Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ustanowienie nowego międzynarodowego ładu państwa oczekiwały korzyści które wyrównały by straty poniesione po wojnach z Francją
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zamierzała poszerzyć swoje posiadłości
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dążyli do zapewnienia równowagi sił
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chciały osłabić swoją konkurencję
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
liczyła na wzmocnienie poprzez nabytki terytorialne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
chciała odbudować dotychczasowe znaczenie w Europie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
był politykiem był organizatorem kongresu wiedeńskiego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dyplomata prowadził skuteczne negocjacje dzięki czemu nie doszło do osłabienia francji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powrot do dawnych zasad życia społeczno politycznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gwarantowała powrót na europejskie trony dynastiom obalonym w wyniku rewolucji francuskiej i wojen napoleońskich dążono do przywrócenia dawnych zasad ustrojowych dawny system stanowy i władza absolutna monarchów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
władza monarchów europejskich jest święta i nienaruszalna
|
|
|
zasada równowagi europejskiej rozpocznij naukę
|
|
żadne europejskie mocarstwo nie mogło mieć przewagi nad pozostałymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wspólne świętowanie zwycięstwo nad Napoleonem pokazy lotem balonem fajerwerków
|
|
|
pozostałe ustalenia kongresu wiedeńskiego rozpocznij naukę
|
|
zniesienie handlu niewolnikami wolność żeglugi na morzach w Austrii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stało się politycznym i militarnym gwarantem trwałości postanowień kongresu wiedeńskiego
|
|
|
nowy podział ziem polskich rozpocznij naukę
|
|
wielkopolska i Kujawy pod kontrolą Prus Wieliczka Austria Kraków był wolnym miastem Gdańsk Prusy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
miał doradzać władzy w sprawach prowincji i opiniować przygotowane ustawy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ograniczona suwerennośc nie miało prawa do własnej polityki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inny system praw utrata przywilejów w parlamencie oraz nietykalność osobista i majątkowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zróżnicowanie pod względem językowym etnicznym i religijnym podział administracyjny w polskich rękach zostawiono sądownictwo i szkolnictwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
funkcjonował polski sejm stanowy o bardzo ograniczonych prawach językiem urzędowym był niemiecki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
car Rosji miał inicjatywę ust awodawcza wykonawcza dowodził armia decydował o polityce zagranicznej
|
|
|