Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
polega na tym, że środek transportu kursuje pomiędzy punktem załadunku, a wyładunku, wykorzystywany w tym modelu jest jeden środek transportu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tutaj są 3 naczepy. kierowca bierze pełna naczepę, zawozi na miejsce docelowe tam ja wyczepia potem zabiera pustą z pustą jedzie do miejsca załadunku gdzie znów ją wyczepia i zostawia do załadunku a podczepia wcześniej załadowaną i wraca do rozładunku.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
charakteryzuje się tym że mamy do czynienia z jednym miejscem załadunku i kilkoma rozładunku. kierowca pobiera towar z załadunku, rozładowuje u klienta. potem wraca do załadunku, załadowuje się towar i znów do klienta.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na tym że kierowca pobierając towar dostarcza go do kilku odbiorcom bez ponownego załadunku. ten model jest charakterystyczny dla firm kurierskich.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest stosowany gdy załadowany towar posiada kilka punktów rozładunku w znacznej odległości od siebie. Ciągnik siodłowy z naczepą pobiera towar następnie transportuje go do miejsca przeładunku skąd mniejsze samochody zabierają swoją część do odbiorców.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umowa dotycząca międzynarodowego tranzytu towarów samochodami ciężarowymi. Pozwala uprościć procedury na granicach oraz urzędach celnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Europejska umowa dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
międzynarodowa umowa dotycząca przewozu towarów i artykułów spożywczych szybko psujących się, a także odnoszących się do specjalnych środków transportu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to regulamin dla międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych koleją.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
międzynarodowa konwencja przewozów kolejami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
międzynarodowy kodeks ładunków niebezpiecznych drogą morską.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to Europejska umowa dotycząca pracy pojazdów, które wykonują przerwy międzynarodowe drogowe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
międzynarodowy dokument celny, który umożliwia i usprawiedliwia odprawę celnom towarów wywożonych tymczasowo.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ujednolicenie przepisów o umowie międzynarodowego przewozu towarów kolejami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
O międzynarodowej kolejowej komunikacji towarowej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dotyczą przewozów morskich na podstawie konosamentów. Powstały z inicjatywy stowarzyszenia prawa międzynarodowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to główne źródło międzynarodowego prawa lotniczego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ujednostajnienie niektórych kwestii dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbiór przepisów regulujacych sposób przewozu i dokumentowania przewozu lotniczego przesyłek niebezpiecznych.
|
|
|
EPC (Electronic product code) rozpocznij naukę
|
|
to 96 bitowy identyfikator opakowania zapisany w czipie. jest też radiowym mkodem kreskowym, do odczytu używa się fal elektromagnetycznych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to system identyfikacji radiowej. Do przedmiotów przyczepione są specjalne urządzenia twz. tagi czipy lub znaczniki. Zapis odczytuje się przy pomocy fal radiowych przy użyciu czytnika.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
numer kraju, numer producenta, numer identyfikacyjny i liczba kontrolna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
numer kraju, numer identyfikacyjny, cyfra kontrolna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to formuła handlowa należąca do zbioru międzynarodowego reguł handlowych. Obowiązki sprzedającego są ograniczone do minimum. EXW loco
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprzedający wypełnia ciążące na nim obowiązki wynikające z dostawy w momencie przekazania do eksportu towarów osobie nominowanej przez kupującego np. kurierowi w określonym czasie i miejscu. jeśli nie oznaczą czasu i miejsca spoczywa to na sprzedającym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oznacza ustanie obowiązków sprzedającego w momencie dostarczenia towarów do załadunku w uzgodnionym z kupującym porcie. Kupujący ponosi wszelkie ryzyko i koszty związane z transportem towaru do tego momentu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprzedający wypełnia obowiązki związane z dostarczeniem towaru przewoźnikowi. Nie ponosi on dodatkowych kosztów. Warunki te są wybierane podczas tran. morskiego. Sprzedający wobec kupującego ani kupujący wobec sprzedawcy. nie muszą zawierać umowy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jedna z reguł międzynarodowych regulujących warunki sprzedaży respektowane przez przedsiębiorców na całym świecie. reguły te dzielą odpowiedzialność i koszy między sprzedającego a nabywcę na warunkach jakich ustalają podczas zawarcia umowy kupna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zasadniczy koszt transportu opłacone przez sprzedającego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
oznacza że sprzedający opłaca facht do uzgodnionego miejsca zaś ryzyko utraty i wszelkie dodatkowe koszty ponosi kupujący.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zasadnicze koszty transportu oraz koszty ubezpieczenia opłacane są przez sprzedającego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostarczone do terminarza sprzedający odpowiada za dowiezienie towaru do określonego terminarza jego rozładunku.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dostarczone do miejsca. sprzedający odpowiada za dostarczenie towaru do określonego miejsca natomiast jego rozładunek jest w gestii kupującego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprzedawca dostarcza towar kupującemu gdy towary są umieszczane do dyspozycji kupującego odprawione do celów przywozów na przybranych środkach transportu gotowe do rozładunku w określonym miejscu przeznaczenia lub w uzgodnionym punkcie w tym miejscu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyjęcie materiałów z zewnątrz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wydanie materiałów na zewnątrz
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szybko przyszło, szybko poszło - fast in, fast out
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ostatnie przyszło, pierwsze poszło - last in, first out
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najdroższe przyszło, pierwsze poszło - high expensive in, first out
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najtańsze przyszło, pierwsze poszło - Little cheap of, first out
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wartość towaru lub usługi z doliczoną kwotą należnego podatku VAT
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to wartość towaru lub usługi nieuwzględniająca podatku VAT
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
4.30 przerwa 45 minut i 4.30 dzienny odpoczynek trwa 11h
|
|
|
klasy materiałów i towarów niebezpiecznych rozpocznij naukę
|
|
Klasa 1. Materiały i przedmioty wybuchowe 2. Gazy 3. Materiały ciekłe zapalne 4. Materiały stałe zapalne 5. Materiały utleniające 6. Materiały trujące i zakaźne 7. Materiały promieniotwórcze 8. Materiały żrące 9. Różne materiały i przedmioty niebezpieczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
A) płaska B) słupkowa c) skrzyniowa d) specjalna
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
A) produkty szybko psujące b) żywe zwierzęta c) chronić przed promieniowaniem d) ładunek kruchy e) chronić przed nagrzaniem f) chronić przed wilgocią g) opakowanie hermetyczne h) przestrzegać zakazu temperatur i) środek ciężkości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
j) góra nie przewracać k) hakami bezpośrednio nie zaczepiać l) miejsce zakładania zawiesi ł) nie podnosić wózkiem m) nie piętrzyć n) nie chwytać ładunku bezpośrednio o) tu otwierać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
maksymalna liczba skrzyń na jednym kontenerze rozpocznij naukę
|
|
wymiary zewnętrzne kontenera dzielone przez wymiary opakowania. Wyniki pomnożyć
|
|
|
objętość ładunku na jednym kontenerze rozpocznij naukę
|
|
maksymalna liczba skrzyń razy objętość jednej skrzyni
|
|
|
współczynnik wykorzystania przestrzeni ładunkowej rozpocznij naukę
|
|
objętość ładunku na jednym kontenerze dzielone przez pojemność kontenera
|
|
|