Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
Składniki podłoża dodawane ze względu na ich zawartość azotu
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Galaretowata substancja zestalająca podłoże, nie jest rozkładany przez bakterie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Związki produkowane przez bakterie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Podłoże o wyspecjalizowanym zakresie działań, dzięki nadania im pewnych cech przez dodanie jakichś składników
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gatunek stosowany w badaniach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mały rozmiar, krótki cykl życia, dużo potomstwa, łatwy w hodowli, tani
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Bulion izogenny z zestalonym agarem, służy do namnażania
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zawiera jony Fe, wykrywa siderofony
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Mocznik i czerwień fenolowa, służy jako wskaźnik pH. Jeśli badany szczep produkuje uracyl to się zabarwi. Wymaga konkretnego pH
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Sztuczne środowisko stworzone do wzrostu i hodowli drobnoustrojów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
izolacja, różnicowanie, identyfikacja, namnażanie, określenie cech
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przeniesienie badanego materiału na jałowe podłoże
|
|
|
Klasyfikacja metod wymazów rozpocznij naukę
|
|
Wypłukiwania, Tamponowa, Richtera, Odciskowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Do oceny czystości pojemników
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Do czystości dużych powierzchni
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Ocena czystości pojemników szklanych. Wlewa się podłoże agarowe, miesza i ocenia się potem ilość drobn.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Czystość materiałów opakowaniowych - korek, wieczek i innych małych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Jałową pipetą do butelki i do 3/4 v naczynia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Do posiewów na podłoża płynne lub stałe w skosach agarowych albo w Petriego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Służy do policzenia przez serię 10krotnych rozcieńczeń
|
|
|
Posiew do pożywek płynnych w probówkach rozpocznij naukę
|
|
Ezą, dotyka podłoża(namnażający) lub pipetą, nie dotyka podłoża(badania obecności i ilości)
|
|
|
Podłoża zestalone w probówkach rozpocznij naukę
|
|
Na słupki - igła bakteriologiczna, na skos - eza. Służy do określenia zapotrzebowania na tlen
|
|
|
Posiew do upłynnianych podłóż agarowych w probówkach rozpocznij naukę
|
|
Pipetą, badanie właściwości gazotwórczych, obecność przetrwalników clostridium
|
|
|
Posiew do Płytek Petriego wgłębną rozpocznij naukę
|
|
Pipietą, ilość, do izolacji czystych kultur
|
|
|
Posiew do Petriego powierzchniowy rozpocznij naukę
|
|
Głaszczką, do określenia morfologii kolonii
|
|
|
Posiew Petriego izolacyjny (redukcyjny) rozpocznij naukę
|
|
Ezą, zestalone podłoże, 4 ćwiartki, rozizolowanie materiału i uzyskanie pojedynczych kolonii
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Te 4 probówki, tlenowe, beztlenowe, względnie i mikroaerofile
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Gdy chcemy wyeliminować rozwój bakterii, dodajemy antybiotyk
|
|
|
Antybiotyk dodajemy kiedy? rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
Posiew ilościowy sterylizacja głaszczki rozpocznij naukę
|
|
Zanurzamy w alkoholu i polamay krótko przy palniku
|
|
|