poznawcze cz1

 0    10 fiszek    atyszer
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
GRUPY METOD BADAWCZYCH
rozpocznij naukę
BADANIA KLINICZNE OBSERWACJA SYMULACJA KOMPUTEROWA EKSPERYMENT LABORATORYJNY
METODY OBRAZOWANIA PRACY MÓZGU
rozpocznij naukę
PET fMRI
METODA DODNERSA
rozpocznij naukę
tworzymy wiele wersji tego samego testu, które różnią się ilością niezbędnych operacji umysłowych różnice czasowe wynikające z różnej ilości operacji pozwalają określić długość każdej z nich
WYZNACZNIKI SPRAWNOŚCI PROCESU PRZETWARZANIA INFORMACJI
rozpocznij naukę
CZAS REAKCJI ILOŚĆ POPEŁNIONYCH BŁĘDÓW
PARADYGMAT BADAŃ SPERLINGA NAD PAMIĘCIĄ IKONICZNĄ
rozpocznij naukę
wyświetlał tachistostkopem przez 50ms: puste plansza zbiory liter 1,2,3 szeregi, każdy 3-12 jednostek pusta plansza pełne lub częściowe odtwarzanie
PROBLEM BADAWCZY SPERLINGA NAD PAMIĘCIĄ IKONICZNĄ
rozpocznij naukę
czy jest taka możliwość, by początkowo w pamięci było dostępne więcej informacji, które zanikają, zanim zostaną odtworzone?
WYNIKI BADAŃ SPERLINGA NAD PAMIĘCIĄ IKONICZNĄ i wnioski
rozpocznij naukę
przy pełnym odtwarzaniu - 4,5 jednostki przy częściowym odtwarzaniu - 3-4 jednostki wniosek: bezpośrednio po zniknięciu bodźca wizualnego pamięć przechowuje niemal pełny obraz zbioru
CO WG SPERLINGA POWODUJE ZAPOMINANIE Z IKONICZNEJ?
rozpocznij naukę
czas, który upływa od prezentacji bodźca wzrokowego, przy czym ilość odtwarzanych liter zmniejsza się wraz z czasem do 500ms, później nie ma już róźnicy
Jakie informacje zawiera pamięć sensoryczna?
rozpocznij naukę
eszcze nie zinterpretowane - PREKATEGORIALNE
MASKOWANIE
rozpocznij naukę
bodziec maskujący wywołuje interferencję w percepcji bodźca widzianego wcześniej w tym samym miejscu

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.