Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
M. Schongauer, 2 tercja XV, Akant, jedna gałąź rozwidla się na odnogi, całość zamyka się w formacie prostokątnym, liście - pozawijane, poszarpane, nie ma podobizny do formy botanicznej, jest abstrakcyjna. Motywy kwietne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
M. Schongauer, 2 tercja XV, Akant, układ pionowy, pozornie symetryczny układ, centrum - kapusto podobne naturalistyczne, liście nie mają odniesienia do botaniki.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
M. Schongauer, 2 tercja XV, Akant, pozornie symetryczny, osiowy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
M. Shongauer, 2 tercja XV, Akant, pozorny realizm, listowie, kolejne liście "wyciągane z liścia", zapętlenie się liści, brak gałęzi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wenzel von Olmutz, XVw., Akant, abstrakcyjny charakter listowia, mało roślinne zawinięcie (sierpowate), występuje zawijana taśma.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Alart du Hameel, XVw., Akant, ostrość liści jakby ostu, traci realizm przez ostrość, zagęszczenie, płytka przestrzeń, czynnik abstracyjny.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz FvB, koniec XVw., Akant, wyrazisty układ, rezygnacja z natłoku elementów, czystość, niby symetryczna, brak botanicznego naturalizmu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Hopfer, 1 plansza 1515, Akant, abstrakcyjny charakter splatania listowia. 2 plansza - symetryczna, boczne pola spiralnie skręcone wicie z motywami zwierzęcymi, pośrodku pas rozet roślinnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Israhel von Meckenem, 1490, Akant, zaludnione plansze, naturalistyczno abstrakcyjne, liście kapuściano podobne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Israhel von Meckenem mł, 1500, Akant, listowie równomiernie rozmieszczone na całej powierzchni, w nim motywy owocowe, szyszkowate, akcentowanie osi pionowej przez parę miłosną.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Fra Antonio da Monza, 1495, Akant, kompozycje wykonane przy użyciu listowia akantu czy wici, występują artefakty i postacie ludzkie, pionowe osie symetrii, układ kandelabrowy, napiętrzenie elementów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zoan Andrea Mantuia, 1505, Akant, lewa: dwie kompozycje kandelabrowe, oś symetrii, pionowe elementy kompozycji. prawa: wić charakterystyczna dla antycznej formy kształtu wici pędu, symetria.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Rafael Santi, 1514, Akant, wić podwójna, dwa pędy - jeden się wcześniej kończy i zawija, drugi biegnie dalej, obfite listowie, wić akantu, realistyczne listowie, oś symetrii, pola wypełnione dekoracją.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Giovanni Antonio da Brescia, 1520, Akant, górna: zbliżona do symetrii, pionowa os symetrii, brak uorganicznienia formy. dolna: postać hybrydyczna, wić roślinna, akantowa, podwójna, dzielenie na segmenty.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Agostino Veneziano, 1535, Akant, formy groteskowe, kompozycje akantowe, figura hybrydyczna (maska roślinna), listowie tworzy kompozycje akantowo-liściastą.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Enea Vico, 1545, Akant, pełne formy liści akantu.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Enea Vico, 1545, Akant, z użyciem form hybrydycznych, elementy figuralne i artefakty, wić sinusoidalna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Enea Vico, 1545, Akant, swoboda komponowania płaszczyzn i układów względnie symetrycznych, listowie miękkie i plastyczne, ale też wyraziście kształtowane (twardy kontur).
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Battista Pittoni, 1529, listowie bardziej plastyczne, miękko kształtowane, mniejsze rozczłonkowanie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Riciarelli, 1580, Akant, rozczłonkowany, cienki liść, podwójna wić.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas van Leyden, 1520, Akant, występują nasady, rozdwajające się listowie, poszarpane, abstrakcyjnie ukształtowane. Z trudem trzyma się ramy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas van Leyden, 1509, Akant, wysuszone gałęzie, kwazi gałąź, liście wyciągają się jeden z drugiego, wokół poziomej gałęzi pląta się listowie.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Akant, górna: Mistrz R. 1530. dolna: Hans Beham, 1525, imitowanie wici, po środku przedmiot z którego wychodzą powykręcane wicie, po dwóch stronach postacie aniołów.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Hopfer, 1510, Akant, abstrakcyjny układ, pośrodku motyw do Lucasa z Lejdy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Hopfer, 1520, prawie symetryczny układ, dwie postacie po obu stronach, siedzące na listowiu, trzymające atrybuty, wielkie kwiaty, liście abstrakcyjne, postrzępione.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Beham, 1530, Akant, uchwycenie charakteru sztuki italskiej - późnorenesansowej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Beham, 1543 i 1544, Akant, maski, zarost przekształcający się w formy roślinne, pojawia się rollwerk, zagęszczenie kompozycji.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Beham, 1546, Akant, projekt intarsji, abstrakcyjne listowia, kompozycja symetryczna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich Aldengrever, 1539, Akant, Niemcy zachodnie, liście, przenikanie się formy abstrakcyjnej z roślinną.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich Aldengrever, 1530, Akant, członkowanie wici, motywy figuralne, listowie abstrakcyjne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich Aldengrever, 1530, Akant, 1: postacie hybrydyczne przekształcające się w listowie, pozorna symetryczność.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich Aldengrever, 1550, Akant, imitacje form akantowych, maski.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonardo da Vinci, 1490, Maureska, układ węzłowy, symbole nieskończoności, skomplikowane sploty taśm, regularne przeplatanie się linii, jedna pod drugą.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., 1525, Maureska, plansze z dwoma osiami symetrii, uporządkowane, zgeometryzowane, szeroka taśma, przechodzi w formę liścia, by na końcu przejść w pęd, połączenie maureski klasycznej z taśmą, abstrakcyjny charakter taśmy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., 1525, Maureska, na pierwszy rzut oka, dwa elementy, plaszczyznowość, linearność, liście płaskie, konturowo poprowadzone, nie ma pełnego realizmu, zrytmizowana wić, pionowa oś symetrii.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., 1525, Maureska, taśma i wić, liniowo abstrakcyjny charakter, występują motywy kwietne, dwie osie symetrii, Maureska nie zawsze linearna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., 1535, Maureska, motywy kwietne, mniej cieniowane, bardziej plastyczne, plecionki.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., 1535, Maureska, małe, rytmizowane pola, które wypełniają całą powierzchnię, rodzaj kratownicy.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F., (Italia płn.), 1535, Maureska, w polu centra duży medalion, tło gładkie, w narożach ćwiartki kolejnego medalionu (char. dla islamu), dekorowana rama.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F. (Italia płn.), 1535, Maureska, plecionka tworzy rodzaj 4 elementowego medalionu, w tle wić ulistniona w typie maureski, połączenie plecionki i maureski.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mistrz F. (Italia płn), 1535, Maureska, dominuje wić, grube pędy (pomiędzy taśmą a wicią). Występują sierpowate kształty.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Pellegrino, 1530, Maureska, uproszczone, przejrzyste, sylwetowe.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Pellegrino, 1530, Maureska, 2 osie symetrii, taśma wydziela pole.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Pellegrino, 1530, Maureska, bardzo rytmiczne, szybki rytm wzoru, harmonijne przenikanie się dwóch kratownic, taśmowej i wici.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Pellegrino, 1530, Maureska, jedna oś symetrii, bez taśmy, zbliżona do antykizujacej arabeski, plaszczyznowa, linearna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Peter Flötner (Norymberga), 1540, Maureska, zgeometryzowana, tracąca charakter roślinny na rzecz abstrakcyjnego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Peter Flötner (Norymberga), 1540, wić maureskowa, geometryczne kształty zbudowane z abstrakcyjnych plastycznie zawijanych linearnych form.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis (Norymberga), Maureska, 1550, linearne, medalion po środki, symetryczność.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis (Norymberga), 1550, Maureska, motywy abstrakcyjne, masywne, taśmy z zawijającymi się końcówkami, Maureska ujęta w taśmowym kartuszu, niejasna struktura kompozycyjna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis (Norymberga), 1550, Maureska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis (Norymberga), 1560, duży stopień formacji abstrakcyjnej i linearnej, na krawędzi przestrzenność silniej zaznaczona.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis (Norymberga), 1550, łączy maureskę z taśmami, które dominują, zawijają się, monumentalne układy taśm.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wirgiliusz Solis, 1560 (Norymberga), Maureska, układy taśmowe, śladowe ilości maureski, groteski, ornamentu zwijanego, manieryzm, wielość źródeł pochodzenia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Deutsch, 1550, Maureska zrytmizowana maureska, sinusoidalny przebieg wici, dwie osie symetrii, z zaznaczonym centrum.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Deutsch, 1550, falistość wici.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Andreas Hubert, 1576, układy taśmowe, swobodne, duch późnogotycki.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Andreas Hubert, 1576, plansza uporządkowana, Maureska w centrum, dookoła plastyczne wici zgeometryzowane.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francja, 3 ćwierćwiecze XVI (1563), duże zagęszczenie taśmy, podrzędne znaczenie maureski, dominuje plecionka, duża dekoracyjność.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Giovanni Antonio da Brescia, 1510, Nicoletto da Modena, 1510, Groteska, pozorny chaos, zasada kandelabrowa, kandelabr budowany w sposób groteskowy, brak zasad tekotniki, zagęszczenie elementów. Po prawej podział na pola, ale niedookreślony.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Hopfer, 1530, Groteska, kompozycje kandelabrowe, ale z dużym nasyceniem groteskowym sposobem komponowania.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Monogramista JG, Niderlandy, 1530, niewiele elementów groteskowych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Giovanni da Brescia, 1520, Nicoletto da Modena, 1530, Groteska, element misteryczny, zwierzęta ofiarne, postacie hybrydyczne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Hopfer, Augsburg, 1520, Veneziano, 1520.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Peter Flötner, Norymberga, 1533, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nicoletto da Modena, 1510, Peter Flötner, 1546, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Veneziano, 1530, Groteska, lekka, pawilonowa architektura, różnica głębi.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Veneziano, 1530, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Italia, ok. 1540, Groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Italia, ok. 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Domenico del Barbiere, ok. 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Domenico del Barbiere, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antonio Fantuzzi, w Fontainebleau, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antonio Fantuzzi, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty, w Fontainebleau, 1550, Groteska, z serii Historia Jazona
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty, z serii Historia Jazona, 1550, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antonio Fantuzzi, 1545, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Andrea Schiavone, ok. 1550, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Szkoła Fountablau, Groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Monogramista JV, szkoła Fountablau, 1545, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Most Amman, 1560, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty w Fontainebleau, 1535, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Thirty, 1540, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Marc Duvall, 1530, Jacques Ducerceau, 1550, Groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jacques Ducerceau, 1566, Groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jacques Ducerceau, 1566, Groteska.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1548, Groteska półn., styl włoski, brak tektonicznego okreslenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1540, Groteska półn, lekka kandelabrowość kompozycji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1540, Groteska półn, zaczątki ornamentu okuciowo taśmowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1550, Groteska półn, dość masywne, dominacja układów taśmowych. Postacie uwięzione/okute taśmami, char. dla ornamentyki półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1554, Groteska półn, najsilniejsze aspekty szkoły Fountablau, kartusz staje się masywny.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1552, Groteska półn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1550, Groteska półn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1554, Groteska półn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Bos, 1550, Groteska półn początki kartusza okuciowo rollwerkowego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelius Matsys, Antwerpia, 1545, Groteska półn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Floris, Antwerpia, 1560, Groteska półn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Floris, Antwerpia, 1556, Groteska półn, główny motyw to kartusz okuciowo rollwerkowy złożony z dwóch warstw.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelis Floris, Antwerpia, 1556, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jakob Floris, Antwerpia, 1551, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jakob Floris, Antwerpia, 1551, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jakob Floris, Antwerpia, 1551, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan de Vries, 1560, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Vredeman de Vries, 1560, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Vredeman de Vries, 1560, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Vredeman de Vries, 1570, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Vredeman de Vries, 1570, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jan Vredeman de Vries, 1572, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Marcus I Geerarts, 1575, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Abraham de Bruyn, 1540, Groteska półn, zmiękczanie formy - schweifwerk
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jost Amman, 1539, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lorenz Stöer, 1557, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gabriel Kramer, 1600, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefan Herman, 1586, Groteska półn, w schweifwerku charakterystyczne jest środkowe przecięcie taśmy drugą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Andreas Lüning, 1590, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hieronymus Bang, 1600, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Theodor de Bry, 1590, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Theodor de Bry, 1590, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gerard Sordot, 1610, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Sibmacher, 1604, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Paul Birckenholtz, 1600, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Theodor Bang, 1600, Groteska półn, pojawiają się motywy strączkowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Theodor Bang, 1622, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Theodor Bang, 1600, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Michel Le Blond, 1611, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Michel Le Blond, 1611, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Hans Janssen, 1625, Groteska półn, kontrast między liniowym układem a realistycznymi ptakami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich von der Bruckh, 1626, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Heinrich von der Bruckh, 1626, Groteska półn
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francois Le Febure, 1635, Groteska półn, pozorny wieniec
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wenecja, 1581, rollwerk wloski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Giovanni Andrea Maglioli, 1586, rollwerk wloski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Federigo Zuccaro, 1600, rollwerk wloski inspirowany północą
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Augostino Mitelli, 1609, Małżowinowy, 1636, zmiękczone taśmy, występuje ornament Małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Augostino Mitelli, 1642, dominujące taśmy, asymetria, małżowinowy ornament
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Agostino Mitelli, 1642, dominujące taśmy, asymetria, małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefano della Bella, Florencja, 1646, przeważający motyw taśmowy z pojawiającym się motywem akantowym.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefano della Bella, Florencja, 1646
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Rabel, 1632, małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Simon Vouet, 1647, dominujący podział, klasycyzujący, małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wendel Dietterlin ml, 1610, kompozycja groteskowa, maszkarony, zmiękczenie form rollwerkowo okuciowych szwajwerkowych oraz motywów roślinnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wendel Dietterlin, 1614, mniej groteskowa kompozycja, osadzenie na ziemi motywu drzewa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Christoph Jamnitzer, 1610, ornamenty szwajwerkowe i groteskowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Christoph Jamnitzer, 1610, kompozycje autonomiczne, nie wzory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Christoph Jamnitzer, 1610, szwajwerki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, 1607, plansze groteskowe, lewo: motyw rollwerkowo okuciowy, przejście z twardych w miękkie motywy, motywy hybrydyczne, prawo: groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, 1607, Groteska, po prawej płynne przejścia między hybrydycznymi motywami a abstrakcyjnymi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Killian, 1607, groteska
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Killian, 1619, Frankfurt, szwajwerk w esownik, po lewej widać poszerzenie formy tych taśm i tak kształtowany jest motyw małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, Augsburg, 1610, kartusz zbudowany z miękkiej formy, ale również że sztywnymi elementami, rozwój ornamentu malzowinowego z rollwerkowo okuciowym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, 1630, lewo: rozciąganie esowego szwajwerku w ornament małżowinowy, zgrubienia jak w cieście, prawo: rozciąganie motywów z kartusza, przenikanie się warstwy zew z wew.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, 1633, motyw szwajwerkowy, idzie w stronę malzowinowego, widoczne zgrubieniami.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Lucas Kilian, 1633, operowanie szwajwerkiem, wokół maszkaronu widać ornament małżowinowy, ukazana jest dobrze przestrzeń wnętrza.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Friedrich Unteutsch, 1650, szwajwerkowa geneza taśm, ogólna geneza manierystyczna.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johannes Lutma st. 1654, kompozycje frywolne.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johannes Lutma st, 1654, ornament małżowinowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gerbrandt van der Eeckhout, Amsterdam, 1655
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pietro Cerini, Rzym, 1725, Akant barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johannes Hanias, Norymberga 1630-50, Akant Barok, ukwiecone, ulistnione wici, zróżnicowane kwiatony, odtwarzane naturalistycznie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Reuttiman, 1676, Augsburg, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Lepautre, Paryż, 1663, plastyczne uformowanie listiwia, wić
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefano della Bella, 1646, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Polifilio Giancarli, 1620, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johannes Thünkel, 1661, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Lepautre, Paryż, 1665, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Agostino Mitelli, 1640, Akant Barok, motyw kandelabrowy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Heckenauer, Augsburg, 1700, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Lepautre, Paryż, 1650, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Paul Ducerceau, 1670, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefano della Bella, 1645, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Heckenauer, Augsburg, 1700, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Heel, 1670, Augsburg, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bartolommeo d'Agnelli, 1625, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Alexis Loir, 1680, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Cornelisu von Brecht, 1649, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Matthias Steinle, 1690, Akant Barok, os pionowa, względna symetria
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johannes Thünkel, 1661, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Agostino Mitelli, 1636, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Indau, 1686, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Reuttiman, 1675, Augsburg, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Domenico Bonaveri, 1670, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jahannes Unselt, Augsburg, 1690, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Heel, Augsburg, 1664, Akant Barok, w centrum putto siedzacy na cienkich wiciach roślinnych.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Daniel Marot, 1700, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Reuttiman, ornament strączkowy, bukiet form pozornie roślinnych z liśćmi o genezie strączkowej i szwajwerkowej, kwiaty w narożnikach, cała kompozycja ułożona w smoku.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Matthias Steinle, 1684, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Dietrich Meyer, 1680, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Paul Ducerceau, 1680, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Heel, Augsburg, 1670, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Marcus Nonnemacher, 1710, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Berain, 1700, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Leonard Heckenauer, 1695, Augsburg, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Bodeschini, 1685, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Georges Charmeton, 1660, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Bodeschini, 1685, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mathias Echte, 1679, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Indau, 1686, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Georg Bodenehr, Augsburg, 1700, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Berain, 1690, Akant Barok
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bernard Toro, lewa: 1716, prawa: 1725, rokoko asymetryczne kompozycje, puste kartusze, putto zakłada na głowę hełm, rośliny wskazują na motyw wodny
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Stefano della Bella, 1646, motyw wody, muszlowe zawinięcia.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Eysler, 1700, rokoko, twardość modelunku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Eysler, Norymberga, 1700, rokoko, ornament wstęgowo-cęgowy na dole, występują kampanule liściaste
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Reiff, Norymberga, 1710, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Reiff, Norymberga, 1710, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Paul Decker st, Norymberga, 1710, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Baumegartner, 1730, rokoko, ornamentyka regencyjna z różnorodnie przeplatającą się taśma prawie pozbawiona elementów roślinnych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Paul Decker, 1710, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Berain, 1690, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Berain, 1700, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
P.P. Bacqueville, 1720, rokoko, pióropuszowo rozłożone wachlarze, wyglądające jak skrzydła nietoperza. podobieństwo niejednoznaczne do natury.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Claude Gillot, 1720, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Watteau, 1729, rokoko, sprowadzenie kompozycji do sceny teatralnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Watteau, 1730, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Watteau, 1730, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Watteau, lewa: 1729, prawa: 1730, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antoine Watteau, XVIII w., rokoko, kompozycja groteskowa, trójwymiarowy obraz,
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antoine Watteau, XVII w., rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Antoine Watteau, XVII w., rokoko, element muszli, w której uwidaczniają się dudy, fragment
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Francesco Bodeschini, 1685, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Nicolas Pineau, 1725, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1728, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Giovanni Giardini, 1714, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1735, rokoko, muszlowo rocaillowy ornament
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko, występują rośliny wodne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Filippo Juvara, 1732, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Juste-Auréle Meissonnier, 1734, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jacques I de Lajoue, 1730, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jacques de la Joue, prospekt teatralny, rokoko, XVIIIw.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jacques de la Joue, Buffet, 1755, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
François Boucher, 1765, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Mondon, 1736, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
François Boucher, 1765, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
François de Cuvillies, ok. 1740, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
François de Cuvillie, 1740, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
François de Cuvillies, 1739, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Germain Boffrand, ok. 1730, salon owalny, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Mondon, 1736, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Mondon, lewa: 1736, prawa: 1736
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Thomas Johnson, 1761, Matthias Lock, 1746
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pierre II Germain, 1751, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pierre II Germain, 1751, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Alexis Peyrotte, 1740, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Pillement, 1770, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jean Pillement, 1770, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Georg Rugendas, 1745, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Klauber, Augsburg, 1750, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Klauber, Augsburg, 1750, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Nilson, 1755, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Franz Habermann, 1745, Augsburg, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Feichtmayr, 1750, Gottfried Bernhard, 1745
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Franz Habermann, 1755, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Dirr, Klasztor Salem, 1764, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Georg Roscher, 1750, Augsburg, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jeremias Wachsmuth, 1750, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Franz Habermann, 1760, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Preisler, XVIIIw., rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Preisler, XVIIIw., rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ennemonde Petitot, 1771, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Johann Nilson, 1770, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Pierre Ranson, 1780, Rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gille-Paul Cauvet, 1777, rokoko, układy kandelabrowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Henri Salembier, 1777, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gille-Paul Cauvet, 1786, rokoko
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Carl Grossmann, 1790, Johann Hagenauer, 1783, rokoko
|
|
|