Zaburzenia emocji

 0    14 fiszek    agatakovalczyk
ściągnij mp3 drukuj graj sprawdź się
 
Pytanie język polski Odpowiedź język polski
W czym główną rolę odgrywają PROCESY EMOCJONALNE?
rozpocznij naukę
W adaptacji organizmu do środowiska
W jaki sposób procesy poznawcze pomagają w adaptacji?
rozpocznij naukę
- pozwalają jednostce OCENIĆ WARTOŚĆ ADAPTACYJNĄ bodźca (dobre vs niedobre dla mnie) z którym się konfrontuje, co wspomaga wybór OPTYMALNEGO ZACHOWANIA w danej sytuacji (wartość motywacyjna)
wartość motywacyjna = ukierunkowanie aktywności
STANY EMOCJONALNE
3 komponenty
rozpocznij naukę
kompleks powiązanych ze sobą zmian zachodzących na poziomie subiektywnego doświadczania emocji, związanych z nimi reakcji fizjologicznych (układ autonomiczny i neuroendokrynny) i zachowania
zmiany 1 doświadczania emocji -> 2 reakcji fizj. -> 3 zachowania
EMOCJE
różnorodne (złość, ulga, smutek), łatwo wskazać obiekt/źródło (wkurzył nas szef), aktywują program działania i nadają mu priorytet, są krótkotrwałe
rozpocznij naukę
intensywne, względnie krótkotrwałe, o mniejszej (strach, radość, wstręt) lub większej (podziw, rozkosz, niechęć) złożoności; duża zmienność,
NASTROJE
nastrój obniżony, normatywny lub podwyższony, trudno wyróżnić konkretne źródło, niemniejsza wartość motywacyjna
rozpocznij naukę
mniej intensywne, dłużej się utrzymują, działamy, reagujemy i myślimy zgodnie z nastrojem <- aspekt motywacyjny
EUTYMIA
rozpocznij naukę
nastrój wyrównany, obejmuje normatywny zakres wahań nastroju
HIPERTYMIA
euforia / mania
rozpocznij naukę
nastrój podwyższony; z dominującym poczuciem radości; wzmożony nastrój z cechami ekspansywności, nadmiernym przekonaniem o własnych możliwościach, z towarzyszącą nadmierną aktywnością psychiczną i ruchową
HIPOTYMIA
depresja
rozpocznij naukę
nastrój obniżony; poczucie smutku, przygnębienia, złe samopoczucie, cierpienie, nieszczęśliwość, bezradność, bezsilność, niemoc, beznadziejność, ból istnienia, pragnienie śmierci
DYSFORIA
rozpocznij naukę
nastrój obniżony z cechami drażliwości - tendencje do reagowania gniewem, skłonność do agresji i czynów impulsywnych
SPA
rozpocznij naukę
Substancje PsychoAktywne
SYMULACJA
rozpocznij naukę
celowe podawanie fałszywych objawów lub wyolbrzymianie obecnych dla uzyskania pewnych korzyści lub uniknięcia kary czy uzyskania rekompensaty finansowej
DYSYMULACJA
rozpocznij naukę
udawanie przez chorego, że jest zdrowy; ukrywanie choroby (jej objawów) przed personelem medycznym lub bliskimi
STRACH
rozpocznij naukę
reakcja na istniejący bodziec, pojawia się w odpowiedzi na realne zagrożenie (często z zewnątrz)
LĘK
rozpocznij naukę
charakter irracjonalny tj. na tu i teraz nie istnieje zagrażający bodziec; obawy przed wyobrażonym niebezpieczeństwem, przewidywanym zagrożeniem

Musisz się zalogować, by móc napisać komentarz.