Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Wyraz określający rzeczownik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie cech przedmiotu lub zjawiska do drugiego przedmiotu lub zjawiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
porównanie którego jeden człon jest rozbudowanym opisem ludzkich czynów zestawionych z zachowaniem zwierząt lub zjawiskiem przyrody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół słów których znaczenie jednych zostaje przeniesione na znaczenie pozostałych to znaczy ze słowa tworzą związek frazeologiczny o znaczeniu innym niż dosłowny sens wyrazów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwrot polegający na zamierzonej przesadzie w opisie przedmiotu lub zjawiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega ma nadaniu przedmiotów i nieozywionemu lub pojęciu abstrakcyjnemu cech istoty zywej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na przedstawieniu zwierząt roślin przedmiotów nieozywionemu, zjawisk lub idei jako osób ludzkich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe powtórzenie tego samego słowa bądź zwrotu na początku kolejnych segmentow wypowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe powtórzenie tego samego słowa bądź zwrotu na koncu kolejnych segmentów wypowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyraz naśladujący dźwięki i odglosy naturalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jedna sylaba, rym pada na ostatnią sylabe wyrazu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zgodność brzmienia samogłosek przedostatniej i ostatniej sylaby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezpośredni zwrot do adresata
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na zmianie kolejnosci wyrazow pozostających w zależności skladniowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeniesienie wyrazu lub części zdania do następnego wersu lub strofy w celu zaakcenrowania wypowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
słowo lub połączenie wyrazów zastepujace określenia które nie powinny być używane
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nowy element językowy wyraz lub zwrot
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyraz lub związek frazeologiczny który wyszedł z uzycia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
umowny znak który na znaczenie dosłowne i ukryte
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
postać lub motyw mająca poza znaczeniem dosłownym znaczenie przenosne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pytanie zadane nie dla uzyskania odpowiedzi lecz w celu sklonienia odbiorcy do przemyslen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozbudowana apostrofa w której autor zwraca sie do ponadludzkiej siły z prośbą o natchnienie i pomoc w tworzeniu dzieła
|
|
|