Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
nauka jest największym osiągnięciem ludności wzorem postępowania są nauki przyrodnicze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połowy 19w (1850) do lat 80 19 w
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół poglądów filozoficznym głoszącym że prawdziwy i w pełni uzasadniona wiedzę o rzeczywistości dostarczają jedynie nauki przyrodnicze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to co jest pożyteczne jest dobre a miara słusznośći postępowania jest użyteczność jego skutkiem - postulat równości wobec prawa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wolność jest nadrzędną wartością, wartości demokratyczne i prawa obywatelskie są bardzo ważne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
należy stawiać sobie takie cele które można zrealizować
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
na społeczeństwo można spojrzeć jak na ewoluujący organizm współżycie społeczne oparte jest na prawach zgodnych z naturą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wierne odtworzenie rzeczywistość
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda w literaturze i sztuce zmierzająca do wiernego, niemal fotograficznego naśladownictwa natury, mająca na celu ukazanie jej w pierwszej fazie rozwoju
|
|
|
cechy bohatera pozytywizmu rozpocznij naukę
|
|
starannie wykształcony, ufny potędze rozumu, największą wartość to praca, przedsiębiorczy, obowiązkowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
społeczeństwo jako organizm musi być zdrowe w całości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miała na celu kształcić społeczeństwo zwłaszcza warstwy najbiedniejsze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podjęcie przez kobiety walki o równouprawnienie względem mężczyzn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
popierano wcielanie Żydów do społeczeństwa by mogli się kształcić i zmieniać obyczaje
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autor podkreślił różnice pokoleniowe będące przeszkodą w wyznawaniu tych samych racji starzy-romantycy młodzi -pozytywisci
|
|
|
Piotr Chmielowski utylitaryzm w literaturze rozpocznij naukę
|
|
Chmielowski podkreśla że literatura ma być użyteczna wartościową dla społeczeństwa musi realizować podstawowe hasła epoki w przeciwnym wypadku" niech umiera nam jej nie potrzeba"
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
adresat - młodzi pozytywiści podmiot liryczny nakazuje ludzią młodym zdobywać wiedzę kierować się rozumem i rozsądkiem, przyczyniac się do rozwoju nauki mówi że nie można zniszczyć tego co stworzyli romantycy
|
|
|
poszerzenie skali tematów rozpocznij naukę
|
|
życie na wsi życie ludzi ubogich choroby kalectwo
|
|
|
pragmatyczzm i praktycyzm rozpocznij naukę
|
|
więcej można zrobić praca niż poświęceniem życia
|
|
|
przełamywanie obyczajowego toku rozpocznij naukę
|
|
rozwój nowoczesnej nauki, rozwój pracy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
autor Augusto conte, ma praktyczny sens ma służyć poprawie życia badać przedmioty rzeczy rzeczywiste i rzeczy dostępne rozumem
|
|
|