Pytanie |
Odpowiedź |
Społeczeństwo informacyjne rozpocznij naukę
|
|
rozwój technologii cyfrowych i komunikacyjnych
|
|
|
aspekty społeczeństwa informacyjnego rozpocznij naukę
|
|
rozwój telekomunikacji i informacji, rozwinięty sektor usług nowoczesnych, gosp. oparta na wiedzy i postępie technologicznym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działania prowadzące do powstania nowych lub lepszych rozwiązań
|
|
|
efekty wprowadzania innowacji rozpocznij naukę
|
|
poprawa funkcjonalności produktów i usług, unowocześnienie systemów, udoskonalenie technologii, usprawnienie komunikacji międzyludzkiej, ochrona środowiska naturalnego
|
|
|
narzędzia polityki innowacyjnej rozpocznij naukę
|
|
instrumenty prawne - przepisy, instrumenty finansowe - dotacje, pożyczki, programy badawcze, umowy międzynarodowe - przepływ rozwiązań między państwami e-pacjent, e-mail
|
|
|
problemy środowiska naturalnego rozpocznij naukę
|
|
zmiany klimatu, klęski żywiołowe, zanieczyszczenia powietrza, degradacja środowiska wodnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działania władzy publicznej zmierzające do racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych, stworzenia warunków do ochrony środowiska
|
|
|
organy, instytucje ochrony środowiska rozpocznij naukę
|
|
wójt, burmistrz, starosta, Prezydent miasta, marszałek województwa, generalny dyrektor ochrony środowiska, państwowa rada ochrony środowiska, narodowowy fundusz ochrony środowiska
|
|
|
bezpieczeństwo ekologiczne rozpocznij naukę
|
|
stan w którym nie ma zagrożeń dla środowiska naturalnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dział gospodarki obejmujący produkcję nie rolnicza
|
|
|
w jaki sposób państwo wpływa na przemysł rozpocznij naukę
|
|
tworzenie nowych miejsc pracy, podniesienie konkurencyjności, właściwy podział zasobów naturalnych, rozwijanie gałęzi przemysłu
|
|
|
modele polityki gospodarczej rozpocznij naukę
|
|
sektorowa państwo wspiera konkretne gałęzie przemysłu, pomoc finansowa, ulgi podatkowe. horyzontalna- państwo wspiera przemysł jako całość, niefinansowane formy wsparcia
|
|
|
instrumenty polityki przemysłowej rozpocznij naukę
|
|
ulgi podatkowe, subwencje - bezzwrotna pomoc, kredyty, cła, finansowanie badań naukowych
|
|
|
agencja rozwoju przemysłu rozpocznij naukę
|
|
pomaga przedsiębiorstwom pomoc w prowadzeniu działalności, udziela pożyczek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
produkcja artykułów żywnościowych i dostarczenie do konsumentów.
|
|
|
bezpieczeństwo żywieniowe rozpocznij naukę
|
|
sytuacja w której wszyscy obywatele będa mieli dostęp do żywności bezpiecznej dla zdrowia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uprawa roślin, hodowla zwierząt w przyjazny sposób dla środowiska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ocena warunków funkcjonowania gospodarki żywnościowej, tworzenie przepisów prawa, przechowywanie rezerw żywnościowych, zakazywanie produkcji uciążliwej dla środowiska
|
|
|
agencja Restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa rozpocznij naukę
|
|
wspiera rozwój rolnictwa, zajmuje się podziałem środków z ue, udziela pomocy finansowej gospodarstwom,
|
|
|
sfery gospodarki żywnościowej rozpocznij naukę
|
|
przedprodukcyjna, produkcyjna, poprodukcyjna, zabezpieczenia kadrowego i badań naukowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
spójny, wyodrębniony obszar, który ma swoje zasoby
|
|
|
cele polityki regionalnej rozpocznij naukę
|
|
ekonomiczne-wzrost gospodarczy, zmniejszenie bezrobocia. polityczne - wzrost aktywności politycznej. społeczne - poprawa jakości życia, zmniejszenie różnic społecznych. kulturowe - poprawa jakości edukacji
|
|
|
cele polityki regionalnej 2 rozpocznij naukę
|
|
organizacyjno-przestrzenne. ekologiczne - ochrona środowiska, oszczędność energii, redukcja zanieczyszczeń
|
|
|
czynniki rozwoju regionalnego rozpocznij naukę
|
|
infrastruktura - obiekty i urządzenia które rozwijają społeczeństwo, zaspokoją potrzeby ludności. kapitał ludzki - wykształceni pracownicy. czynnik miękkie - kapitał społeczny i innowacyjność
|
|
|
instrumenty polityki regionalnej rozpocznij naukę
|
|
finansowe, inwestycyjne, informacyjne, legislacyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
działania centralnych organów władzy rządowej, które chcą zmniejszyć różnice między regionami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prowadzona przed organy samorządu terytorialnego, dążą do osiągnięcia własnych celów z wykorzystaniem własnych środków
|
|
|
wyzwania polityki regionalnej rozpocznij naukę
|
|
dostosowanie gospodarki do zmian klimatu, rozwijanie kapitału ludzkiego, rozwój infrastruktury, przeciwdzlanie nierównosciom terytorialnym
|
|
|
zasady polityki regionalnej rozpocznij naukę
|
|
subsydiarności zadania są realizowane na najniższym poziomie administracyjnym
|
|
|
polityka regionalna zasada zintegrowanego podejścia terytorialnego rozpocznij naukę
|
|
program polityki regionalnej musi zostać dostosowany do obszaru
|
|
|
zasada partnerstwa i współpracy rozpocznij naukę
|
|
obywatele powinni uczestniczyc w podejmowaniu decyzji dotyczących ich regionu,
|
|
|
koncentracji terytorialnej i tematycznej rozpocznij naukę
|
|
wsparcie udzielone określone ograniczonej liczbie terytoriów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wsparcie udzielane po spełnieniu określonych kryteriow przez adresatów pomocy
|
|
|
zrównoważonego inwestowania rozpocznij naukę
|
|
uzyskanie jak najlepszych efektów przy jak najmniejszym uszczerbku dla środowiska naturalnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
terytoria sąsiadujących ze sobą państw, celem jest za cisnienie współpracy między krajami. tworzone na mocy decyzji władz samorządowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
integracyjna, pokonywanie międzynarodowych barier, wzmacnianie więzi sąsiedzkich
|
|
|
fundusze finansujące politykę regionalna rozpocznij naukę
|
|
Europejski Fundusz rozwoju regionalnego, fundusz spójności, europejski fundusz społeczny
|
|
|