Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Populacja statystyczna to dobrze zdefiniowany zbiór przedmiotów o pewnych cechach, które mogą zainteresować badacza.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Element jest podstawowym obiektem wchodzącym w skład populacji statystycznej.
|
|
|
rozmiar (liczebność) próbki rozpocznij naukę
|
|
Próbka to zestaw elementów, który najlepiej odzwierciedla cechy populacji statystycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienna (X) jest symbolem reprezentującym dowolną cechę, liczbę lub liczebność populacji statystycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ten typ zmiennej przyjmuje wartości odpowiadające niekwantyfikowalnym cechom elementów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Populacja statystyczna to dobrze zdefiniowany zbiór przedmiotów o pewnych cechach, które mogą zainteresować badacza.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Element jest podstawowym obiektem wchodzącym w skład populacji statystycznej.
|
|
|
rozmiar (liczebność) próbki rozpocznij naukę
|
|
Próbka to zestaw elementów, który najlepiej odzwierciedla cechy populacji statystycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienna (X) jest symbolem reprezentującym dowolną cechę, liczbę lub liczebność populacji statystycznej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ten typ zmiennej przyjmuje wartości odpowiadające niekwantyfikowalnym cechom elementów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienna porządkowa może być podzielona na kategorie. Pozwala na określenie czy wartość jest wyższa lub niższa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienne ilościowe przyjmują konkretne wartości liczbowe.
|
|
|
Miary tendencji centralnej rozpocznij naukę
|
|
Średnie lub miary tendencji centralnej są typowymi lub reprezentatywnymi wartościami dla danego zbioru elementów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ta miara definiuje element populacji statystycznej, który pojawia się najczęściej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Środkowy element uporządkowanego zbioru
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wyznacza punkt równowagi w zbiorze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Łączenie pojedynczych jednostek w większą całość.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Suma błędu losowego i błędu systematycznego jakimi obarczony jest wynik badania statystycznego.
|
|
|
Błąd losowy (przypadkowy) rozpocznij naukę
|
|
Błąd zmieniający się w sposób przypadkowy zarówno co do wartości, jak i co do znaku przy wielokrotnym powtarzaniu pomiaru danej wielkości w niezmienionych warunkach.
|
|
|
Błąd systematyczny (nielosowy) rozpocznij naukę
|
|
Błąd, który przy wielokrotnym pomiarze danej wielkości w niezmienionych warunkach, pozostaje stały co do wartości i co do znaku, albo zmienia się według znanej zależności.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kwantyle rzędu k/10 dla k=1,2,...9.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Analityczna postać przyporządkowania średnich wartości zmiennej objaśnianej konkretnym wartościom zmiennej objaśniającej.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wykers. Składa się z szeregu prostokątów umieszczonych na osi współrzędnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Korelacja określa wzajemne powiązania pomiędzy wybranymi zmiennymi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zbiór wartości cechy badanej zbiorowości dzielący ogólną liczebność próby na n równych części.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Trzy wartości cechy badanej zbiorowości, które dzielą uporządkowany zbiór danych na cztery równe pod względem liczebności części.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Miary siły oraz kierunku związku korelacyjnego pomiędzy badanymi cechami, np. współczynnik korelacji liniowej Pearsona, współczynnik korelacji rang Spearmana.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Odchylenie standardowe jest pierwiastkiem kwadratowym z wariancji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Próba, której struktura ze względu na badane cechy (zmienne) jest zbliżona do struktury populacji statystycznej, z której pochodzi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zmienna jest na skali porządkowej, gdy przyjmuje wartości, dla których dane jest uporządkowanie (kolejność), jednak nie da się w sensowny sposób określić różnicy ani ilorazu między dwiema wartościami.
|
|
|