Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenie anafory i epifory
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie zdań, które ze sobą kontrastują, ukazują przeciwieństwo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zniekształcona konstrukcja składniowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
odwrócona symetria, czasownik-rzeczownik, rzeczownk-czasownik
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
związek dwóch członów, z których jeden jest podrzędny względem drugiego. Jedno wynika z drugiego, osobno nie mają sensu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
związek dwóch członów, z czego jeden jest współrzędny względem drugiego. Łączą je spójniki, osobno mają sens
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
konstrukcja zdania, w której wszystkie związki między członami zdania są oddzielone spójnikami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
bezspójnikowe połączenie zdań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przestawianka literowa/sylabowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrazy z języka potocznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wyrażenie, w którym coś zastępuje coś innego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
określenie jednej rzeczy nazwą innej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inaczej omówienie. nie jest podaniem konkretnej nazwy, ale dokonaniem jej opisu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
ukazanie zjawiska w sposób złagodzony, żeby uniknąć zastosowania wyrażenia silnie nacechowanego emocjami
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
skromność, prostota, umniejszanie sobie własnego zdania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nadawanie wszystkiemu nienależącemu do świata ludzkiego cech istot żywych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nadawanie rzeczom lub ludziom cech zwierzęcych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
inaczej uosobienie. nadawanie cech ludzkim wszystkiemu, co nie jest ludźmi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przypisuje jakiemuś zmysłowi wrażenie odbierane przez inny zmysł
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nowe znaczenie słowa powstające przez przeniesienie jednej rzeczy na inną, która nie była dotąd nazywana (kolanko rury)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
intonacja rośnie (pytania)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
intonacja spada- odpowiedzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
system weryfikacyjny, którego zasadą jest stała liczba sylab w wersie i średniówka w wersach dłuższych, niż ośmiozgłoskowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przerwa intonacyjna rozdzielająca na dwa człony wers wiersza sylabicznego, tonicznego i sylabotomicznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
końcowy odcinek wersu, w którym musi nastąpić spadek lub wzrost ciśnienia intonacji głoskowej w strunach głosowych człowieka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stały, powtarzający się element w układzie jednostek wersowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typ rytmizacji oparty na stopie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtarzalny układ sylaby akcentowanej i nieakcentowanej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akcent na pierwszą sylabę przy dwóch sylabach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akcent na drugą sylabę przy dwóch sylabach
|
|
|
rym paroksytoniczny/żeński rozpocznij naukę
|
|
akcent pada na przedostatnią sylabę. Wyrazy dłuższe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
akcent pada na ostatnią sylabę wyrazu przy dwóch sylabach. Wyrazy krótsze, jednosylabowe
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
typ strofy składającej się z 3 wersów 11-głoskowych i czwartego pięciogłoskowego.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
relacja między obrazem, a tekstem. Utwór poetycki będący opisem obrazu/rzeźby
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
strofa dwuwersowa o rymach parzystych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wiersz zbudowany z 4 dwuwersowych strof lub utwór poetycki złożony z 8 wersów, zazwyczaj zastawionych w dystychy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
narzuca określone normy stylistyczne i kompozycyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
cechy podobne, analogiczne (tak... jak, taki... jaki, równie... co)
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespółcech charakterystycznych, przyjętych przez twórcę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przecyzowanie, uczynienie czegoś konkretnym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przyjemne dla ucha, płynne głoski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rozziew, zbieg lub spotkanie dwóch samogłosek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowa konstrukcja tekstu o takim samym brzmieniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
powtarzanie tych samych liter, sylab na początku wyrazów w wersie, zdaniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zestawienie wyrazów podobnie brzmiących, o innym znaczeniu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dwuznaczność znaczenia, np. i taka- itaka
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
niedokładny, naciągany, dziwny rym, oparty na współbrzmieniu tylko samogłosek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
rym niedokładny, polegający na współbrzmieniu spółgłosek
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
muszą zgadzać się akcenty, sylaby nie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stała liczba akcentów i sylab
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
muszą zgadzać się sylaby, akcenty nie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|