Pytanie |
Odpowiedź |
Na jakie państwa rozpadło się zsrr? rozpocznij naukę
|
|
Rosja, Estonia, Łotwa, Litwa, Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Kazachstan, Gruzja, Armenia, Azerbajżan, Uzbekistan, Turkmenistan, Tadżykistan, Kirgistan
|
|
|
Kiedy i na jakie państwa rozpadła się Jugosławia? rozpocznij naukę
|
|
Od 1991 do 2008. Na: Słowenia, Chorwacja, Macedonia Północna, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Serbia, Kosowo
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polityczna, militarna, gospodarcza
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polityczne, ekonomiczne, społeczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
przemoc jako narzędzie nacisku, bezwzględne działanie, współpraca z przestępcami, nagłaśnianie ataków
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uchodźcy, rozpad społeczeństwa, osłabienie gospodarki, niszczenie dziedzictwa kulturowego
|
|
|
powody dysproporcji rozwoju państw: rozpocznij naukę
|
|
przyrodnicze, historyczne, kulturowe, polityczne, ekonomiczne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Produkt Krajowy Brutto - podsawowy miernik ekonomiczny na podstawie cen towarów i usług; per capita, w dolarach lub parytecie siły nabywczej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wskaźnik rozwoju społecznego - wskazuje na rozwój społeczny kraju. HDI oblicza się na podstawie: oczekiwanej długości życia osób, oczekiwanej liczbie lat edukacji dzieci, średniej lat edukacji osób powyżej 25 r. życia, dochodu narodowego na osobę w USD
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Wielokryterialny Wskaźnik Ubóstwa - wyliczany pzez ONZ na podstawie poziomu zdrowa, edukaci i standard żcia państw.
|
|
|
Cechy państw o wysokim PKB(15000+): rozpocznij naukę
|
|
bardzo duży udział usług, bardzo mały udział rolnictwa, brak głodu, wysoki udział osób starszych w społeczeństwie, bardzow wysoki poziom wykształcenia i technologii
|
|
|
Cechy państw o średnim PKB(2000-15000): rozpocznij naukę
|
|
znaczny udział usług i umiarkowany udział przemysłu i rolnictwa, niewiele głodnych, mały analfabetyzm, rosnący poziom wykształcenia, rozwój przemysłu i technologii
|
|
|
cechy krajów o niskim PKB(2000-): rozpocznij naukę
|
|
dominacja rolnictwa, dużo głodujących, mały udział starszych, kiepska edukacja, zacofana technologia
|
|
|