| 
                    Pytanie                   | 
                
                    Odpowiedź                   | 
            
        
        
      I'll give you a ring this evening.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Zadzwonię do ciebie dziś wieczorem.  
 | 
 | 
 | 
      Could you give me a hand?   rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
      I'll give you a lift home.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
      He gave me a kiss.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
      He gave me a big smile.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Uśmiechną się do mnie szeroko.   Uśmiechną się do mnie szeroko.  
 | 
 | 
 | 
| 
      He gave me some advice.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Dał mi kilka rad. 
 | 
 | 
 | 
| 
      He gave me a hug.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Uściskał mnie. 
 | 
 | 
 | 
| 
      These gloves will keep your hands warm.   These gloves will keep your hands warm.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      W tych rękawiczkach będzie ci ciepło.   W tych rękawiczkach będzie ci ciepło.  
 | 
 | 
 | 
| 
      Running helps me to keep fit.   Running helps me to keep fit.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      utrzymywać kondycję/formę    Bieganie pomaga mi zachować formę.   Bieganie pomaga mi zachować formę.  
 | 
 | 
 | 
| 
      That raincoat will keep you dry.   That raincoat will keep you dry.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      W tym płaszczu przeciwdeszczowym nie przemokniesz.   W tym płaszczu przeciwdeszczowym nie przemokniesz.  
 | 
 | 
 | 
| 
      Please keep quiet.  rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Proszę zachować ciszę. 
 | 
 | 
 | 
      Keep + czasownik z ing = robić coś ciągle, często (ale nie tylko) dotyczy to czynności, których nie chciałoby się wykonywać.    I keep losing my keys. / She keeps interrupting me. // I keep getting backache. // Keep running!   I keep losing my keys. / She keeps interrupting me. // I keep getting backache. // Keep running!   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Keep + czasownik z ing = robić coś ciągle, często (ale nie tylko) dotyczyło czynności, których nie chciałoby się zrobić.    Ciągle gubię klucze. // Ona mi ciągle przeszkadza. // Ciągle mnie bolą plecy. // Biegnij! (i nie przestawaj)   Ciągle gubię klucze. // Ona mi ciągle przeszkadza. // Ciągle mnie bolą plecy. // Biegnij! (i nie przestawaj)  
 | 
 | 
 | 
| 
      I try to keep in touch with old school friends.   I try to keep in touch with old school friends.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Staram się utrzymywać kontakt z kolegami ze szkoły.   Staram się utrzymywać kontakt z kolegami ze szkoły.  
 | 
 | 
 | 
| 
      I'm sorry to keep you waiting. // They tried everything to keep the business going.   I'm sorry to keep you waiting. // They tried everything to keep the business going.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      skłonić kogoś do robienia czegoś    Przepraszam, że musiałeś (przeze mnie) czekać. // Próbowali wszystkiego, aby utrzymać biznes.   Przepraszam, że musiałeś (przeze mnie) czekać. // Próbowali wszystkiego, aby utrzymać biznes.  
 | 
 | 
 | 
| 
      He broke the world 100 meters record.   He broke the world 100 meters record.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Pobił rekord świata na 100 metrów.   Pobił rekord świata na 100 metrów.  
 | 
 | 
 | 
| 
      I didn't know I was breaking the law.   I didn't know I was breaking the law.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Nie wiedziałem, że łamię prawo.   Nie wiedziałem, że łamię prawo.  
 | 
 | 
 | 
| 
      Who's going to break the news to the family?   Who's going to break the news to the family?   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      przekazywać nowe i ważne informacje    Kto ma przekazać wieści rodzinie?   Kto ma przekazać wieści rodzinie?  
 | 
 | 
 | 
| 
      It'll break her heart to see her son like this.   It'll break her heart to see her son like this.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      Złamie jej serce, gdy zobaczy syna w tym stanie.   Złamie jej serce, gdy zobaczy syna w tym stanie.  
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
     rozpocznij naukę
 | 
 | 
    
 | 
 | 
 | 
| 
      They're doing experiments to see how people react when they are under stress.   They're doing experiments to see how people react when they are under stress.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      zobaczyć w sensie sprawdzić, dowiedzieć się    Przeprowadzają eksperymenty, aby zobaczyć, jak ludzie reagują na stres.   Przeprowadzają eksperymenty, aby zobaczyć, jak ludzie reagują na stres.  
 | 
 | 
 | 
| 
      I don't see the point of practising six hours a day.   I don't see the point of practising six hours a day.   rozpocznij naukę
 | 
 | 
      widzieć sens w robieniu czegoś    Nie widzę sensu ćwiczyć sześć godzin dziennie.   Nie widzę sensu ćwiczyć sześć godzin dziennie.  
 | 
 | 
 |