| Pytanie   | Odpowiedź   | 
        
        | rozpocznij naukę |  |   właściwość ze względu ma którą badamy zbiorowość statystyczną  |  |  | 
|  rozpocznij naukę cecha mierzalna = ilościowa  |  |   cechy, któe można zapisać za pomocą liczb np. wiek, wzrost  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   cechy mierzalne, które można zapisać za pomocą liczb całkowitych np. liczba bezrobotnych  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   takie cechy mierzalne, które można opisać za pomocą liczb rzeczywistych np. wzrost, waga, temperatura  |  |  | 
|  rozpocznij naukę cechy niemierzalne = jakościowe  |  |   cechy, których nie można zapisać za pomocą liczb np. obywatelstwo, narodowość, kolor oczu  |  |  | 
|  rozpocznij naukę cechy dwudzielne (dychtoniczne)  |  |   cechy niemierzalne, w których występują wyłącznie 2 warianty cech np. płeć  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   cechy niemierzalne, w których występuje więcej niż dwa warianty cech np. obywatelstwo, kolor oczu  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   zbiór jednostek statystycznych, poddanemu badaniu statystycznemu ze względu na pewną cechę np. zbiór wszystkich studentów badanych ze względu na oceny  |  |  | 
|  rozpocznij naukę liczebność zbiorowości (n)  |  |   to liczba jednostek statystycznych wchodzących w skład zbiorowości    wśród badanej zbiorowości 231 osób miało wzrost 171-180 cm |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   kwadrat sumy od i=1 do n z iloczynu a i b jest niewiększa od iloczyny sum kadratów a i b  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   nauka zajmująca się metodami badania prawidłowości zjawisk masowych  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   dział statystyki zajmujący się metodami gromadzenia, opisywania, prezentacji i analizy danych liczbowych dotyczących badanych zbiorowości osób, rzeczy lub zdarzeń  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   dyscyplina zajmująca się wnioskowaniem na podstawie badania części zbiorowości zwanej próbą  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   pewna liczba, która opisuje cechę mierzalną  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   materiał statystyczny uporządkowany lub uporządkowany i pogrupowany według pewnych wariantów cech. Wśród niego można wyrównić szereg: prosty, rozdzielczy, czasowy, przestrzenny oraz czasowo przestrzenny  |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   powstaje w wyniku grupowania materiału statystycznego według wariantów cechy jakościowej lub ilościowej  |  |  | 
|  rozpocznij naukę szereg rozdzielczy punktowy  |  |   powstaje poprzez grupowanie według wartości badanej cechy ilościowej (najczęściej skokowej))  |  |  | 
|  rozpocznij naukę szereg rozdzielczy przedziałowy  |  |   powstaje w wyniku grupowania materiału statystycznego w pewnych przedziałach (klasach)  |  |  | 
|  rozpocznij naukę szereg przestrzenno-czasowy  |  |   dane statystyczne grupowane są zarówno chronologicznie, jak i według pewnych obiektów np. stopa bezrobocia w krajach EU w latach 2008-2009  |  |  | 
|  rozpocznij naukę liczebność skumulowana i-tego przedziału w szeregu rozdzielczym (ni^s)  |  |   liczba jednostek statystycznych, które charakteryzują się wartością cechy nie większą niż górna wartość przedziału    354 osób z badanej zbiorowości miało wzrost nie większy niż 180 cm |  |  | 
|  rozpocznij naukę frakcja w i-tym przedziale w szeregu rozdzielczym  |  |   odsetek jednostek statystycznych, które charakteryzują się wartością cechy nie większą od górnej granicy tego przedziału i nie mniejszą od dolnej granicy tego przedziału    40% osób z badanej zbiorowości miało wzrost 171-180 cm |  |  | 
| rozpocznij naukę |  |   odsetek jednostek statystycznych, które charakteryzują się wartością cechy nie większą od górnej granicy itego przedziału w szeregu rozdzielczym    61,1% osób z badanej zbiorowości miało wzrost nie większy niż 180 cm |  |  |