Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
1. Pomaga ocenic jakosc 2. zmniejsza ryzyko wystapienia awarii
|
|
|
Co to jest tesowanie(proces testowy) rozpocznij naukę
|
|
1. Planowanie 2. Analiza 3. Projektowanie 4. implementacja 5. Raportowanie o postepie i wynikach 6. ocena jakosi przedmiotow tesu
|
|
|
Co to jedt testownaie(Modulowe) rozpocznij naukę
|
|
Wykrycie jak najwiekszej ilosci awarii, wczesna identyfikacja i usuniecie, zwieksza pokrycie kodu przez testy modulowe
|
|
|
Co to jest testowanie(od kontekstu) rozpocznij naukę
|
|
testowanie modulu, systemu, poziomu testow i modelu cyklu zycia oprogramowania
|
|
|
co to jest testowanie(akceptacyjne) rozpocznij naukę
|
|
potwierdzamy, ze system dzilaa zgodnie z oczekiwaniami, dostarczamy informacje na temat ryzyka jakie wiaze sie z przekazaniem systemu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uruchamianie testowane mgo systemu lub modulu i praca na nim
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wykonywanie testow bez uruchamiania oprogramowania, przeglad user-story, dokumentacji, kodu zrodlowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zapobieganie defektom, sprawdzanie czy przedmiot testow jest kompletny, budowanie zaufania do poziomu jakosci przedmiotow testu, przestrzeganie wymagan
|
|
|
zapobieganie defektom poprzez ocene produktow pracy rozpocznij naukę
|
|
wymagania, user story, projekt, kod
|
|
|
Sprawdzenie czy przedmiot testow jest kompletny rozpocznij naukę
|
|
weryfikacja spelnienia specyfikacji wymagan, czy dziala zgodnie z oczekiwaniami
|
|
|
Budowanie zaufiania do poziomu jakosci przedmiotu testow rozpocznij naukę
|
|
wykrywanie awarii i defektow, zmniejszenie poziomu ryzyka, dostarczenie informacji niezbednych do podejmowania swiadomych decyzji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wynikajacych z umow, przepisow prawa, sprawdzenie czy obiekt testow jest zgodny z wymaganiami i standardami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testerzy testuja, programisci debuguja. W zwinnym to testerzy moga debugowac
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ujawnia awarie, ktore sa skutkiem defektow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zanjdowanie, analiza i usuwanie defketow
|
|
|
Testy potwierdzajace(Retesty) rozpocznij naukę
|
|
Sprawdzenie, czy wprowadzone poprawki naprawily defekt
|
|
|
Dlaczego testowanie jest niezbedne rozpocznij naukę
|
|
Zmniejsza ryzyko wystapienia awarii, Podnosi jakosc modulow lub systemu, spelnia wymagania wynikajace z umow
|
|
|
zmniejszenie ryzyka wystapienia awarii podczas ekloatacji rozpocznij naukę
|
|
Rygorystyczne testowanie modulow i systemow i dokumentacji
|
|
|
Podnosi jakos modulow lub systemu rozpocznij naukę
|
|
Wykrycie a nastepnie usuniecie defektow
|
|
|
spelnia wymagania wynikajace z umow rozpocznij naukę
|
|
Testownaie moze byc niezbedne do spelnienia wymagan
|
|
|
Znaczenie testowania dla powodzenia projektu rozpocznij naukę
|
|
1. przeglad wymagan 2. zmniejszenie ryzyka 3. zrozumienie kodu i sposobu jego testowania 4. Zrozumienie projektu 5. Weryfikacja i walidacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sprawdzenie poprawnosci i dostarczenie dowodu, ze produkt spelnia wymagania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sprawdzenie poprawnosci i dostarczenie obiektywnego dowodu, ze produkt spelnia potrzeby i wymagania
|
|
|
zapewnienie jakosci a testowanie (3) rozpocznij naukę
|
|
zarzadzanie jakoscia ma w sobie zapewnienie jakosci jak i kontorle, ktora ma w sobie testowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dzialanie czlowieka powodujace powstanie nieprawidlowego rezultatu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Niedoskonalosc lub wada produktu polegajaca na niespelnieniu wymagan
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odchylka modulu lub systemu od oczekiwanego zachowania lub rezultatu
|
|
|
wynik falszywie pozytywny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wynik falszywie negatywny rozpocznij naukę
|
|
defkety ktore sa, ale testy och nie wykrywaja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to poerwotny powod defektu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. Testowanie ujawnia usterki, ale nie moze dowiesc ich braku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie gruntowne jest niemozliwe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
3. wczesne testowanie oszczedza czas i pieniadze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Kumulowanie sie defektow (zasada pareto) 20% modulow zawiera 80% bledow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Parakdoks pestycydow (Wykonywanie tych samych testow nie wykrywa juz defektow, sa bezsensowne), trzeba regularnie aktualizowac testy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Testowanie zalezne od kontekstu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przekonanie o braku błędów jest błędem
|
|
|
wplyw konteksu na proces testowy rozpocznij naukę
|
|
model cyklu zycia oprogramowania i metodyki, rozne poziomy testow, polityka testow, dziedzina biznesowa, czynnik ryzyka, normy/standardy
|
|
|
czynniki organizacyjne wplywajace na proces testowy rozpocznij naukę
|
|
czynnosi i zadan testowych, produktow pracy zwiazynach z testowaniem, sledzenie powiazan pomiedzy podstawa a produktami pracy, mierzalne kryteria pokrycia testow
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koordynator testow, strategia, plan, cel, kryteria rozpoczecia i zakonczenia, kryteria akceptacji, powolanie zespolu, wymagania srodowiskowe(macierz powiazan)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeglad wymagan podatawy testow, kluczowe obszary biznesowe i warunki testowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
logiczne przypadki testowe, dane testowe - identyfikacja
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
srodowiska testowe, konkretne przypadki testowe, dane testowe, procedury, skrypty, zestawy, harmonogram wykonywania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sumaryczny raport z testow archiwizacja produktow, procesu, zbiur dobrych praktyk
|
|
|
czynnosci testowe i zadania do nich rozpocznij naukę
|
|
koniecznie trzeba dostosowac czynnosi testowe do modelu, albo zwinnego albo sekwencyjnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sprint, krotkie iteracje, przyrost w soosob ciagly
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
kilka modulow na raz moze zostac dostarczonych
|
|
|
czynnosci planowania testow rozpocznij naukę
|
|
zdefiniowanie celu, okreslenie technik, zdefiniowanie zadan, sformulowanie harmonogramu, analiza ryzyka, plany testow moga byc korygowane
|
|
|
monitorowanie testow i nadzor nad nimi rozpocznij naukę
|
|
ciagle porownywanie rzeczywistego i planowanego postepu przy uzyciu miar, nadzor nad testami polega na podejmowaniu dzialan potrzebnych do osiagniecia celow, element wspomagajacy to ocena kryteriow wyjscia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zbior warunkow definiujacych kiedy kozna oficjalnie uznac okreslone zadanie za ukonczone
|
|
|
ocena kryteriumow wyjsia dla wykonywania testow rozpocznij naukę
|
|
sprawdzenie rezultatow i dziennika testow, oszacowanie poziomu jakosci modulu lub systemu na podstawie rezultatu czy dziennika, ustalenie czy potrzebne sa dalsze testy
|
|
|