Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Każdy dokument z którego można wywnioskować wymagania dla modułu lub systemu. Dokumentacja, na podstawie której oparte są przypadki testowe. Jeśli dok. może być zamieniony tylko przez formalną procedurę to podstawa jest nazywana zamrożoną podstawą testu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Warunek testowy – element lub zdarzenie modułu lub systemu, który może być zweryfikowany przez jeden lub więcej przypadków testowych, np. funkcja, transakcja, cecha, atrybut jakości lub element struktury
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowalna własność modułu lub systemu zidentyfikowana jako podstawa do testowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiór danych wejściowych, wstępnych warunków wykonania, oczekiwanych rezultatów i końcowych warunków wykonania opracowanych w określonym celu lub dla warunku testowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Grupa czynności w testowaniu ukierunkowana na określone charakterystyki modułu lub systemu, oparta na specyficznych celach testowania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dane, które istnieją (przykładowo w bazie danych) przed wykonaniem testu, i które mają wpływ na testowany moduł lub system, lub na które wywiera wpływ testowany moduł lub system.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Grupa czynności testowych, które są razem zorganizowane i zarządzane. Poziom testów jest powiązany z poziomami odpowiedzialności w projekcie. Przykładami poziomów testów są testy modułowe, integracyjne, systemowe i akceptacyjne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dokument, który określa, najlepiej w kompletny, precyzyjny i możliwy do weryfikacji sposób, wymagania, projekt, zachowanie lub inne właściwości modułu lub systemu, oraz często procedury sprawdzania, czy te warunki zostały spełnione.
|
|
|
CZARNOSKRZYNKOWA TECHNIKA PROJEKTOWANIA PRZYPADKÓW TESTOWYCH rozpocznij naukę
|
|
Procedura tworzenia, wyprowadzająca i/lub wybierająca przypadki testowe w oparciu o analizę specyfikacji, funkcjonalnej lub niefunkcjonalnej, modułu lub systemu bez odniesienia do jego wewnętrznej struktury.
|
|
|
TESTOWANIE CZARNOSKRZYNKOWE rozpocznij naukę
|
|
Testowanie funkcjonalne lub niefunkcjonalne, bez odniesienia do wewnętrznej struktury modułu lub systemu.
|
|
|
HISTORYJKA UŻYTKOWNIKA -Wymaganie użytkownika lub wymaganie biznesowe, często używane w zwinnym wytwarzaniu oprogramowania rozpocznij naukę
|
|
-W typowych sytuacjach składające się z jednego lub więcej zdań w codziennym lub biznesowym języku, opisujące funkcjonalność potrzebną użytkownikowi, kryteria niefunkcjonalne oraz kryteria akceptacji.
|
|
|
ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA rozpocznij naukę
|
|
Grupa metodyk wytwarzania oprogramowania oparta na iteracyjnym, przyrostowym modelu wytwarzania oprogramowania, w których wymagania i rozwiązania ewoluują poprzez współpracę w ramach samoorganizujących się, realizujących wiele funkcji zespołów
|
|
|
BIAŁOSKRZYNKOWE TECHNIKI PROJEKTOWANIA TESTÓW rozpocznij naukę
|
|
Procedura tworzenia i/lub wybierania przypadków testowych oparta na analizie wewnętrznej struktury modułu lub systemu.
|
|
|
TESTOWANIE OPARTE NA DOŚWIADCZENIU rozpocznij naukę
|
|
Testowanie oparte na doświadczeniu, wiedzy oraz intuicji testerów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podzbiór dziedziny danych wejściowych lub wyjściowych, dla którego zakłada się, na podstawie specyfikacji, że zachowanie modułu lub systemu jest takie samo.
|
|
|
PODZIAŁ NA KLASY ROWNOWAŻNOŚCI -czarnoskrzynkowa technika projektowania przypadków testowych, w której przypadki testowe projektowane są tak, aby użyć elementów z klas równoważności. rozpocznij naukę
|
|
W szczególności przypadki testowe projektowane są tak, aby pokryć każdą klasę równoważności, co najmniej raz (by z każdej klasy równoważności wziąć jednego reprezentanta).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Diagram, który przedstawia stany, jakie moduł lub system może przyjąć oraz pokazuje zdarzenia lub okoliczności, które powodują zmiany stanów i/lub wynikają z tych zmian.
|
|
|
PRZYPADEK UŻYCIA - Jest to konkretne działanie (zachowanie), które podmiot (moduł, system do którego przypadek użycia jest stosowany) może wykonywać we współpracy z jednym lub kilkoma akrorami (użytkownikami). rozpocznij naukę
|
|
Ciąg transakcji w dialogu pomiędzy użytkownikiem a systemem z namacalnym rezultatem
|
|
|
SYSTEM KRYTYCZNY ZE WZGLĘDÓW BEZPIECZEŃSTWA rozpocznij naukę
|
|
System, którego awaria lub nieprawidłowe działanie może skutkować śmiercią lub poważnymi obrażeniami ludzi, utratą lub poważnymi uszkodzeniami urządzeń, lub zanieczyszczeniem środowiska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Moduł lub system podlegający testowaniu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Obiekt lub właściwość wykorzystywane jako punkt wyjścia dla zaprojektowania testów pokrycia, np. klasy równoważności lub pokrycie kodu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Metoda analityczna, określająca które części programu zostały wykonane (pokryte) przez zestaw testowy, oraz które części nie zostały wykonane, np. pokrycie instrukcji kodu, pokrycie decyzji, pokrycie warunków.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odsetek instrukcji wykonywalnych, które zostały przetestowane przez zestaw testowy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Punkt w programie, w którym przepływ sterowania ma dwie lub więcej alternatywnych dróg. Węzeł grafu przepływu sterowania, z którego wychodzą dwie lub więcej gałęzi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odsetek możliwych wyników decyzji, które zostały przetestowane przez zestaw testowy. 100% pokrycia decyzji jest równoważny 100% pokrycia gałęzi oraz implikuje 100% pokrycia instrukcji kodu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nieformalna technika projektowania testów, w której tester projektuje testy w czasie, gdy są one wykonywane i wykorzystuje informacje zdobyte podczas testowania do projektowania nowych i lepszych testów.
|
|
|
SUMARYCZNY RAPORT Z TESTÓW rozpocznij naukę
|
|
Sumaryczny dokument przedstawiający działania testowe i ich rezultaty. Zawiera także ocenę testowanych elementów pod względem zgodności z kryteriami wyjścia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Każdy produkt testowania, który musi być dostarczony innym osobom niż autor (pracy) produktu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dowolny produkt pracy, który musi być dostarczon
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Najmniejszy element programu, który będzie testowany w izolacji – niezależnie od innych modułów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiór modułów zorganizowany tak, by osiągnąć zadaną funkcjonalność.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zdolność oprogramowania do zapewnienia funkcji odpowiadających zdefiniowanym i przewidywanym potrzebom, gdy oprogramowanie jest używane w określonych warunkach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces przekształcania ogólnych celów testowania w uszczegółowione warunki testowe i przypadki testowe.
|
|
|
TESTALIA -Wszystkie dokumenty i narzędzia (artefakty) wytworzone i używane podczas procesu testowania niezbędne do planowania, projektowania i wykonywania testów, takie jak dokumentacja, skrypty, wejścia, oczekiwane rezultaty... rozpocznij naukę
|
|
procedury, pliki, bazy danych, środowiska oraz każde dodatkowe oprogramowanie i narzędzia użyte podczas testowania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podzbiór wszystkich zdefiniowanych/zaplanowanych przypadków testowych, które pokrywają główne funkcjonalności modułu lub systemu, mający na celu potwierdzenie, że kluczowe funkcjonalności programu działają, bez zagłębiania się w szczegóły.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Szczególny rodzaj testu dymnego mający na celu podjęcie decyzji czy moduł lub system jest gotowy do dalszego szczegółowego testowania. Najczęściej jest wykonywany na początku fazy wykonywania testów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Opisuje rodzaje czynności wykonywanych na poszczególnych etapach projektu wytwarzania oprogramowania oraz powiązania logiczne i chronologiczne między nimi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Chronologiczny zapis szczegółów związanych z wykonaniem testów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynności tworzenia dziennika (logu) testowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces przeprowadzenia testu na module lub systemie, w wyniku którego otrzymujemy rzeczywiste rezultaty.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dokument określający ciąg akcji umożliwiający wykonanie testu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Konsekwencja/wynik wykonania testu. Zawiera on wyjścia na ekran, zmiany danych, raporty oraz wysyłane komunikaty.
|
|
|
SPECYFIKACJA PROCEDURY TESTOWEJ (SCENARIUSZ) rozpocznij naukę
|
|
Dokument określający ciąg akcji umożliwiających wykonanie testu. Znana także jako skrypt testowy lub manualny skrypt testowy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zdolność systemu do utrzymania wydajności przy zwiększaniu obciążenia poprzez wzrost liczby elementów składowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Używane do wykonywania określonych funkcji, nie posiadają bogatego wachlarzu funkcjonalności, który byłby "do wszystkiego".
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Efekt wpływu elem. pomiarowego na moduł lub system podczas dokonywania pomiaru np. poprzez narzędzie do testów wydajnościowych. (wydajność testowanego oprogramowania może być nieznacznie gorsza, kiedy stosowane jest narzędzie do testów wydajnościowych)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przegląd wykonywany przez inne osoby o podobnych kwalifikacjach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wymagany stan elementu testowego i jego środowiska przed wykonaniem przypadku testowego.p
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Oczekiwany stan elementu testowego i jego środowiska po zakończeniu wykonywania przypadku testowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stopień w procesie doskonalenia względem wcześniej zdefiniowanego zbioru obszarów procesowych, dla których mają być spełnione wszystkie cele w zbiorze.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ testowania statycznego, podczas którego produkt pracy lub proces jest oceniany przez jedną lub więcej osób w celu wykrycia problemów i wprowadzenia ulepszeń.
|
|
|
PLAN PRZEGLĄDU -Dokument opisujący podejście, zasoby i harmonogram zamierzonych czynności związanych z przeglądem. rozpocznij naukę
|
|
Identyfikuje on m.in. dokumenty i kod, typy przeglądów, uczestników, kryteria wejścia i wyjścia, które będą stosowane w przeglądach formalnych, a także uzasadnienie ich wyboru. Jest zapisem procesu planowania przeglądu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzaj przeglądu bez formalnego procesu, nie posiadający formalnie udokumentowanych wyników.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ przeglądu, w którym autor przechodzi z członkami przeglądu przez produkt pracy, a członkowie zadają pytania i zgłaszają uwagi na temat ewentualnych problemów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ formalnego przeglądu przeprowadzany przez wykwalifikowany zespół technicznych specjalistów, którzy sprawdzają jakość produktu prac oraz identyfikują odchylenia od specyfikacji i standardów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ formalnego przeglądu przeprowadzanego w celu identyfikacji problemów w produkcie prac, dostarczający dane pomiarowe pozwalające na ulepszenie procesu przeglądu oraz procesu wytwarzania oprogramowania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Technika przeglądu przeprowadzana nieformalnie bez ustrukturyzowanego procesu.
|
|
|
PRZEGLĄD OPARTYNA LIŚCIE KONTROLNEJ rozpocznij naukę
|
|
Technika przeglądu oparta na liście pytań lub wymaganych atrybutów.
|
|
|
PRZEGLĄD OPARTY NA SCENARIUSZACH rozpocznij naukę
|
|
Technika przeglądu, w której ocenia się produkt pracy w celu ustalenia jego zdolności do wykonywania określonych scenariuszy.
|
|
|
PRZEGLĄD OPARTY NA PERSPEKTYWIE rozpocznij naukę
|
|
Technika przeglądu, w której przeglądający oceniają produkt prac z różnych punktów widzenia
|
|
|
PRZEGLĄD OPARTY NA ROLACH rozpocznij naukę
|
|
Technika przeglądu, w której produkt pracy jest oceniany z perspektywy różnych interesariuszy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Tworzy produkt, który jest przedmiotem przeglądu; usuwa defekty w produkcie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osoba odpowiedzialna za zarządzanie działaniami testowymi, zasobami i oceną przedmiotu testów.
|
|
|
KIEROWNIK TESTÓW AUTOMATYCZNYCH rozpocznij naukę
|
|
Osoba odpowiedzialna za planowanie i nadzór nad wytworzeniem i rozwojem rozwiązań dla testów automatycznych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie spotkań przeglądowych. (2) Osoba, która przeprowadza sesję testów użyteczności.
|
|
|
LIDER TESTÓW (LIDER PRZEGLĄDÓW?) rozpocznij naukę
|
|
W większych projektach osoba, która raportuje do kierownika testów i jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem w zakresie określonego poziomu testów lub określonych czynności testowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Uczestnik przeglądu, który identyfikuje problemy w produkcie pracy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Osoba zapisująca informacje podczas spotkań przeglądowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Poziom testów, który koncentruje się na poszczególnych modułach sprzętowych lub programowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie wykonywane w celu wykrycia defektów w interfejsach i interakcjach pomiędzy modułami lub systemami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Poziom testów, który koncentruje się na sprawdzeniu, czy system jako całość spełnia określone wymagania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Poziom testów zorientowany na ustalenie, czy zaakceptować system.
|
|
|
TESTOWANIE AKCEPTACYJNE PRZEZ UŻYTKOWNIKA rozpocznij naukę
|
|
Rodzaj testu akceptacyjnego wykonywanego w celu ustalenia, czy użytkownicy dla których przeznaczony jest system, akceptują go.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzaj testów akceptacyjnych wykonywanych w środowisku testowym programisty przez osoby spoza organizacji wytwórczej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rodzaj testów akceptacyjnych przeprowadzanego poza środowiskiem testowym organizacji wytwórczej przez osoby spoza organizacji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie wykonywane by ocenić czy moduł lub system spełnia wymagania funkcjonalne.
|
|
|
TESTOWANIE NIEFUNKCJONALNE rozpocznij naukę
|
|
Testowanie przeprowadzane w celu sprawdzenia zgodności modułu lub systemu z wymaganiami niefunkcjonalnymi.
|
|
|
TESTOWANIE BIAŁOSKRZYNKOWE (STRUKTURALNE) rozpocznij naukę
|
|
Testowanie oparte na analizie wewnętrznej struktury modułu lub systemu.
|
|
|
TESTOWANIE ZWIĄZANE ZE ZMIANAMI rozpocznij naukę
|
|
Typ testowania inicjowany przez modyfikację modułu lub systemu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces modyfikacji modułu lub systemu po jego wydaniu, mający na celu poprawę defektów, charakterystyk jakościowych lub dostosowanie do zmienionego środowiska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie zmian we wdrożonym systemie lub testowanie wpływu zmienionego środowiska na wdrożony system.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Środowisko testowe składające się z zaślepek i sterowników potrzebnych do wykonania testu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
SKRYPT DO TESTÓW UŻYTECZNOŚCI rozpocznij naukę
|
|
Dokument specyfikujący sekwencję czynności potrzebnych do wykonania testu użyteczności. Używany przez moderatora do utrzymania toku odprawy i pytań przedsesyjnej ankiety, zadań testów użyteczności oraz pytań posesyjnej ankiety.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Planowanie, harmonogramowanie, szacowanie, monitorowanie, raportowanie, nadzór i zamykanie czynności testowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyrażenie w kodzie źródłowym, które po tłumaczeniu na kod binarny będzie wykonywane w sposób proceduralny.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sekwencja przypadków testowych w kolejności wykonywania oraz wszelkie powiązane działania, które mogą być wymagane do ustanowienia warunków wstępnych i wszelkich czynności podsumowujących po wykonaniu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynnik (możliwość), który w przyszłości może skutkować negatywnymi konsekwencjami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ryzyko związane z charakterystyką jakościową.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ryzyko wpływające na jakość produktu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ryzyko wpływające na sukces projektu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ryzyko jakości związane z zabezpieczeniami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces radzenia sobie z ryzykiem.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Proces rozpoznawania, rejestrowania, klasyfikacji, badania, rozwiązywania i usuwania defektów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynności mających na celu kierowanie organizacją i kontrolowanie jej pod kątem jakości obejmujących zdefiniowanie polityki jakościowej i celów jakościowych, planowanie jakości, kontrolowanie jakości, zapewnienie jakości i poprawę jakości.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ustrukturalizowane podejście do przejścia (przechodzenia) jednostek i organizacji z bieżącego stanu do przyszłego pożądanego stanu. (2) Kontrolowany sposób wprowadzania zmiany, lub proponowanej zmiany, do produktu lub usługi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Działanie człowieka powodujące powstanie nieprawidłowego rezultatu.
|
|
|
DEFEKT (PLUSKWA, USTERKA) rozpocznij naukę
|
|
Niedoskonałość lub wada produktu pracy, polegająca na niespełnieniu wymagań.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zdarzenie, w którym moduł lub system nie wykonuje wymaganej funkcji w określonym zakresie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Użytkownicy, zadania, wyposażenie (sprzęt, oprogramowanie i materiały) oraz fizyczne i społeczne środowiska, w których oprogramowanie jest używane.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynność tworzenia planów testów lub wprowadzanie do nich zmian
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Aktywność polegająca na sprawdzaniu status aktywności testowych, identyfikowaniu odchylenia od planu lub oczekiwanego statusu oraz raportowaniu statusu do interesariuszy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynność polegająca na identyfikowaniu warunków testowych w wyniku analizy podstawy testów. Odpowiada na pytanie CO NALEŻY PRZETESTOWAĆ?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odpowiada na pytanie JAK TESTOWAĆ?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynność polegająca na przygotowaniu testaliów potrzebnych do wykonania testów, oparta na analizie i projektowaniu testów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynność polegająca na przeprowadzeniu testu modułu lub systemu, by otrzymać rzeczywiste wyniki.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czynność obejmująca udostępnianie testaliów dla późniejszego użycia, pozostawianie środowisk testowych w zadowalającym stanie i komunikowanie wyników testowania odpowiednim interesariuszom
|
|
|
PODEJŚCIE "NAJPIERW TESTUJ" rozpocznij naukę
|
|
Podejście do wytwarzania oprogramowania, w którym przypadki testowe są projektowane i wdrażane przed opracowaniem odpowiedniego modułu lub systemu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Implementacja strategii testowej w określonym projekcie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Identyfikacja wszystkich produktów pracy na które zmiana ma wpływ, w tym oszacowanie zasobów potrzebnych do przeprowadzenia zmiany.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Poziom, do którego przedmiot testów jest modyfikowany poprzez dostosowanie go celem uzyskania testowalności.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie produktu prac bez uruchamiania kodu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie, podczas którego wykonywany jest kod modułu lub systemu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Minimalna lub maksymalna wartość uporządkowanej klasy równoważności.
|
|
|
ANALIZA WARTOŚCI BRZEGOWYCH rozpocznij naukę
|
|
Czarnoskrzynkowa technika testowania, w której przypadki testowe są projektowane w oparciu o wartości brzegowe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stopień, w jakim określone elementy pokrycia zostały określone lub sprawdzone przez zestaw testowy wyrażony w procentach.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ciąg sąsiednich krawędzi w grafie skierowanym.
|
|
|
GRAF PRZYCZONOWO-SKUTKOWY rozpocznij naukę
|
|
Graficzna reprezentacja wejść i/lub bodźców (przyczyn) z odpowiadającymi im wyjściami (skutkami), które mogą być wykorzystane do projektowania przypadków testowych.
|
|
|
TESTOWANIE PRZEPŁYWU STEROWANIA rozpocznij naukę
|
|
Białoskrzynkowa technika testowania, w której przypadki testowe są projektowane w oparciu o przepływy sterowania.
|
|
|
ANALIZA PRZEPŁYWU STEROWANIA rozpocznij naukę
|
|
Forma analizy statycznej oparta na reprezentacji unikalnych ścieżek wykonywanych podczas działania modułu lub systemu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Typ testów integracyjnych wykonywanych w celu sprawdzenia poprawności przekazywania danych i sterowania pomiędzy modułami lub systemami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przyczyna lub powód testowania.
|
|
|