Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
przed rzeczownikami, jeśli mamy na myśli coś konkretnego lub już o danej rzeczy wspominaliśmy, np. ten konkretny samochód
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to, co przed, jest częścią tego, co po; czyjaś własność, np. "part of the city" = "część miasta"
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
negacja dla czasownika, często skracana do "n't", np. "do not" = "don't"
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gdy zaczynający się od samogłoski rzeczownik w liczbie pojedynczej nie jest nam bliżej znany
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Robert pisze kolejny list z zażaleniem. rozpocznij naukę
|
|
Robert is writing another letter of complaint.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Wczoraj było tak gorąco, że wypiliśmy mnóstwo wody mineralnej. rozpocznij naukę
|
|
It was so hot yesterday that we drank a lot of mineral water.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
It's only part of the true.
|
|
|
Każde dziecko potrzebuje przyjaciela. rozpocznij naukę
|
|
Every child needs a friend.
|
|
|
Nie umiem wymówić tego słowa. rozpocznij naukę
|
|
I can't pronounce this word.
|
|
|
Którą książkę chciałbyś przeczytać? rozpocznij naukę
|
|
Which book would you like to read?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Samiec lwa wydaje się większy od samicy z powodu grzywy. rozpocznij naukę
|
|
A male lion looks larger than a female because of its mane.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jestem mądrzejszy niż ty. rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Te krzesła są niewygodne. rozpocznij naukę
|
|
These chairs are uncomfortable.
|
|
|
Potrafię biegać na długich dystansach. rozpocznij naukę
|
|
I can run long distances.
|
|
|
Czy kiedykolwiek używałeś tego mleczka do ciała? rozpocznij naukę
|
|
Have you ever used this body lotion?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Słyszałeś, co powiedziałem? rozpocznij naukę
|
|
Did you hear what I said?
|
|
|
połączenie, rozmowa telefoniczna Przekażę połączenie do prezydenta. rozpocznij naukę
|
|
I'll transfer the call to the president.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Ilu ludzi na co dzień korzysta z komputerów? rozpocznij naukę
|
|
How many people use computers on a daily basis?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
He’s looking for a different job.
|
|
|
To mój pierwszy sukces w pracy. rozpocznij naukę
|
|
It is my first success at work.
|
|
|
To będzie bardzo ciepły dzień. rozpocznij naukę
|
|
It's going to be a very warm day.
|
|
|
czas przeszły od czasownika posiłkowego do tworzenia czasu przyszłego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
móc / umieć / potrafić; forma czasu Past Simple of czasownika 'can' rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
On miał okropny ból głowy. rozpocznij naukę
|
|
He had a terrible headache.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|