Pytanie |
Odpowiedź |
Barwa JASNA dzieli się na rozpocznij naukę
|
|
1. Kwarc 2. Łyszczyk muskowit 3. Skalenie potasowe i plagioklazy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jasne, srebrny, jak łuska ryby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jasne, biały, żółty, różowy, kreomowy, ceglany, czerwony, duże rozmiary
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jasne, migocą, błyszczą jak brokat na czarnej sklae, szare, niebieskie,
|
|
|
Barwa CIEMNA dzieli się na rozpocznij naukę
|
|
1. Łyszczyk biotyt 2. Amfibole: Hornoblenda, Pirokseny, Augit, Oliwiny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciemny, jak łyszczyk muskowit tylko czarny, duże blaszki, połysk perłowy,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciemny, amfibol, wydłużone słupki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciemne, amfibol, bardzo krótkie słupki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciemne, amfibol, biała rysa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ciemny, amfibol, zielony, bąbelki,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mówi o widoczności składników ich relacji widocznosciowej
|
|
|
struktura jawnokrystaliczna rozpocznij naukę
|
|
1 Jawnokrystaliczna- wielkość składników widoczna: drobnokrystaliczna jak glowka pinezki, sredniokrystaliczna jak paznokiec, grubokrystaliczna wieksza od paznokcia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1. jawnokrystaliczną 2. Porfirową część widoczna to prakrysztaly a niewidoczna ciato skalne 3. skrytokrystaliczna nic nie widać
|
|
|
tekstura wypełnienia przestrzeni rozpocznij naukę
|
|
1 masywna bez pęcherzy 2 porowata ma pęcherze 3 migdałowcowa porowata z wypełnieniami
|
|
|
tekstura kierunku składników rozpocznij naukę
|
|
1. uporządkowana; kierunkowa, kulista 2. bezwladna losowa
|
|
|
cechy genetyczne dzielą się na rozpocznij naukę
|
|
skały głębinowe i wylewne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
*kwaśne riolit *Obojętne Andezyt, Trachit, Bazalt, Melafir
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jawnokrystaliczne 1. Kwaśne mają kwarc to granit 2. obojętne sjenit, gabro, dioryt
|
|
|
zastosowanie w budownictwie jak dzielimy rozpocznij naukę
|
|
1 Podłoże budowlane 2 Material budowlany 3 Surowiec budowlany 4 zbiornik wodonośny wód podziemnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pomniki cokoły krawężniki płyty chodnikowe kostka parapety
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wytrzymałe, wysoka wytrzymałość, nieodkształcalne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
1 Idiochromatyczne 2 Allochromatyczne 3 Pseudochromatyczne 4 Achromatyczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Barwne, mają własną barwę, która wynika z obecności w ich składzie chemicznym pierwiastków barwiących jak chrom CR, żelazo Fe, miedź Cu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zabarwione, zabarwienie uzależnione jest od domieszek barwiacych, fioletowy ametyst, kwarc czarny morion, biały kwarc mleczny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zawdzięczają barwy zjawiskom interfencji światła lub obecności obcych wrostki mineralnych plagioklazy migotliwość barw
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezbarwne, to te które odbijają światło o wszystkich długościach fali, kryształ górski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstają w wyniku krzepnięcia magmy, czyli gorącego i płynnego stopu znajdującego się we wewnętrzu skorupy ziemskiej, a złożonego głównie z krzemianow. Magma wydostaje się na powierzchnię w postaci lawy w wyniku działania procesów geodynamicznych
|
|
|
skały magmowe są dzielone na rozpocznij naukę
|
|
głębinowe (plutoniczne), wylewne wulkaniczne
|
|
|
podział chemiczny skał magmowych rozpocznij naukę
|
|
kwaśne, obojętne, zasadowe, ultrazasadowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstają w wyniku krystalizacji stopu magmowego w zamkniętej przestrzeni głębszych stref skorupy ziemskiej, krystalizacja przebiega w warunkach powolnego spadku ciśnienia i temperatury w obecności fazy gazowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powstają z zastygniętej lawy wylanej na powierzchnię, wskutek zmiany warunków spadek temperatury i ciśnienia oraz silnego odgazowanja w czasie zastygania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
struktura skały określa sposób wykształcenia składników w skalę, a więc wielkość i kształt ziarn minerałów oraz różnice wielkościowe pomiędzy nimj
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
To cecha określająca sposób rozmieszczenia składników w skalę, czyli sposób wypełnienia przestrzeni skalnej przez składniki mineralne i ich uporządkowanie
|
|
|