| Pytanie   | Odpowiedź   | 
        
        | rozpocznij naukę |  |   listopad 1918 - koniec 1 wojny a z drugiej strony początek 2 wojny 1939  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   w grze aktorskiej zasada pełnego utorzsamienia się aktora z rolą  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   odwaga i otwartość sztuki na nowe wyzwania i nową rzeczywistość, wyrażająca przy tym opozycję do kierunków tradycyjnych, klasycystycznych powracających do przeszłości  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   uzdrowienie życia politycznego Rzeczpospolitej, wzmocnienie władzy wykonawczej i osłabienie parlamentu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   gloryfikowanie wartości narodowej tradycji i formułowanie pojęcia polskiego interesu narodowego w opozycji do interesów innych narodów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   łączy elementy socjalistyczne, patriotyczne i nacjonalistyczne. Reżim totalitarny, system monopartyjny i kult wodza  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   wyższość rasy aryjskiej nad innymi rasami i narodami, zwłaszcza Żydami i Słowianami  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   gloryfikował proletariat i przeciwstawiał się mieszczaństwu a przy tym eksponował tak zwany konflikt klasowy między tymi grupami społecznymi  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   niechęć i wrogość wobec Żydów  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   system rządów oparty na obowiązującej wszystkich ideologii według której państwo w pełni kontroluje społeczeństwo i stara się nadzorować wszystkie aspekty jego życia  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   władza jest skupiona w rękach przywódcy i jego najbliższego środowiska. Decyzje zatwierdzane są przez parlament  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   szereg postaw i stanowisk odwołujących się w swojej retoryce do idei i woli ludu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   miasto jako przestrzeń życia współczesnego człowieka, nadawanie pejzażowi miejskiemu rangi tematu artystycznego  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   poczucie zachwytu nad życiem samym w sobie, optymizm  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Bohater - zwykły człowiek, Tematyka - codzienności, Przedstawiciele Julian Tuwim, Jan Lechoń, Jarosław Iwaszkiewicz, Kazimierz Wierzyński, Antoni Słonimski. Zwrócili na siebie uwagę publiczności innym traktowaniem poety w poezji patriotycznej  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Poezja Marii Pawlikowskiej  |  |   Podmiot liryczny - kobieta. Utwory skierowane do kobiet. Tematy miłości, nieszczęścia, tęsknoty, pożądania i przemijania. Maksimum treści, minimum słów...  |  |  | 
|  rozpocznij naukę Poezja Marii Pawlikowskiej 2  |  |   Codzienność jako temat poetycki. tradycyja forma wiersza zakończona zaskakującą puentą. Erotyki - przedstawianie w sposób bezpośredni i naturalny. Brak zainteresowania postępem technologi i cywilizacji  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   koncepcja filozoficzna krytykująca wartość poznania intelektualnego  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   powieść o dorastaniu, obyczajowa, polityczna  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   Neologizmy, świat ma wymiar duchowy. " Topielec zieleni "  |  |  |