Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
2 słowa składamy w celu utworzenia nowego wyrazu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyraz określający rzeczownik rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
nadawanie cech istot żywych rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
postać, myśl w formie przenośnej, sens jednoznaczny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
ma znaczenie dosłowne i ukryte, wieloznaczność rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
słowa, zwroty kończące wypowiedzi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wyraz przestarzały, który wyszedł z użycia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zapożyczenie np. kajet=cahier rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
obcy wyraz w niezmienionej formie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odwołanie się do innego utworu literackiego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
„przeróbka” innego utworu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
czerpanie inspiracji z innego stylu np. ludowego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
naśladowanie stylu danej wypowiedzi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
naśladowanie stylu danej wypowiedzi w sposób prześmiewczy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
dwa znaczenia np. boire un verre rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przenośne zastąpienie nazwy jakiegoś przedmiotu np. une forte tête rozpocznij naukę
|
|
la synecdoque (synekdocha)
|
|
|
słowo lub połączenie wyrazowe zastępujące określenia, które nie powinny być używane ze względu na tabu rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
służy do osłabienia sformułowań pozytywnych czy neutralnych np. cichy=niegłośny rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odwrócenie dosłownego znaczenia, ironia rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wielowyrazowy opis, charakteryzujący typowe cechy danego przedmiotu np. la ville lumière=Paris rozpocznij naukę
|
|
la périphrase (peryfraza)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
obco znaczeniowo wyrazy są ze sobą zestawione, tworząc wyrażenie o innym sensie np. złote serce rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
powtórzenie tego samego słowa lub zwrotu na początku kolejnych fragmentów wypowiedzi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
powtórzenie tych samych elementów konstrukcji danego członu zdania rozpocznij naukę
|
|
le parallélisme (paralelizm)
|
|
|
celowe i jawne wyolbrzymienie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zdanie drugie stanowi odwrotność pierwszego rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zestawienie wyrazów o przeciwstawnych znaczeniach np. żywa śmierć rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przeciwstawne określenia w jednej frazie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
poszczególne człony zdania kłócą się z porządkiem logicznym zdania, wykorzystany celowo błąd składni rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
opuszczenie czegoś, przyspieszenie naszej wypowiedzi np. marcin poszedł z psem rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
niepoprawność np. ojczyźnie oddali uczucia i krew (opuszczenie czasownika) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|