Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odpowiadać / być zgodnym z czymś rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odpowiadać rzeczywistości hakować rozpocznij naukę
|
|
der Realität entsprechen hacken
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nazwa parku rozrywki we Wiedniu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
profil notka biograficzna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
niemieckie niskie pasmo górskie rozpocznij naukę
|
|
das deutsche Mittelgebirge
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyszukiwać informacje w internecie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Możesz sobie to wyobrazić? rozpocznij naukę
|
|
Kannst du dir das vorstellen?
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podjąć przygotowania do podróży rozpocznij naukę
|
|
Reisevorbereitungen treffen
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
festiwal żeglarski piracki rozpocznij naukę
|
|
die Störtebeker Festspiele
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Moje wakacje się skończyły rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
podmioty stosunków międzynarodowych rozpocznij naukę
|
|
państwa, narody, korporacje międzynarodowe, powstańcy i strony walczące, międzynarodowe organizacje pozarządowe i ruchy społeczne, międzynarodowe organizacje rządowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
reguluje zachowania uczestników stosunków międzynarodowych będących jego podmiotami, przede wszystkim państw i międzynarodowych organizacji rządowych. Do podstawowych gałęzi prawa należą zasady: Pacta sunt servenda, suwerennej równości stron i wzajemności
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół procesów przebiegających samorzutnie w skali ogólnoświatowej na wszystkich płaszczyznach współczesnego życia, m.in. w polityce, gospodarce, kulturze. Jego istotą jest upowszechnianie się podobnych zjawisk, tendencji, zachowań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podmioty stosunków międzynarodowych zdolne do wpływania na zachodzące procesy. Należą do nich państwa, międzynarodowe organizacje rządowe, korporacje międzynarodowe, organizacje pozarządowe i media
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
gospodarczy, polityczny, komunikacyjny, kulturowy, ekologiczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan wrogości wywołany sprzecznością interesów przynajmniej dwóch podmiotów, które dążą do realizacji wykluczających się celów. Groźby sankcje ekonomiczne wojny i terroryzm
|
|
|
główne przyczyny współczesnych konfliktów rozpocznij naukę
|
|
głów, problemu z integracją mniejszości narodowych, rywalizacja o dostęp do surowców energentycznych, niedobory wody, dążenia do secesji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
metoda sprawowania władzy lub dążenia do osiągnięcia określonych celów politycznych za pomocą strachu i agresji. można wyróżnić terroryzm polityczny religijny narodowowyzwoleńczy kryminalny i wynikający z postulatów nowych ruchów społecznych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
utrzymywanie pokoju i bezpieczeństwa międzynarodowego, rozwijanie przyjaznych stosunków między narodami, wspieranie rozwoju społecznego i gospodarczego wszystkich narodów ochrona praw człowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zgromadzenie ogólne, rada bezpieczeństwa, rada gospodarcza i społeczna, międzynarodowy Trubunał Sprawiedliwości, Sekretariat,
|
|
|
Organizacje wyspecjalizowane NZ - rozpocznij naukę
|
|
odrebne instytucje miedzynarodowe wspolpracujace z ONZ na podstawie oddzielnych umów np. Światowa Organizacja Zdrowia, Międzynarodowy Fundusz Walutowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dzieli sie na pierwotne i wtorne, stanowione przez organy UE. najwazniejsze akty prawa wtornego sa uchwalane przez czlonkow Rady UE i Parlamentu Europejskiego w procedurach wspoldecyzji zgody lub konsultacji
|
|
|
głowne organy uni europejskiej rozpocznij naukę
|
|
Parlament Europejski, rada europejska, rada uni europejskiej, Komisja Europejska, Trybunał sprawiedliwości UE, Trybunał Obrachunkowy UE, Europejski Bank Centralny
|
|
|
Chiny partnertwo gospodarcze. z Ue rozpocznij naukę
|
|
Rosja głowny dostawca surowcow energetycznych, stany zjednoczone gwarant bezpieczeństwa UE
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
najwyższe dobro i interes panstawa oraz jego obywateli w stosunkach wewnetrznych i zewnetrznhch. jest wzglednie trwała
|
|
|
Polska racja stanu w polityce zagranicznej rozpocznij naukę
|
|
Silna pozycja kraju: jest w UNI Europejskiej, przyjazne stosunki z sąsiadami, rozwój własnych zdolności obronnych, utrzymanie znaczenia NATO jako sojuszu obronnego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obszar na którym isteniej możliwość swobodnego przekraczania granic między tworzącymi go państwami. Strefa obejmuje większosc krajów UE i EFTA
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przysługuje każdemu obywatelow państwa należacego do UE. Zapewnia ono dodatkowe prawa, m. in bierne i czynne orawi wyborcze w wyborach lokalnych indo Parlamentu Europejskiego w kraju zamieszkania oraz możliwość składania skarg
|
|
|