Moja lekcja

 0    62 fiszki    guest1548504
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Produkt a marka?
rozpocznij naukę
Produkt to coś, co zostało wyprodukowane w fabryce. Marka to coś, co kupuje klient.
Czym jest promocja?
rozpocznij naukę
Promocja to droga od producenta do konsumenta. Jest tą częścią konunikacji, która składa się z wiadomości przekazywanych przez firmę tak, aby skłaniać do zakupów danego produktu.
Czym jest Zapping?
rozpocznij naukę
Sposób oglądania telewizji polegający na ciągłym przełączaniu z jednej stacji telewizyjnej na drugą.
Czym jest Multiscreening?
rozpocznij naukę
Korzystanie z kilku ekranów jednocześnie.
Czym jest Innowacja?
rozpocznij naukę
To proces polegający na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania.
Jakie jest 7 cząstek przyciągania Hatalskiej?
rozpocznij naukę
Zaangażowanie. Bliskość. Użyteczność. Emocje. Kontekst. Czas. Zakończenie.
Czym się rożni innowacja od kreatywności?
rozpocznij naukę
Kretywność to tworzenie nowych rozwiązań w procesie nauki i pracy. Innowacyjność to wprowadzanie tych rozwiązań do praktyki. Ludzie kreatywni generują pomysły; innowatorzy wprowadzają je do praktyki.
Innowacje Oryginalne?
rozpocznij naukę
Są wytworami pionierskimi w skali historycznej. Posiadają cechę nieznanej dotąd nowości.
Innowacje Odtwórcze?
rozpocznij naukę
Gdy ktoś samodzielnie dochodzi do znanych już rozwiązań.
Innowacje Naśladowcze?
rozpocznij naukę
Rozpowszechnianie i szerokie przyjmowanie innowacji oryginalnych.
Schemat Stanford Design Thinking Model?
rozpocznij naukę
Empatyzacja. Definiowanie Problemu. Generowanie Pomysłów. Budowanie Prototypów. Testowanie.
Czym jest Personalizacja?
rozpocznij naukę
Firma dostosowywuje swoje produkty, dystybucję, czy marketing do indywidualnych potrzeb klienta.Np. podpisywanie kubków w Starbucksie, czy butelki Coca Coli z imionami do wyboru.
Czym jest Customizacja?
rozpocznij naukę
W ręce konsumenta oddana jest kluczowa decyzja. Może dokonać wyboru sposród listy parametrów.Np. konfiguracja auta, czy projektowanie mebli.
Czym jest Hiperpersonalizacja?
rozpocznij naukę
Działania marketingowe wykorzystujące najnowsze technologie, które zbierają inf. o odbiorcy i dzięki temu dopasowywują prrsonalizowany komunikat.Np. interaktywne lustro w salonie Nike.
Kim jest Prosument?
rozpocznij naukę
Osoba, która ma szeroką wiedzę o produktach i usługach danej marko. Zarabia pieniądze, gdy je wydaje.Np. LEGO zaprojektuj swój klocek.
Kim jest Wirtualny Doradca?
rozpocznij naukę
Dzięki rozwiniętej technologii można zadać pytanie i uzyskać odpowiedzi od wirtualnego awatara.
Kim jest Online Expert?
rozpocznij naukę
To forma eRzecznika marki wsparta stałym monitoringiem sieci. Zakłada jawną komunikację na forach prowadzoną przez oficjalnego przedstawiciela marki.
Kim jest Coolhunter?
rozpocznij naukę
Obserwuje określone grupy docelowe i wyłapuje ich wzory zachowań, czy wybory konsumenckie. Znajduje dla firm influencerów i trendsetterów.
Czym jest Collective Intelligence?
rozpocznij naukę
Zbiorowa inteligencja. Rynek pomysłów. Kampanie reklamowe używają go go do ominięcia tradycyjnego marketingu i agencji reklamowych poprzez umożliwienie konsumentom wskazanie własnych pomysłów. Np Lay’s - wymyśl swój smak.
Czym jest „In the name of research”?
rozpocznij naukę
Rozbudowane działania i kampanie, których mechanizm zakłada formę realnego lub wirtualnego badajia konsumentów-Liderów Opinii.
Czym jest Google Trends?
rozpocznij naukę
To narzędzie do śledzenia najpopularniejszych wyszukiwań.
ATL(Above The Line)?
rozpocznij naukę
Strategia działań marketingowych mediów tradycyjnych.
BTL(Below The Line)?
rozpocznij naukę
Działania reklamowe nakierowane na indywidualnych klientów.
Credentials?
rozpocznij naukę
Poświadczenia kwalifikacji, referencje.
Morfing?
rozpocznij naukę
Płynne przejście jednego obrazu w drugi.
Inbound Merketing?
rozpocznij naukę
Celem jest zaangażowanie odbiorców, stymulowanie ich aktywności i w efekcie zainteresowanie produktem. Aktywny marketing przychodzący - skupia się na działaniach w Internecie mających na celu bycie odnalezionym przez klientów.
Outbound Marketing?
rozpocznij naukę
Marketing Wychodzący. Metoda marketingowa, która koncentruje się na poszukiwaniu klientów oraz budowaniu świadomości marki poprzez reklamę i promocję.
Czym są innowacje marketingowe?
rozpocznij naukę
To nowe metody lub zmiany, np. w projekcie wyrobów.
User Experience?
rozpocznij naukę
Projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń.
ROPO?
rozpocznij naukę
Sytuacja, w której klient informacji o danym produkcie szuka Online, natomiast zakupu dokonuje w sklepie stacjonarnym.
Reklama POS (Point of Sale)?
rozpocznij naukę
Nośniki reklamowe wspierające działania sprzedaży.
Beacons?
rozpocznij naukę
Malutkie emitery sygnału Bluetooth.
Facial Recognition?
rozpocznij naukę
Rozpoznanie naszych emocji za pomocą algorytmów.
FOMO?
rozpocznij naukę
Ogromny lęk przed utratą ważnej informacji.
Binge-watching?
rozpocznij naukę
Oglądanie kilku odc. serialu pod rząd. Możliwe dzięki serwisom streamingowym, np. Netflix oraz VoD.
Co wpływa na wzrost oglądalności?
rozpocznij naukę
Bezrobocie. Zła pogoda. Komfortowa TV. Niezwykłe wydarzenia.
Co wpływa na spadek oglądaności?
rozpocznij naukę
Szybki tryb życia. Ładna pogoda. Internet. Inne formy spędzania czasu wolnego.
Pozycjonowanie spotów?
rozpocznij naukę
To zakup pozycji F, S, P, L w celu zwiększenia zapamiętania spotu, szczególnie istotne w długich blokach reklamowych.
Duo Spoty?
rozpocznij naukę
Emisja dwóch spotów w jednym bloku reklamowym, zazwyczaj na początku i końcu, w celu zwiększenia zainteresowania.
Road Blocking?
rozpocznij naukę
Emitowanie tej samej reklamy na różnych stacjach o tej samej godzinie.
Vertical?
rozpocznij naukę
Rmitowanie tej samej reklamy w kolejnych (np. 2) następujących po sobie blokach.
Bumper?
rozpocznij naukę
Zintegrowanie 3 sek. oznaczenia bloku reklamowego z przekazem reklamodawcy.
Exclusive Break?
rozpocznij naukę
Emisja bloku z 1 reklamą wraz ze specjalną zapowiedzią rozdzielającą program i blok reklamowy.
Płatne ogłoszenie?
rozpocznij naukę
Niekomercyjny przekaz dla publiczności, zazwyczaj w celach edukacyjnych.
Banners?
rozpocznij naukę
Pasek na dole ekranu.
Scrolls?
rozpocznij naukę
Pasek z przesuwającym się tekstem.
Screen Compression?
rozpocznij naukę
Reklama „w ramce” wyodrębniającej ją z programu.
Sponsoring?
rozpocznij naukę
Przekaz nie od nadawcy; nadawany za opłatą.
Lokowanie produktu?
rozpocznij naukę
Pokazanie produktu bądź usługi w trakcie programu, ukazywanie zastosowania produktu. Może być pasywne lub aktywne.
Programming?
rozpocznij naukę
Specjalne programy w oprawie Klienta mówiące o tematyce związanej z produkte; nadawane cyklicznie i odpłatnie.Np. Kuchnia Lidla.
Branded Content?
rozpocznij naukę
Kompleksowe, niestandardowe rozwiązania promujące markę lub usługę, wykraczające poza sponsoring lokowania produktu. Angażują/edukują odbiorcę.
Strategia oparta na EMOCJACH?
rozpocznij naukę
Podkreśla emocjonalny przekaz z odbiorcą. Odwołuje się do wartości marki.Np. P&G- Thank You, Mom.
Strategia oparta na POZYCJONOWANIU PRODUKTU?
rozpocznij naukę
Pozycjonuje jedną cechę. Np. Dove - prawdziwość i naturalnosść.
Strategia oparta na REPOZYCJONOWANIU PRODUKTU?
rozpocznij naukę
Wynika ze zmiany strategii przyjętej przez markę.
Strategia PRZED I PO?
rozpocznij naukę
Ukazuje w jaki sposób wygląda życie bez produktu oraz po jego zastosowanou; uwypukla różnice i jasno wskazuje na zysk.Np. figura przed i po po tabletkach, Vanish.
Strategia tylko PO?
rozpocznij naukę
Ukazuje korzyści związane z użytkowaniem marki.Np. Rossman - billboard reklamujący pastę do zębów.
Stategia tylko PRZED?
rozpocznij naukę
Uwypuklenie złego aspektu braku posiadania profuktu lub korzystania z usługi.
Strategia oparta na DZIEDZICTWIE?
rozpocznij naukę
Przedstawienie historii i wiedzy firmy. Unikatowa propozycja sprzedażowa wynika ze spuścizny pokoleń. Np. Jack Daniels.
Strategia PORÓWNAWCZA lub KONKURENCYJNA?
rozpocznij naukę
Polega na porównaniu siebie do konkurencji i uwypukleniu różnicy.Np. proszki do prania - Vizir.
Strategia typu WYZWANIE?
rozpocznij naukę
Polega na rzuceniu wyzwania konsumentowi: „czy temu sprostasz?” Głównie obserwuje się go w jogurtach, np. Activia, szamponach, czy pastach do zębów.
Strategia oparta na UCZCIWOŚCI?
rozpocznij naukę
Brak tuszowania wad. Wady jednocześnie oznaczają,że zalety są silne.Np. syrop na kaszel Buckley’s - smakuje okropnie lecz działa.
Strategia CENOWA?
rozpocznij naukę
Porównanie produktów na zasadzie drogo/tanio lub przedstawienie korzyści wynikającej z ceny.Np. Black Friday w Lidlu i Biedronce, „Codziennie niskie ceny i duże rabaty” - Biedronka, czy Żywiec - kup 2 za 5 zł.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.