Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Wytworzona w wyobraźni powierzchnia kuli otaczająca obserwatora znajdującego się na ziemi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kąt między płaszczyzną równika a promieniem ziemskim przechodzącym przez dany punkt na powierzchni ziemi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
linia łącząca punkty o tym samym zasoleniu wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kąt dwuścienny zawarty między półpłaszczyzną południka początkowego a półpłaszczyzną południka przechodzącego przez dany punkt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia która powstaje w miejscu styku widocznej części danego terenu ze sklepieniem niebieskim
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej głębokości wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej temperaturze powietrza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej sumie opadów atmosferycznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej wysokości nad poziomem morza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej wartości ciśnienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej amplitudzie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowej prędkości wiatru
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Linia łącząca punkty o jednakowym nasłonecznieniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kąt zawarty między kierunkiem północnym a kierunkiem na dany punkt liczony zgonie z kierunkiem ruchu zegara
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosunek różnicy wysokości między punktem początkowym a punktem końcowym do odległości między tymi punktami w terenie. Nachylenie można obliczyć, korzystając ze wzoru matematycznego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Punkt orbity w którym odległość pomiędzy ziemią a słońcem jest największa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Punkt orbity w którym odległość pomiędzy ziemią a słońcem jest najmniejsza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
płaszczyzna w której porusza się ziemia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podstawowa jednostka organizacji materii we wrzechswiecie będąca skupiskiem materii emitującej światło
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odległość przebyta przez światło w próżni w ciągu jednego roku. Jest to jednostka większa od AU – jeden rok świetlny odpowiada 63 239 AU.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciało niebieskie zbudowane z gazów głównie wodoru i helu W jego wnętrzu zachodzą reakcje termojądrowe, których efektami są wysoka temperatura utrzymująca się na powierzchni tego ciała oraz emitowanie światła.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
średnia odległość Ziemi od Słońca, czyli 149 597 870 km. AU to miara używana w odniesieniu do Układu Słonecznego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jednostka odległości stosowana w astronomii równa 3,26 roku świetlnego i 206 265 AU.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gwiazda o średniej wielkości stanowiąca aż 99,87% masy Układu Słonecznego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciało niebieskie, które: krąży wokół Słońca; ma wystarczającą masę, aby dzięki sile grawitacji osiągnąć kształt kulisty oczyściło sąsiedztwo swojej orbity z innych obiektów; nie świeci światłem własnym, lecz jak lustro odbija światło słoneczne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciała niebieskie obiegające Słońce po kołowych orbitach w dwóch obszarach pasie głównym planetoid, który znajduje się między orbitami Marsa i Jowisza, oraz w pasie zewnętrznym planetoid, zwanym pasem Kuipera, który znajduje się poza orbitą Neptuna.
|
|
|