Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
przedstawiciele nadali ta nazwe wzorując się na podobnych ruchach w innych krajach europejskich
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Przedstawiciele tego kierunku podkreślili nowoczesny charakter swojej sztuki i postulowali zerwanie z tradycją
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
nazwa epoki która podkreśla znaczenie tradycji romantycznej do której często odwoływali się twórcy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
koniec wieku, przełom XIX i XX wieku oraz nastroju panujących zawsze na zakończenie wieku
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
pesymistyczny nastrój panujące Pod koniec wieku charakteryzujące się obawu przed nowym stuleciem smutkiem a patio i poczuciem bez sensu istnienia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
malarze starali się uchwycić ulotne wrażenia chwili poprzez grę światła i barw oraz zacieranie konturów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przeciwstawienie się niektórym zasadom impresjonalizmu. post impresjoniści kontynuowali poszukiwania kolorystyczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przekazywanie istotnych treści za pomocą symboli
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
celowe niedokończenie dzieła
|
|
|
neoromantyzm w kierunku sztuki rozpocznij naukę
|
|
nawiązuje do romantyzmu termin upowszechniony przedewszystkim w muzyce.
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
prezentowania emocji i uczuć np poprzez ostre barwy i zdeformowane kształty
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Artur Schopenhauer, filozofia pesymistyczna, życie postrzegane jako pasmo nieszczęść, które każdego dnia prowadzi czlowieka do śmierci. chociaż czlowiek wierzy o byciu szczęśliwym to zapomina że są to tylko chwilowe złudzenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Fryderyk Nietzsche, Niemcy, filozofia buntu przeciw wartościom jakim jak równość, wolnosc, sprawiedliwość, według filozofa są to wartości charakterystyczne dla etyki "niewolników "
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Henri bergson, Francja, zmysłowe poznawanie rzeczywistości za pomocą intuicji; irracjonalizm, człowiek i przyroda podlegają prawom ciągłego rozwoju, którego siła stworcy jest napęd życiowy i sily witalne
|
|
|