lekcje z Meghan

 0    48 fiszek    julaxus
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie Odpowiedź
weak
The mouse is weak
rozpocznij naukę
słaby
Mysz jest słaba
Don’t laugh at other people
rozpocznij naukę
Nie śmiej się z innych ludzi
You should never take a rest
rozpocznij naukę
Nigdy nie powinieneś odpoczywać
It is better to do things slowly and carefully
rozpocznij naukę
Lepiej robić rzeczy powoli i ostrożnie
Listen again and choose the verb that you hear
rozpocznij naukę
Posłuchaj jeszcze raz i wybierz czasownik, który słyszysz
One day, a rabbit watched / was watching a tortoise. He laughed / was laughing because the tortoise was so slow.
rozpocznij naukę
Pewnego dnia królik obserwował żółwia. Śmiał się / śmiał się, bo żółw był tak powolny.
i think this is funny idea
rozpocznij naukę
myślę, że to zabawny pomysł
to take a short rest.
i need to take a short rest
rozpocznij naukę
zrobić sobie krótki odpoczynek.
muszę zrobić sobie krótki odpoczynek
While the rabbit slept / was sleeping, the tortoise moved / was moving as fast as he could.
rozpocznij naukę
Podczas gdy królik spał / spał, żółw poruszał się / poruszał się tak szybko, jak mógł.
Fables are short stories.
rozpocznij naukę
Bajki to krótkie opowiadania.
Fables are short stories that often have animals as the main characters. At the end of the fable, there is a moral, an important lesson that we can learn from the story.
rozpocznij naukę
Bajki to krótkie opowiadania, których głównymi bohaterami są często zwierzęta. Na końcu bajki znajduje się morał, ważna lekcja, której możemy się nauczyć z historii.
past continuous
rozpocznij naukę
przeszły ciągły
past simple
rozpocznij naukę
czas przeszły prosty
finished actions
rozpocznij naukę
zakończone działania
actions in progress
rozpocznij naukę
akcje w postępie
The sentences in 2 and 3 use past continuous / past simple verb forms. These describe finished actions / actions in progress at a specific time in the past.
rozpocznij naukę
Zdania w 2 i 3 używają form czasownikowych przeszłych ciągłych / przeszłych prostych. Opisują zakończone działania / działania w toku w określonym czasie w przeszłości.
The sentences in 1 use past continuous / past simple verb forms. These describe finished actions / actions in progress in the past.
rozpocznij naukę
Zdania w 1 używają form czasowników przeszłych ciągłych / przeszłych prostych. Opisują zakończone działania / działania w toku w przeszłości.
We make past continuous with was/were + verb with -ing / is/are + verb with -ing.
rozpocznij naukę
Tworzymy czas przeszły ciągły z was/were + czasownik z -ing / is/are + czasownik z -ing.
We often use past continuous / past simple at the beginning of a story to set the scene.
rozpocznij naukę
Często używamy past Continuous/Past Simple na początku historii, aby ustawić scenę.
We cannot use state verbs in continuous forms. In sentences 1-3, the two state verbs are decide & look back / see & think.
rozpocznij naukę
Nie możemy używać czasowników stanowych w formach ciągłych. W zdaniach 1-3 dwa czasowniki stanowe to „decyduj i patrz wstecz / patrz i myśl”.
4) While the rabbit was sleeping, the tortoise moved as fast as he could. Soon, he passed the rabbit and continued toward the finish line.
rozpocznij naukę
4) Gdy królik spał, żółw poruszał się tak szybko, jak tylko mógł. Wkrótce minął królika i ruszył dalej w kierunku mety.
i think this is the best option
rozpocznij naukę
myślę, że to najlepsza opcja
We use the past simple to talk about actions that happen at the same time.
rozpocznij naukę
Używamy czasu prostego przeszłego, aby mówić o działaniach, które dzieją się w tym samym czasie.
i study medicine at university
rozpocznij naukę
studiuję medycynę na uniwersytecie
they were sleeping.
i'm very sleepy
rozpocznij naukę
oni spali.
jestem bardzo śpiąca
negative I/he/she/it wasn’t sleeping. You/we/they weren’t sleeping.
rozpocznij naukę
negatywny ja/on/ona/to nie spało. Ty/my/oni nie spali.
yes/no questions Was I/he/she/it sleeping? Were you/we/they sleeping?
rozpocznij naukę
pytania tak/nie Czy ja/ona/ona/to spałem? Czy ty/my/oni spali?
short answers Yes, I/he/she/it was. Yes, you/we/they were. No, I/he/she/it wasn’t. No, you/we/they weren’t.
rozpocznij naukę
krótkie odpowiedzi Tak, ja/on/ona/to było. Tak, ty/my/oni byli. Nie, ja/on/ona/nie było. Nie, ty/my/oni nie byli.
question word questions Why was I/he/she/it sleeping? Why were you/we/they?
rozpocznij naukę
pytanie słowo pytania Dlaczego ja/ona/ona/to spałem? Dlaczego ty/my/oni byliście?
What do you think the moral of this story is?
rozpocznij naukę
Jak myślisz, jaki jest morał tej historii?
Read your fable and make sure you understand the story. Make notes of 12 key words or short phrases from your fable in the box. You will use these words to help you remember the fable and tell it to your partner.
rozpocznij naukę
Przeczytaj swoją bajkę i upewnij się, że rozumiesz historię. Zanotuj w pudełku 12 kluczowych słów lub krótkich fraz z Twojej bajki. Użyjesz tych słów, aby pomóc sobie zapamiętać bajkę i opowiedzieć ją swojemu partnerowi.
Practice telling the fable from your notes. Use past simple and past continuous correctly. Then tell your partner the story. Listen and choose the best moral.
rozpocznij naukę
Ćwicz opowiadanie bajki z notatek. Prawidłowo używaj czasu przeszłego prostego i przeszłego ciągłego. Następnie opowiedz swojemu partnerowi historię. Posłuchaj i wybierz najlepszy morał.
• A lion was sleeping in the forest.
rozpocznij naukę
• Lew spał w lesie.
The mouse said, "Please don’t kill me! I’m sorry that I woke you up. If you let me go free, one day I will help you, if I can."
rozpocznij naukę
Mysz powiedziała: „Proszę, nie zabijaj mnie! Przepraszam, że cię obudziłem. Jeśli pozwolisz mi odejść wolno, pewnego dnia pomogę ci, jeśli będę mógł”.
The lion laughed at this idea, but he let the mouse go free.
rozpocznij naukę
Lew śmiał się z tego pomysłu, ale puścił mysz.
He was very angry and made a lot of noise.
rozpocznij naukę
On był bardzo zły i robił dużo hałasu.
The mouse said, "You laughed about a mouse helping a lion. Look at you now!"
rozpocznij naukę
Mysz powiedziała: „Śmiałeś się, że mysz pomaga lwu. Spójrz teraz na siebie!”
Don’t help other people when they’re in trouble.
rozpocznij naukę
Nie pomagaj innym ludziom, gdy mają kłopoty.
Don’t ask other people for help.
dont even Ask me
rozpocznij naukę
Nie proś innych ludzi o pomoc.
nawet mnie nie proś
Look carefully at new situations before you take action.
rozpocznij naukę
Przyjrzyj się uważnie nowym sytuacjom, zanim podejmiesz działania.
a barbecue
rozpocznij naukę
grill
a tan
rozpocznij naukę
opalenizna
the sunset
rozpocznij naukę
zachód słońca
sunbathe
rozpocznij naukę
opalać się
sunburn
rozpocznij naukę
oparzenie słoneczne
sunshine
we walked in the warm sunshine
rozpocznij naukę
światło słoneczne/promienie słońca
szliśmy w ciepłych promieniach słońca
suntan lotion
rozpocznij naukę
olejek do opalania
It’s better to sunbathe in the morning or evening when the sun is weaker.
rozpocznij naukę
Lepiej opalać się rano lub wieczorem, gdy słońce jest słabsze.

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.