Moja lekcja

 0    16 fiszek    jacekwojnarowski
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie English Odpowiedź English
CAS Secure
rozpocznij naukę
Limited distress; continued exploration after initial reunion
CAS Avoidant
rozpocznij naukę
child appears indifferent
CAS Resistant or Ambivalent
rozpocznij naukę
child appears distressed, preoccupied with caregiver & “clingy”
CAS Disorganized/ Disoriented
rozpocznij naukę
difficult to categorize reunion experience (80% of maltreated youth)
AAS Secure/Autonomous
rozpocznij naukę
dev.- approp. interac.; recognizes sig. of attachment
AAS Dismissing
rozpocznij naukę
dismissive about attachment; withdrawn and rejecting
AAS Preoccupied
rozpocznij naukę
recognizes sig. Of attachment, but preoccupied with past; appears angry; blurred boundaries
AAS Unresolved/ Disorganized
rozpocznij naukę
frightened by memory of past trauma promotes momentary dissassociation; scripts child into “past drama”
AAI
rozpocznij naukę
The Adult Attachment Interview
Grice’s conversational maxims
rozpocznij naukę
QUALITY / QUANTITY / RELATION / MANNER
QUALITY maxim
rozpocznij naukę
(Coherence): Internal consistency between general terms and episodes
QUANTITY maxim
rozpocznij naukę
„be succinct, and yet complete”
RELATION maxim
rozpocznij naukę
Violation when, e.g. childhood relationship is irrelevantly addressed with discussions of current interactions.
MANNER:
rozpocznij naukę
„Be clear and orderly”; is violated when, e.g. speech becomes grammatically entangled, vague terms are used, sentence is not finished
Dismissing Violations of Grice’s conversational maxims
rozpocznij naukę
quality (idealization); quantity (excessively succinct, cutting short)
Preoccupied Violations of Grice’s conversational maxims
rozpocznij naukę
quantity; relevance, manner (jargon, vague speech, nonsense words)

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.