Pytanie |
Odpowiedź |
jest to jedna z najważniejszych kwestii rozpocznij naukę
|
|
es ist eines der wichtigsten Themen
|
|
|
co jest dziś ważne dla naszego społeczeństwa? rozpocznij naukę
|
|
worauf legt unsere heutige Gesellschaft Wert?
|
|
|
odnosić się mieć stosunek do porażki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
aus dem Leben ausgeblendet
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
der Protagonist Anhänger Befürworter
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
den Kopf in den Sand setzen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ein Projekt in den Sand setzen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Każdy jest kowalem własnego losu rozpocznij naukę
|
|
jeder ist seines Glückes Schmied
|
|
|
obwiniać siebie sam sobie winny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
der Plan muss verworfen werden
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
co do sztuki co tyczy się sztuki rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
niepowodzenie niezawodność awaria rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wspominać napominać o czymś rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
auf unterschiedliche Weise
|
|
|
niepowodzeniem można nazwać, kiedy... rozpocznij naukę
|
|
Scheitern kann heißen, als...
|
|
|
niemożliwy do zrealizowania rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
literatira faktu non-fiction (non-fiction) rozpocznij naukę
|
|
das Sachbuch (die Sachbücher)
|
|
|
umieć radzić sobie z czymś rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Każdy jest kowalem własnego losu rozpocznij naukę
|
|
jeder ist seines Glückes Schmied
|
|
|
w konsekwencji, w rezultacie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
teraz robi się bardziej interesująco rozpocznij naukę
|
|
jetzt kommt das interessanter
|
|
|
Zwykle czuje to tylko publiczność rozpocznij naukę
|
|
das empfinden meist nur die Zuschauer
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
die Schuld bei den anderen zu suchen
|
|
|
siebie samego w poszukiwaniu powodów wykluczyć rozpocznij naukę
|
|
sich selbst bei der Suche nach den Gründen auszuklamern
|
|
|
osoby dotknięte, osoby, którym się nie udało, zwykle to robią rozpocznij naukę
|
|
die Betroffenen, Gescheiterten aber neigen meist dazu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
die Übernahme von Verantwortung
|
|
|
wysuwać się na pierwszy plan na przód rozpocznij naukę
|
|
in den Vordergrund rücken
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nie móc wykazać żadnych sukcesów rozpocznij naukę
|
|
keine Erfolge vorweisen können
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
z tych wynika wyłania się rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zoptymalizować istniejący przepływ pracy rozpocznij naukę
|
|
die bestehende Arbeitsablauf optimieren
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ponieść porażkę w 90 procentach rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wynika to między innymi z tego, że rozpocznij naukę
|
|
das liegt unter anderem daran dass
|
|
|
opierać się na doświadczeniu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zostawić za sobą dotychczasowy sposób myślenia rozpocznij naukę
|
|
Denkweisen hinter sich lassen
|
|
|
stawiać na bezpieczeństwo rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bessere Leistungen bringen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
siebie nawzajem pchać do przodu rozpocznij naukę
|
|
sich gegenseitig nach vorne bringen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyciągnąć korzyści z niepowodzenia rozpocznij naukę
|
|
aus dem Scheitern Nutzen ziehen
|
|
|
zakładać z góry, przypuszczać rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
niepowodzenie przepracować przetworzyć rozpocznij naukę
|
|
das Scheitern verarbeiten
|
|
|
winić innych za odpowiedzialność idiom rozpocznij naukę
|
|
die Verantwortung anderen in die Schuhe zu schieben
|
|
|
z pewnością niczego się nie nauczą rozpocznij naukę
|
|
werden garantiert nichts lernen
|
|
|
własnaodpowiedzialność i refleksja nad przyczynami niepowodzeń rozpocznij naukę
|
|
die Selbstverantwortung und Reflektion über die Gründe des Scheiterns
|
|
|
emocjonalne przywiązanie do czegoś rozpocznij naukę
|
|
die emotionale Bindung zum etwas
|
|
|
jest ktoś naprawdę dotknięty dotyczy go to rozpocznij naukę
|
|
ist jemand wirklich betroffen
|
|
|
coś pozytywnego wyłania się z czegoś rozpocznij naukę
|
|
etwas Positives aus etwas entstehen
|
|
|
Samoświadomość i autorefleksja po porażce rozpocznij naukę
|
|
Selbsterkenntnis und Selbstreflexion nach dem Misserfolg
|
|
|
mieć pozytywny wpływ na rozwój osobisty rozpocznij naukę
|
|
positive Auswirkungen auf die Persönlichkeitsentwicklung haben
|
|
|
promować pozytywne podejście do porażki rozpocznij naukę
|
|
einen positiven Umgang mit dem Scheitern fördern
|
|
|
przeprowadzić analizę błędów rozpocznij naukę
|
|
die Fehleranalyse zu betreiben
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
pierwsze oznaki pierwsze podejścia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
das Thema zu enttabuisieren
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
postawić na nogi, utworzyć wskrzecić rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
coś zaczęło się od pasji, a potem zawiodło rozpocznij naukę
|
|
etwas hat mit Leidenschaft begonnen und dann gescheitert ist
|
|
|
poważne zaangażowanie w temat rozpocznij naukę
|
|
die ernsthafte Auseinandersetzung mit den Thema
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
doświadczyć wzrostu pewności siebie rozpocznij naukę
|
|
einen Zuwachs an Selbstvertrauen erleben
|
|
|
zachowywać się w ten sam sposób z czymś rozpocznij naukę
|
|
sich mit etwas ebenso verhalten
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
die Bewältigung von Krisen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
i chciałbym tu wspomnieć o czymś innym rozpocznij naukę
|
|
und noch etwas möchte ich hier gern noch erwähnen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wziąć pod uwagę, uwzględnić wkalkulować rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
coś się liczy coś ma znaczenie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
na znaczeniu stracić zyskać rozpocznij naukę
|
|
an Bedeutung verlieren gewinnen
|
|
|
w dosłownym przenośnym znaczeniu rozpocznij naukę
|
|
in wörtlicher/ übertragener Bedeutung
|
|
|
emocjonalna dotyczaczalność rozpocznij naukę
|
|
die emotionale Betroffenheit
|
|
|
założenie, przypuszczenie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jest z naszego życia wycięta rozpocznij naukę
|
|
es wird aus unserem Leben ausgeblendet
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
es wird ausgeblendet dass
|
|
|