Patologia

 0    52 fiszki    haniasiciak
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
Zaburzenia czynności poznawczych
rozpocznij naukę
Zaburzenia tych czynności psychicznych, które sa odpowiedzialne za pozyskiwanie, przetwarzanie, przechowywanie i wykorzystywanie wiedzy o świecie i sobie
Uwaga
rozpocznij naukę
Proces ograniczania nadmiaru informacji na wszystkich etapach jej przetwarzania, odbieranie zmysłów, przez mechanizmy myślenia, kodowania i śladu pamięciowego i wybór odpowiedniej reakcji
Funkcje uwagi
rozpocznij naukę
Selektywność, przeżutowość, trwałość, zakres, podzielność
Zaburzenia uwagi
rozpocznij naukę
Dekoncentracja, wahania uwagi, ograniczenie zakresu uwagi
Dekoncentracja elementy
rozpocznij naukę
Aproseksja, hipoproseksja, hiperproseksja
Aproseksja, hipoproseksja, hiperproseksja
rozpocznij naukę
Niemożność zogniskowania uwagi, ograniczenie zogniskowania uwagi, nadmierne zogniskowanie uwagi
Pamięć
rozpocznij naukę
Zdolnośc do rejestrowania i ponownego przywoływania informacji
Funkcje pamięci
rozpocznij naukę
Kodowanie, przechowywanie, wydobywanie/ odtwarzanie informacji
Rodzaje pamięci
rozpocznij naukę
Bezpośrednia, krótkotrwała, długotrwała, deklaratywna, proceduralna
Pamieć deklaratywna i proceduralna
rozpocznij naukę
Pamieć „co to jest”, pamięć „jak coś sie robi”
Zaburzenia pamięci
rozpocznij naukę
Jakościowe- paramnezje ilościowe- dysmnezje
Na co dzielą się zaburzenia jakościowe (paramnezje)
rozpocznij naukę
Allomnezje- iluzje pamieci, kryptomnezje, złudzenia / Pseudomnezje- omamy pamięciowe, konfabulacje
Paramnezje
rozpocznij naukę
Zaburzenia jakościowe- proces pamięci ulega zmianie, dzielą się na allomnezje i pseudomnezje
Dysmnezje
rozpocznij naukę
Zaburzenia ilościowe- ograniczenie, wyłączenie, nadmiar lub dysproporcja pamięci dzieli się na hipomnezje, hipermnezje, amnezje i ekmnezje
Hipomnezja, hipermnezja, amnezja, ekmnezja
rozpocznij naukę
Ograniczenie odtwarzania wspomnień, większe odtwarzanie wspomnień, luki pamięciowe, przeszłość jako teraźniejszość
Iluzje pamięci
rozpocznij naukę
Wspomnienia rzeczywiste ale zniekształcone
Kryptomnezje
rozpocznij naukę
Wspomnienia nieświadome, takie które chory uważa że nie przeżył i są nowe
Złudy
rozpocznij naukę
Błędne umiejscowienie przeżycia w czasie dzieli się na deja vu i jamais vu
Deja vu
rozpocznij naukę
Choremu wydaje się że przeżywa nowe wydarzenie kolejny raz
Jamais vu
rozpocznij naukę
Błędne uznanie znanej sytuacji za nową
Omamy pamięci
rozpocznij naukę
rzekome, fałszywe wspomnienia z towarzyszącym przekonaniem realizującym. Chory przypomina sobie wydarzenia, które w istocie nie miały miejsca i jasno potwierdza ich realność
Konfabulacje
rozpocznij naukę
Wytwarzanie fałszywych wspomnień by zapełnić lukę pamięciową
Pseudomnezje
rozpocznij naukę
Część paramnezji obok allomnezji, wspomnienia rzekome
Ejdetyzm
rozpocznij naukę
Zdolność przeżywania wyobrażeń jako niezwykle rzeczywistych
Zniekształcenia
rozpocznij naukę
spostrzeżenia rzeczywistych przedmiotów, prawidłowo rozpoznanych, zakwalifikowanych i umiejscowionych w realnej przestrzeni, cechujących się jednak zmianą niektórych właściwości spostrzeganych przedmiotów.
Pareidolie
rozpocznij naukę
zjawisko dopatrywania się znanych kształtów w przypadkowych szczegółach np. twarz w murze
Iluzje
rozpocznij naukę
błędnie rozpoznane spostrzeżenia realnie istniejących przedmiotów, którym towarzyszy mniej lub bardziej stanowczy sąd realizujący
Omamy
rozpocznij naukę
spostrzeżenia nieistniejących w rzeczywistości przedmiotów, którym towarzyszy błędny sąd realizujący
Sąd realizujący
rozpocznij naukę
przekonanie o istnieniu spostrzeganego zjawiska. Może być prawidłowy- przedmiot, zjawisko rzeczywiście istnieje; fałszywy- przedmiotu, zjawiska w rzeczywistości nie ma
Parahalucynacje
rozpocznij naukę
są one „fałszywymi” wrażeniami lub spostrzeżeniami, wobec których doświadczająca ich osoba zachowuje krytycyzm czyli rozeznanie co do ich nierzeczywistości
Deficyty
rozpocznij naukę
częściowa lub całkowita utrata wrażeń z zakresu zmysłu wzroku, słuchu, węchu, smaku i czucia
Agnozje
rozpocznij naukę
niemożność rozpoznania cech przedmiotu mimo prawidłowego stanu narządów zmysłów i często zachowanej zdolności spostrzegania
Spostrzeganie
rozpocznij naukę
Tworzenie reprezentacji przedmiotu dzięki informacjom ze zmysłów i pamięci
Zaburzenia spostrzegania
rozpocznij naukę
Zaburzenia spostrzegania prowadzą do nierozpoznawania lub zmiany cech poprawnie spostrzeganych przedmiotów, rozpoznawanie przedmiotów bez adekwatnego bodźca, oraz rozpoznania błędnego
Spostrzeżenia błędnie rozpoznane
rozpocznij naukę
Pareidolie, iluzje
Spostrzeżenia nierozpoznane
rozpocznij naukę
Deficyty, agnozje
Spostrzeżenia zmienione
rozpocznij naukę
Ejdetyzm, zniekształcenia
Spostrzeżenia bez adekwatnego bodźca
rozpocznij naukę
Omamy, omamy rzekome, parahalucynacje
Myślenie, język i komunikacja
rozpocznij naukę
Trzy sposoby posługiwania się złożonymi reprezentacjami psychicznymi
Czynności myślenia
rozpocznij naukę
Tworzenie i przetwarzanie informacji w złożone reprezentacje poznawcze- wyobrażenia, pojęcia, zdania i operowanie nimi do różnych celów
Rodzaje rozumowania
rozpocznij naukę
Dedukcyjne, indukcyjne, praktyczne rozwiązywanie problemów
Rozumowanie dedukcyjne
rozpocznij naukę
Od ogółu do szczegółu
Rozumowanie indukcyjne
rozpocznij naukę
Od szczegółu do ogółu
Język
rozpocznij naukę
Zestawienie znaków i reguł posługiwania się nimi
Rodzaje reguł
rozpocznij naukę
Fonologiczne- dźwięki, semantyczne- okreslone znaczenie, syntaktyczne- dopuszczalne frazy, pragmatyczne- sposób użycia języka w konkretnej sytuacji społecznej
Funkcje języka
rozpocznij naukę
Reprezentatywna, komunikacyjna
Funkcja reprezentatywna
rozpocznij naukę
Odzwierciedlanie cech rzeczywistości
Funkcja komunikacyjna
rozpocznij naukę
Porozumiewanie się
Zaburzenia treści
rozpocznij naukę
Co człowiek myśli
Zaburzenia mowy
rozpocznij naukę
Jak to robi
Zaburzenia treści rodzaje
rozpocznij naukę
Myśli nadwartościowe, urojenia, automatyzmy psychiczne
Zaburzenia formy rodzaje
rozpocznij naukę
Tok- spowolnienie, zahamowanie, przyspieszenie, otamowania, natłok, rozwlekłość, werbigeracje, stereotypie, perseweracje, interacje. Struktura i funkcja- zubożenia myślenia, myś. paralogiczne, nieskładne, niekomunikatywne, rozkojarzenie, splątanie, afazje

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.