu, zjawisko fi, najczęściej ruch szacowany w linii prostej
rozpocznij naukę
percepcja ruchu
forma pozornego ruchu, złudzenie, w którym jeden lub więcej nieruchomych punktów świetlnych zapala się naprzemiennie
rozpocznij naukę
zjawisko fi
prawa percepcji
rozpocznij naukę
bliskości, podobieństwa, ciągłości, domykania, wspólnego losu
procesy lepsze w trudnych zadaniach
rozpocznij naukę
kontrolowane
procesy przede wszystkim w łatwych zadaniach
rozpocznij naukę
automatyczne
parametry uwagi
rozpocznij naukę
trwałość, odporność na interferencje, zakres, podzielność, przerzutność
grupowanie elementów położonych blisko siebie
rozpocznij naukę
prawo percepcji bliskości
grupowanie elementow podobnych do siebie
rozpocznij naukę
prawo percepcji podobieństwa
linie postrzegane jako ciągle nawet jeśli są przerywane
rozpocznij naukę
prawo percepcji ciągłości
uzupełnianie niewielkich przerw w obiektach
rozpocznij naukę
prawo percepcji domykania
grupowanie obiekt poruszających się w tym samym kierunku
rozpocznij naukę
prawo percepcji wspólnego losu
monotonne proste zadania
rozpocznij naukę
parametr uwagi trwałość
test stroopa
rozpocznij naukę
parametr uwagi odporność na interferencje
pamięć robocza
rozpocznij naukę
parametr uwagi zakres
podwójne zadania
rozpocznij naukę
parametr uwagi podzielność
zmiana kryteriów wyszukiwania
rozpocznij naukę
parametr uwagi przerzutność
koncentracja świadomości na określonym obszarze informacji
rozpocznij naukę
uwaga
funkcje uwagi
rozpocznij naukę
uwaga selektywna, czujność i detekcja sygnału, poszukiwanie, uwaga podzielna
koncentracja na wybranych bodźca h
rozpocznij naukę
funkcje uwagi uwaga selektywna
torowanie działania po wykryciu bodźca
rozpocznij naukę
funkcje uwagi czujność i detekcja sygnalu
aktywne przeszukiwanie
rozpocznij naukę
funkcje uwagi poszukiwanie
równoczesne wykonywanie zadań, w tym jednego zautomatyzowanego
rozpocznij naukę
funkcje uwagi uwaga podzielna
reakcja organizmu na nieprzyjemne bodzce, potencjalnie szkodliwe, zagrażające zniszczeniem tkanek
rozpocznij naukę
ból
siła odczuwania bólu zależy od
rozpocznij naukę
intensywności bodźca, reakcji emocjonalnej, kontekstu, interpretacji sytuacji
rejestracja w pozycji ciała i ruchu jego części względem siebie, koordynacja ruchów dowolnych, receptory w stawach oraz w mięśniach i ścięgnach
rozpocznij naukę
zmysł kinestetyczny
informacja o położeniu ciała względem środowiska zewnętrznego, dzięki wykorzystaniu siły ciążenia, receptory w uchu wewnętrznym
rozpocznij naukę
zmysł równowagi
zmysły skórne
rozpocznij naukę
zimno, ciepło, ucisk
podstawowe smaki
rozpocznij naukę
słodki, słony, gorzki, kwaśny, umami, tłusty
węch to podstawa konstrukcji życia psychicznego (zwierzęta naziemne i wodne)
rozpocznij naukę
makrosomatyk
węch ma małe znaczenie (zwierzęta latające, nadrzewne, człowiek)
rozpocznij naukę
mikrosomatyk
nie pobieranie zapachu z otoczenia
rozpocznij naukę
anosomatyk
najstarsza część mózgowia
rozpocznij naukę
węchomózgowie
wrażliwość na molekuły zapachowe w powietrzu lub w wodzie
rozpocznij naukę
węch
złożoność fali dźwiękowej
rozpocznij naukę
barwa
fizyczna intensywność determinowana przez amplitudę
rozpocznij naukę
głośność
liczba cykli w danej jednostce czasu
rozpocznij naukę
częstotliwość
siła falı dźwiękowej
rozpocznij naukę
amplituda
zaburzenia w obrębie układu wzrokowego
rozpocznij naukę
krótkowzroczność, dalekowzroczność, agnozje wzrokowe, ślepota na barwy
teoria widzenia barw: trzy rodzaje receptorów barw - czerwona, Zielona, niebieska
rozpocznij naukę
Young
teoria widzenia barw: teoria trzech barw, trojchromatyczna
rozpocznij naukę
Helmholtz
teoria widzenia barw: teoria procesów przeciwstawnych
rozpocznij naukę
Hering
najostrzejsze widzenie
rozpocznij naukę
plamka żółta
siatkówka składa się z
rozpocznij naukę
fotoreceptorów, plamki żółtej, plamki ślepej, komórek dwubiegunowych i zwojowych, komórek poziomych i amakrynowych
proces umożliwiający ustawienie ogniskowej na bliskich lub dalekich obiektach
rozpocznij naukę
akomodacja
elastyczna tkanka, zmienia grubość za pomocą mięśni rzęskowych, skupia światło na siatkówce
rozpocznij naukę
soczewka
otwór w tęczówce przez niego dostaje się światło
rozpocznij naukę
źrenica
badanie relacji między stymulacja fizyczna i doświadczenie psychicznym: próg absolutny, transdukcja, adaptacja sensoryczna
rozpocznij naukę
psychofizyka
najmniejsza dawka energii fizycznej wywołująca doznania zmysłowe
rozpocznij naukę
próg absolutny
komórki odbiorcze tracą zdolność do reagowania po pewnym okresie niezmiennej stymulacji
rozpocznij naukę
adaptacja sensoryczna
przekształcenie jednego rodzaju energii w inny
rozpocznij naukę
transdukcja
obraz zmysłów np optyczny na siatkówce
rozpocznij naukę
bodziec proksymalny
obiekt fizyczny że świata zewnętrznego
rozpocznij naukę
bodziec dystalny
stymulacja narządu zmysłu dającą doświadczenie lub świadomość zmiany warunków wewnątrz lub na zewnątrz organizmu
rozpocznij naukę
odbiór wrażeń
procesy organizujace informacje w obrazy zmysłowe i dokonujące jej interpretacji, identyfikacja bodźca dystalnego na podstawie proksymalnego
rozpocznij naukę
percepcja
reakcja walki, ucieczki, kortyzol, adrenalina
rozpocznij naukę
nadnercza
metabolizm
rozpocznij naukę
tarczyca
somatotropina, praca narządów płciowych, reakcja na stres, wytwarzanie/wydzielanie pokarmu
rozpocznij naukę
przysadka
hormony regulujące wydzielanie hormonów przez przyssdke
rozpocznij naukę
podwzgórze
przekaźniki chemiczne regulujące przemianę materii
rozpocznij naukę
hormony
układ gruczołów produkujących i wydzielających hormony do krwiobiegu
rozpocznij naukę
układ dokrewny
percepcja Przestrzenna, mimika, emocje, umiejętności plastyczne, muzyczne
rozpocznij naukę
półkula prawa mózgu
mowa, funkcje językowe, logika, rozumienie, programowanie motoryczne, przetwarzanie analityczne
rozpocznij naukę
półkula lewa mózgu
płaty kory mózgowej
rozpocznij naukę
czolowy, ciemieniowy, potyliczny, skroniowy, kora pierwotna i asocjacyjna
kontrola motoryczna, procesy poznawcze
rozpocznij naukę
płat czolowy
czuciowo-somatyczne
rozpocznij naukę
płat ciemieniowy
wzrok
rozpocznij naukę
płat potyliczny
słuch
rozpocznij naukę
płat skroniowy
struktury mózgowe
rozpocznij naukę
pień mózgu, układ limbiczny, mózgowie
pień mozgu
rozpocznij naukę
rdzen przedłużony, most, twór siatkowaty, wzgórze, móżdżek
oddychanie, ciśnienie krwi, akcja serca
rozpocznij naukę
rdzeń przedłużony
przekazywanie informacji między strukturami pnia
rozpocznij naukę
most
utrzymanie mózgu w stanie czuwania
rozpocznij naukę
twór siatkowaty
stacja przekaznikowa
rozpocznij naukę
wzgórze
kontrola motoryczna
rozpocznij naukę
móżdżek
emocje pamięć popędy
rozpocznij naukę
układ limbiczny
układ limbiczny rąbkowy brzeżny
rozpocznij naukę
hipokamp, ciała migdałowate, podwzgórze
za pamięć odpowiada
rozpocznij naukę
hipokamp

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.