Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
wysoki, wyższy, najwyższy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
młody, młodszy, najmłodszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciężki, cięższy, najcięższy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
długi, dłuższy, najdłuższy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
duży, większy, największy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stary, starszy, najstarszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
mały mniejszy najmniejszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gdy chcemy powiedzieć, że coś jest gorsze od czegoś pozytywnego lub neutralnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciasny, ciaśniejszy, najciaśniejszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szorstki, szorstki, szorstki poważny, poważniejszy, najpoważniejszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gdy chcemy powiedzieć, że coś jest gorsze od czegoś negatywnego
|
|
|
dålig, dåligare, dåligast rozpocznij naukę
|
|
przy określaniu stanu zdrowia lub kwestii moralnych w języku mówionym
|
|
|
grupp 1: komparativ - are; superlativ - ast rozpocznij naukę
|
|
stopień wyższy; stopień najwyższy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
łatwy, łatwiejszy, najłatwiejszy przymiotniki zakończone na -el, -en,-er w stopniu wyższym i najwyższym tracą - e
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
głupi, głupszy, najgłupszy przymiotniki zakończone na długie M lub N w stopniu wyższym i najwyższym ulegają podwojeniu
|
|
|