Pytanie |
Odpowiedź |
jak odmienia się przymiotniki jak po rodzajniku określonym? rozpocznij naukę
|
|
-e / -en
|
|
|
Jak odmienia się przymiotniki dla rodzajnika określonego? rozpocznij naukę
|
|
w tych 5 przypadkach gdzie się rodzajnik nie odmienia daje się E
|
|
|
Jak się odmienia przymiotniki dla rodzajnika nieokreślonego? rozpocznij naukę
|
|
ein alter Mann, eine schöne Frau, ein kleines Kind + er e e es es nieokreślony jak zastępca, liczby mnogiej nie ma... 5 miejscach gdzie w określ takie końcówki jak od rodzajnika określonego
|
|
|
Jakie końcówki przymiotnika bez rodzajnika? rozpocznij naukę
|
|
ALTEN MANNES, KLEINEN KINDES końcówki rodzajników okreslonych
|
|
|
Jakie rodzajniki odmieniają przymiotnik jak po r nieokreślonym? rozpocznij naukę
|
|
Dla L MN nie ma nieokreśl, więc po Kein Mein jest jak po określonym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Susi sieht eine Spinne von der Decke krabbeln. Susi läuft Hilfe holen. 2. sehen, hören, spüren, fühlen 3. gehen, kommen, fahren, laufen, 1. Czasowniki modalne 2. czasowniki zmyslowe 3. czasowniki ruchowe 4. czasownik “lassen”
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
daher, deshalb, deswegen, Darum Ich habe kein Geld, daher fahre ich nicht mit euch.
|
|
|
Die Menschen lieben sie wegen [jej wyglądu] rozpocznij naukę
|
|
das Aussehen, x Die Menschen lieben sie wegen ihres Aussehens.
|
|
|
Ich hatte [z powodu] der Schmerzen Probleme mit dem Schlafen. rozpocznij naukę
|
|
szyk prosty Ich hatte wegen der Schmerzen Probleme mit dem Schlafen.
|
|
|
[z powodu] Französich macht er das. rozpocznij naukę
|
|
szyk prosty1 Wegen Französich macht er das.
|
|
|
Diese Prozesse [napedzają] die Globalisierung rozpocznij naukę
|
|
Diese Prozesse [treiben] die Globalisierung Diese Prozesse treiben die Globalisierung
|
|
|
Hacking kann Firmen in den Ruin [doprowadzić] zu|führen zu|leiten, bringen rozpocznij naukę
|
|
Hacking kann Firmen in den Ruin treiben
|
|
|
Sie [skończyła] die Arbeit rozpocznij naukę
|
|
hat... beendet / beendete Sie hat die Arbeit beendet
|
|
|
Justyna [podróżowała] durch Asien. rozpocznij naukę
|
|
Justyna reiste durch Asien.
|
|
|
ich [opuszczać] das Haus nicht ohne eine Mütze rozpocznij naukę
|
|
ich verlasse das Haus nicht ohne eine Mütze
|
|
|
Jakie są znania okolicznikowe sposobu? rozpocznij naukę
|
|
statt... dass | ohne... dass (an)statt... zu | ohne... zu
|
|
|
Stwórz zdania okolicznikowe sposobu | ohne... zu ten sam podmiot statt... dass | ohne... dass <szyk poboczny rozpocznij naukę
|
|
Er fahrt U-Bahn ohne ein Ticket zu haben. Er kommt immer zu spät ohne vorher anzurufen Anstatt ihn zu fragen, kaufte sie ein neues Auto.
|
|
|
Stwórz zdania okolicznikowe sposobu (an)statt... zu „anstatt ... zu + bezokolicznik 1PODMIOT (an)statt dass (II PODM) POBOCZNY (an)statt... zu + bezokolicznik \ (an)statt dass rozpocznij naukę
|
|
Man muss was tun, (an)statt nur zu reden Anstatt ihn zu fragen, kaufte sie ein neues Auto.
|
|
|
Jaka jest różnica między (an)statt ... zu a (an)statt dass rozpocznij naukę
|
|
„Anstatt dass sie ihn fragte, kaufte sie ein neues Auto. dass dwa podmioty i szyk poboczny ´trzeba dodac po dass jeszcze raz podmiot zu gdy ten sam podmiot + dodaje się bezokolicznik
|
|
|
ich wollte Sie nicht [przeszkadzać]. rozpocznij naukę
|
|
unter|brechen. ich wollte Sie nicht unterbrechen.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Er hat kein Geld, trotzdem kauft er jedes Jahr ein neues Auto. szyk przestawny i jeszcze raz podmiot, nigdy nie da się zacząć od
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
jaki przypadek wystepuje po trotz? rozpocznij naukę
|
|
trotz des großen Angebots
|
|
|
Które zadania nie z 2 czasownikami sa bez ZU? | Czuciowe | z lassen| z czasownikami modalnymi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Które zadania z 2 czasownikami sa bez ZU? Ruchowe | | z lassen| z czasownikami modalnymi rozpocznij naukę
|
|
sehen, hören, spüren, fühlen
|
|
|
Które zdania z 2 czasownikami sa bez ZU? Ruchowe | Czuciowe | | z czasownikami modalnymi rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Które zadania nie z 2 czasownikami sa bez ZU? Ruchowe | Czuciowe | z lassen rozpocznij naukę
|
|
| z czasownikami modalnymi
|
|
|
Które zadania z 2 czasownikami sa bez ZU? rozpocznij naukę
|
|
Możesz czuc ruch ZU i go lassen, nie używać. Ruchowe | Czuciowe | z lassen| z czasownikami modalnymi
|
|
|
Kiedy nie trzeba w zdaniu złozonym jeszcze raz podawać podmiotu?. rozpocznij naukę
|
|
Ich gehe nach Italien und esse dort Pizza ohne zu / Gdy es w stanie biernej Po und i po aber, gdy jest ten sam podmiot.
|
|
|
Jak tworzy się czas zaprzeszły Plusquamperfekt? rozpocznij naukę
|
|
Er hatte seine Schwester gesehen +++ Partizip II, 3 kolumna, ge + -t
|
|
|
Stwórz 5 zdań w czasie zaprzeszłym Plusquamperfekt 1. Wir hatten ein Buch gelesen, 2 Ich war früh aufgestanden rozpocznij naukę
|
|
Bilden Sie 5 Sätze in der Plusquamperfekt
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Zbuduj 3 zdania z obwohl - mimo że 3 w środku. rozpocznij naukę
|
|
„Obwohl ich wenig Zeit habe, räume ich mein Zimmer auf.“ Obwohl ich Kopfschmerzen habe, besuche ich dich. Ich gehe ins Kino, obwohl du nicht mitkommst.“
|
|
|
Jakie są 4 zdania okolicznikowe sposobu? Modalsatz? rozpocznij naukę
|
|
Spójniki ohne zu /dass (pomimo że) anstatt zu / dass(statt) (zamiast)
|
|
|
Jakie jeszcze spójniki do zdań okolicznikowych sposobu? dadurch dass (przez to, że) ohne zu /dass (pomimo że) anstatt zu / dass(statt) (zamiast) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jakie jeszcze spójniki do zdań okolicznikowych sposobu? indem (przez to, że) ohne zu /dass (pomimo że) anstatt zu / dass(statt) (zamiast) rozpocznij naukę
|
|
dadurch dass (przez to, że)
|
|
|
Jakie jeszcze spójniki do zdań okolicznikowych sposobu? ohne zu /dass (pomimo że) indem (przez to, że) / dadurch dass (przez to, że) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Jakie jeszcze spójniki do zdań okolicznikowych sposobu? indem (przez to, że) dadurch dass (przez to, że) anstatt zu / dass(statt) (zamiast) rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Stwórz 3-5 zdań z indem [w ten sposób] rozpocznij naukę
|
|
zawsze gdy różne podmioty Ich bestand die Prüfung, indem ich viel lernte.
|
|
|
Stwórz 3-5 zdań ... ohne dass rozpocznij naukę
|
|
Ich fuhr durch den dichten Nebel, ohne dass ich etwas sah. zawsze gdy różne podmioty Er ging nach Hause, ohne dass er sich verabschiedet hatte.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Du darfst nie aus der Wohnung gehen, ohne einen Schlüssel mitzunehmen Ten sam podmiot Sie können keine Therapie haben, ohne einen Termin zu vereinbaren.
|
|
|