Pytanie |
Odpowiedź |
funkcje osoby zatrudnione w gastronomii... rozpocznij naukę
|
|
produkcyjna, administracyjna, usługowa
|
|
|
kształtuje praktykantów, reprezentuje kuchnie, z kierownikiem restauracji omawiają nowe przepisy i aktualizacje, odpowiada za całą kuchnie i rozkazuje pracownikom rozpocznij naukę
|
|
chef de cuisine (szef kuchnii)
|
|
|
przyjmuje polecenia szefa i przekazuje pracownikom, za którym odpowiada, reprezentuje szefa kuchni gdy go nie ma rozpocznij naukę
|
|
sous-chef de cuisine (zastępca szefa)
|
|
|
odpowiada za przygotowanie określonych składników i potraw rozpocznij naukę
|
|
Chef de partie (Kucharz zespołu/ szef stacji)
|
|
|
odpowiada za przyrządzenie potraw według sztuki kulinarnej rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
wykwalifikowany Kucharz w mniejszym stopniu, który robi się lub więcej składników menu i podlega szefowi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
przygotowuje pracę przygotowawcze i porządkowe rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Robi obróbke wstępną surowców i sprząta rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
smaży frytki, piecze, grilluje rozpocznij naukę
|
|
Np. jak ten typek że scooby doo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
potrawy z warzyw, owoców, mączne, z jaj, sera i robi zupy rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
odpowiada za zimną kuchnie rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest droga, czas gotowania 4 razy dłuższy niż zwykle i wymaga dużej precyzji
|
|
|
urządzenie i technika miksowania produktów świeżych i zamrożonych beż rozmrażania rozpocznij naukę
|
|
Potem wrzucamy to do paco-pojemnika i zalewam sokiem/syropem i zamykamy
|
|
|
kuchnia molekularna (co to?) rozpocznij naukę
|
|
rodzaj kuchnii wykorzystany wiedzą naukową do gotowania, by próbować nietypowe sposoby
|
|
|
techniki kuchnii molekularnej: rozpocznij naukę
|
|
PIANKOWANIE z udziałem lecytyny sojowej, PRZENOSZENIE smaków poprzez utradźwięki, SFERYFIKACJA (robienie kawioru ze wszystkiego) ŻELOWANIE do produkcji i ZAMRAŻANIE potraw azotem do (-196°C)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
temp. białe mięso drób i niektóre ryby rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
zamykasz w folii, wkładasz do cyrkulatora, schładzasz, przechowujesz w 0-3° i odgrzewasz i wydajesz rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
gotujesz, zamrażasz w 30 minut w temp (-10 do -28°) zamrażanie trwa tego 90 minut, magazynujesz na 3 miesiące, odgrzewasz rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
obniżenie temperatury powietrza by obniżyć w potrawie
|
|
|
robisz potrawę, schładzasz nagle w 3° ale 90min, magazynujesz 0-3° w 5dni, odgrzewasz 5 minut rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Dobra praktyka produkcyjna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Dobra Praktyka higieniczna rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
całkowite zarządzanie jakością rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
system punktów kontrolnych zapewnienia jakości rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cechy decydujące o zdolności zaspakajania potrzeb
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
atrakcyjność sensoryczna, dyspozycyjność, zdrowotność
|
|
|