Pytanie |
Odpowiedź |
rozpocznij naukę
|
|
przemoc z użyciem urządzeń elektronicznych najczęściej telefonu Bądź komputera bywa określany także jak Cyber bulling nękanie dręczenie prześladowanie w internecie niezależnie od określenia jej celem zawsze jest wyrządzenie krzywdy drugiej osobie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uszkodzenie urządzeń maszyn linii technologicznych lub systemów technicznych uniemożliwiające lub ograniczającej ich normalne użytkowanie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdarzenie wynikające z niespodziewanych okoliczności w którym ktoś u ciebie czepiał fizycznie albo materialnie
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
wydarzenie powodujące tragiczne skutki w dużej skali zagrożeń zniszczeń i ofiar którego nie Można opanować przy użyciu sił i środków będących w dyspozycji lokalnych instytucji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zorganizowanie przemieszczania ludzi oraz zwierząt z terenów zagrożonych na obszar bezpieczny jej zakres i przebieg przebierają różne formy różne jest także tempo działań
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stosuje się natychmiastowo z miejsc w których wystąpiło bezpośrednie Zagrożenie życia i zdrowia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na zawczasu przygotowywanym przemieszczaniu ludności zwierząt imienia z terenów zagrożonych na przykład konfliktem zbrojnych
|
|
|
największa katastrofa górnicza w historii rozpocznij naukę
|
|
w wyniku eksplozji pyłu węglowego w kopalni honkejko zginęło 1572 osoby w kopalni która znajdowała się na terytorium okupowanej wtedy przez Japończyków Mandżurii Chińscy górnicy pracowali w fatalnych warunkach
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stale Słuchaj Radia na częstotliwości regionalnej w razie podnoszenia się wody przenieść się na wyższe piętro utrzymuj stałą gotowość do ewakuacji odłącz dopływ prądu i gazu do budynku Zabezpiecz dokumenty i cenne rzeczy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zjawisko silnego wiatru tworzące się głównie nad akwenami oceanów Atlantyckiego spokojnego i indyjskiego jednak ze względu na stałe zmieniający się klimat huragany staja się Coraz powszechniejsze również w strefach klimatycznych
|
|
|
Jak się przygotować gdy pojawi się komunikat o ewakuacji rozpocznij naukę
|
|
należy zabrać ze sobą niezbędne dokumenty rzecz osobista podręczną apteczkę oraz czy wewnętrzna około 3 dni bagażu taki zawartości powinien być spakowany sposób umożliwiający ułatwia jego przenoszenie jego ogólna waga nie powinna przekroczyć 20kg na osobę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podwyższony poziom wody tak zwany stan wody brzegowej Co oznacza że woda wychodzi z koryta rzeki
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
poziom wody zagrażający zalaniem danego obszaru
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdarzenie drogowe w wyniku którego osoby w nim uczestniczącej nie podnoszą śmierci ani nie doznają urazów a szkodzie ulega jedynie mienie na przykład samochód ogrodzenia słup
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdarzenia w ruchu drogowym gdzie co najmniej jeden uczestnik bierze udział w zdarzeniu w wyniku którego zostaje ranny lub doszło do jego śmierci
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to stan który daje Poczucie pewności istnienia i gwarancje jego zachowanie oraz szanse na doskonalenie. jest to sytuacja odznaczająca się brakiem ryzyka utraty czegoś co człowiek szczególnie ceni na przykład zdrowia pracy szacunku uczuć
|
|
|
bezpieczeństwo dzielimy ze względu na to kogo dotyczy rozpocznij naukę
|
|
osobiste dotyczy jednego człowieka. a zbiorowe dotyczy narodu (państwa) międzynarodowe i globalne
|
|
|
bezpieczeństwo dzielimy ze względu na to czego dotyczy rozpocznij naukę
|
|
militarne ekologiczne społeczne polityczne gospodarcze
|
|
|
co to bezpieczeństwo państwa rozpocznij naukę
|
|
stan w którym istnienie państwa nie jest zagrożone a państwo ma warunki do swobodnego niczym nie zakłóconego rozwoju to także proces prowadzący do zapewnienia takiego stanu
|
|
|
główne zadanie państwa polskiego rozpocznij naukę
|
|
jest to zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim obywatelom określa to najważniejszy akt prawny Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 roku
|
|
|
podmiot odpowiadający za bezpieczeństwo państwa i jego obywateli rozpocznij naukę
|
|
instytucje: parlament prezydent premier wojewoda Służby: państwowe ratownictwo medyczne policja siły zbrojne formacje obrony cywilnej
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
uchwala ustawy dotyczące obronności I kontroluje ich wykonania określa wysokość wydatków na obronność państwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zwierzchnik sił zbrojnych w Rzeczypospolitej Polskiej i sprawuje ogólne kierownictwo w dziedzinie bezpieczeństwa państwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szef Rady Ministrów w wielu obszarach przesądza o podstawowych kierunkach polityki państwa w tym w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szef obrony cywilnej na administrowanym przez siebie terenie
|
|
|
co to ratownictwo państwowe medyczne rozpocznij naukę
|
|
zapewnia pomoc każdej osobie znajdującej się w sytuacji nagłego zagrożenia życia i zdrowia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
tej podstawowych zadań należą ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymanie porządku publicznego
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
główne elementy systemu obronnego państwa mogą też brać udział w zwalczaniu klęsk żywiołowych i likwidacji ich skutków działaniach antyterrorystycznych i zakresu ochrony mienia akcjach poszukiwawczych i ratowniczych lub chroniących życie i zdrowie ludzie
|
|
|
co to formacje obrony cywilnej rozpocznij naukę
|
|
Państwowa Straż Pożarna lub Ochotnicza Straż Pożarna chronią ludność cywilną przed niebezpieczeństwem i skutkami działań zbrojnych lub klęsk żywiołowych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zjawisko wywołane działaniem sił natury bądź człowieka który powoduje że poczucie bezpieczeństwa maleje bądź zupełnie znika powoduje utratę poczucia bezpieczeństwa związanego z życiem zdrowiem warunkami egzystencji
|
|
|
na co dzielimy zagrożenia rozpocznij naukę
|
|
zagrożenia naturalne i zagrożenia cywilizacyjne
|
|
|
Wymień zagrożenia naturalne rozpocznij naukę
|
|
huragany i silne wiatry lawiny Słyszę po wodzie trzęsienia ziemi i tsunami pożar lasu długotrwałe i silne mrozy
|
|
|
Wymień zagrożenia cywilizacyjne rozpocznij naukę
|
|
wypadki w domu i w szkole choroby cywilizacyjne katastrofy budowlane awarię techniczne katastrofy jądrowe terroryzm pożaru wypadki komunikacyjne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zalanie znacznych obszarów przez wezbrane wody
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
intensywne opady deszczu wiosenne roztopy obfitej pokrywy Śnieżnej Zator lodowy na rzekach już sztormowe fale morskie oceaniczne które w połączeniu z silnym huraganowym wiatrem wtłaczają masę wody do uścia rzek awarii urządzeń hydrotechnicznych
|
|
|
ochrona powodziowa to jeden z głównych obowiązków władz publicznych jest to zadanie rozległe w czasie i kosztowne obejmuje inwestycje takie jak rozpocznij naukę
|
|
budowa i systematyczna konserwacja Wałów budowa zbiorników retencyjnych budowa kanałów i rowów melioracyjnych zalesienie obszarów w celu spowolnienia tempa narastania fali powodziowej i przyspieszenia wsiąkania wody utrzymania polderów zalewnych
|
|
|
jakie są zagrożenia społeczne rozpocznij naukę
|
|
socjalne na przykład bezrobocie bezdomność. psychospołeczne na przykład narkomania alkoholizm. demograficzne na przykład przeludnienie masowe migracje ludności rozwój epidemii. terroryzm. przestępczość zorganizowana. korupcja
|
|
|
w ramach walki z zagrożeniem powodziowym ogłasza się rozpocznij naukę
|
|
stan ostrzegawczy stan alarmowy
|
|
|
w czasie zagrożenia powodziowego należy rozpocznij naukę
|
|
mieć apteczkę oraz zapas stale przyjmowanych leków mieć odbiornik mikrobiowy zasilany bateriami zapas jedzenia dla domowników i odzież przeciwdeszczową Łódź ponton lub kamizelki ratunkowe dodatkowe zamki kłódki żeby zabezpieczyć dobytek przed kradzieżą
|
|
|
warto pamiętać o sygnalizacji w trakcie powodzi rozpocznij naukę
|
|
wymachując materiały w odpowiednim kolorze Możesz przekazać komunikat ratownikom kolor biały chce opuścić miejsce w którym się znajduje. kolor czerwony potrzebna pomoc medyczna. kolor niebieski prosisz o wodę i jedzenie.
|
|
|
w trakcie powodzi nie wolno rozpocznij naukę
|
|
pić wode powodziową do celów poruszać się po terenach zalewowych jeśli woda płynie wartkim strumieniem zbliżać się do linii wysokiego napięcia ulegać panice i wprowadzać chaos nie wolno spożywać żywności która miała kontakt z wodą powodziową
|
|
|
po opadnięciu wód powodziowych należy rozpocznij naukę
|
|
sprawdzić stan techniczny budynku i instalacji jeśli zostaną zalecane szczepienia ochrony to się im poddać odmulić i odkazić studnię oraz sieci wodociągowe oszacować szkody i zniszczenia spisać protokół usunąć warstwę mułu i piasku naniesioną przez wodę
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
stan kiedy temperatury powietrza jest niższa od temperatury zamarzania wody czyli 0°w aspekcie społecznym o silnych Mrozach mówi się wówczas gdy niska temperatura staje się przyczyną śmierci ludzi i powoduje straty materialne rekord w Polsce to -41°w 1940
|
|
|
skutki długotrwałych Mrozów rozpocznij naukę
|
|
zakłócenia w procesie zaopatrywania w surowce energetyczne ciepłowni i elektrowni awarii gazociągu a bardziej sieci energetycznych utrudnienia funkcjonowanie instytucji publicznych oraz gospodarki np systemu komunikacji
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
opad atmosferyczny przyjmujący postać kryształków po opadnięciu na ziemi śnieg tworzy pokrywę o niewielkiej gęstości to właśnie staje się często przyczyną przykrych upadków na przykład upadków kończących się złamaniami lub zwichnięciami
|
|
|
opadom śniegu mogą towarzyszyć dodatkowe zjawiska takie jak rozpocznij naukę
|
|
śnieżyca zawieje zamieć śnieżna grad burza lodowa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
połączenia opadów śniegu z silnym wiatrem
|
|
|
burza śnieżna w 2019 roku na Mazowszu rozpocznij naukę
|
|
w ciągu 50 minut zabiła 6 osób
|
|
|
zasady bezpieczeństwa zimą rozpocznij naukę
|
|
uważaj na osobę zwisające z dachu do jazdy na łyżwach i sankach wybiorę miejsca do tego przeznaczone zachowuje ostrożność śnieg może maskować przeszkodę wcześniej silnych brązów zostań w domu Jeśli musisz wyjść i Ubierz ciepło
|
|
|
Planując podróż zimą należy pamiętać rozpocznij naukę
|
|
Weź telefon z ładowarką samochodową z ciepłą herbatą latarka z zapasowymi bateriami ciepłego lub śpiwór podróży w ciągu dnia unikaj podróży pojedynka Słuchaj komunikatów o pogodzie i stanie dróg
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
temperatura powietrza przekracza 30 stopni w związku ze zmianą klimatu w Polsce to coraz częściej pojawiają się rekordowo wysokie temperatury oraz występujące przy tym służy upał jest również przyczyną pożarów i łąk i lasów
|
|
|
zagrożenia związane z wysokimi temperatury powietrza rozpocznij naukę
|
|
udar cieplny udar słoneczny oparzenia słoneczne odwodnienie organizmu niedobór elektrolitów
|
|
|
Jak się nazywają huragany odbijające z prędkością powyżej 120 km na godzinę rozpocznij naukę
|
|
orkanami są one skutkiem dużej różnicy temperatur powodujące ogromną różnice ciśnienia między regionami leżącymi w pobliżu Oceanu Atlantyckiego i Eurazji
|
|
|
w razie zagrożenia związanego z silnym wiatrem lub huraganem należy rozpocznij naukę
|
|
Włącz radio na baterie Zamknij okno Zabezpiecz ruchome przedmioty Usuń przedmioty z parapetów mniej światło sprawdź dostępność apteczki schować się w środkowych i najniższych partiach budynku Wyłącz główny wyłącznik prądu i gazu
|
|
|
wypadki i katastrofy komunikacyjne rozpocznij naukę
|
|
kolejowy drogowy lotniczy morskie
|
|
|
główne przyczyny wypadków komunikacyjnych rozpocznij naukę
|
|
brawuran błąd ludzki przemęczenie niekorzystne warunki pogodowe Brak odpowiednich umiejętności używanie niesprawnych pojazdów przemęczenie alkohol narkotyki
|
|
|
w wyniku wypadków komunikacyjnych pojawiają się dodatkowe zagrożenia rozpocznij naukę
|
|
nigdy udział w wypadku biorąc cysterny przewożące substancje toksyczne lub gdy podczas wypadku maszyny uderzają się w instalację przemysłowe lub zabudowania
|
|
|
wypadki i katastrofy budowlane przyczyny rozpocznij naukę
|
|
błędy konstruktorów błędy wykonawcze pomijanie procedur geodezyjnogeologicznych lub lekceważenie zagrożeń przyrodniczych
|
|
|
przyczyny wypadków i katastrof komunalnych rozpocznij naukę
|
|
zanik dostaw ciepła prądu wodę oraz gazu nieprawidłowe podłączenie gazu na przykład do kuchenki uszkodzony dach budynku zakłócenia lub całkowity zanik łączności
|
|
|
przyczyny wypadków i katastrof górniczych rozpocznij naukę
|
|
spód dynamiczna eksploatacja niesprawność instalacji ostrzegawczej wentylacyjnej przeciwpożarowej ignorowanie alarmujących wskazań tych urządzeń wywoływanie przez siły natury topnięcia zawalenia szybów i chodników kopalnianych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
podczas niezgodnej z przepisami penetracji wyrobiska w kopalni Niwka modrzejów w Sosnowcu zginęło 6 Ratowników Górniczych czterech którzy weszli pierwsi oraz dwa i spieszący im z pomocą
|
|
|
przyczyny katastrof przemysłowych rozpocznij naukę
|
|
nagły zanik zasilania w energię elektryczną uwolnienie toksycznych substancji z instalacji przemysłowych lub zbiorników gromadzących zapasy pożary obiektów produkcyjnych lub magazynów
|
|
|
często przyczyny przemysłowych katastrof rozpocznij naukę
|
|
pazerność zaniedbania i błędy ludzkie
|
|
|
katastrofa w zakładach chemicznych w indyjskim mieście rozpocznij naukę
|
|
w nocy z drugiego na 3 grudnia 1984 roku Jeden ze zbiorników w którym przechowywane były silne toksyczne pestycydy rozszczelniły się i śmiertelna substancje wydostała się na zewnątrz natychmiast zmarło około 4000 ludzi
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
sytuacja wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadektywnywatność posiadanych sił i środków
|
|
|
kiedy mamy do czynienia z sytuacją kryzysową rozpocznij naukę
|
|
gdy pojawia się nagle i burzy nasze dotychczasowe poczucie bezpieczeństwa oraz wprowadza niepokój i dezorientację znalezienia się w takiej sytuacji wymaga określonego działania i wprowadzenia zmian dotychczasowym zachowaniu
|
|
|
i żeby zapobiec sytuacji kryzysowym w naszym kraju funkcjonuje rozpocznij naukę
|
|
Rządowe Centrum Bezpieczeństwa rcb
|
|
|
Krajowy System wykrywania skażeń i alarmowania KSW i a rozpocznij naukę
|
|
stworzona w celu zapobiegania skutkom katastrof naturalnych awarii technicznych lub działań terrorystycznych mogących spowodować występowanie wskaźnik chemicznych biologicznych bądź promieniowawczych a także dla przeprowadzenia w niezbędnych treningów
|
|
|
działania systemu wykrywania skażeń i alarmowania polegają na rozpocznij naukę
|
|
uzyskanie informacji o występowaniu skażenia lub innych zdarzeń kryzysowych rodzaje skażenia lub innej sytuacji kryzysowej miejsca wystąpienia skażenia lub innej sytuacji kryzysowej wielkość zasięgu skażenia lub innej sytuacji kryzysowej
|
|
|
działania systemu wykrywania skażeń alarmowania polegają na rozpocznij naukę
|
|
ostrzeganie ludności o zbliżającym się niebezpieczeństwem rodzaje skażenia miejsca wystąpienia skażenia innej sytuacji kryzysowej wielkości zasięgu skażenia zalecania i polecenia dotyczące postępowania obywateli zagrożonych skażeniem
|
|
|
po usłyszeniu komunikatu ostrzegawczego należy rozpocznij naukę
|
|
natychmiast włączyć regionalną stację telewizyjną lub radiową oczekiwać komunikatów i zarządzeń zastosować się do instrukcji i wskazówek zawartych w ogłoszeniach komunikatach sprawdzić czy sąsiedzi usłyszeli komunikat
|
|
|
jeżeli jest to ostrzeżenie o zagrożeniu skażeniem Pamiętaj o rozpocznij naukę
|
|
skontrolowanie stanu środków ochrony indywidualnej Skontroluj stan zapasów wody pitnej żywności i leków Sprawdź stan techniczny budynków ochronnych udaje się do pomieszczeń ochronnych Wybierz ze sobą odbiornik radiowy
|
|
|
jeżeli jest komunikat o zagrożeniu zakażeniem rozpocznij naukę
|
|
zmus starania o utrzymanie higieny osobistej i higieny żywienia izoli pomieszczenia w których przebywają ludzie od owadów i gryzonii
|
|
|
w przypadku pojawienia się zagrożenia na danym obszarze ogłasza się alarm sygnały alarmowe przygotowane są za pomocą środków alarmowych które dzielimy na rozpocznij naukę
|
|
środki podstawowe i środki zastępcze
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
syreny stacjonarne rozgłośnienia radiowe i telewizyjne syreny przewoźne
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
megafony dzwon kościelne dzwonek szkolny buczki gongi
|
|
|
Co należy zrobić po usłyszeniu alarmu rozpocznij naukę
|
|
przerwać wykonywane czynności odpowiednio się ubrać wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne zamknąć okno i drzwi sprawdzić czy o alarmie zostali powiadomieni sąsiedzi pospiesznie udać się do wyznaczonych miejscach schronów zabezpieczyć drogi oddechowe
|
|
|
po odwołaniu alarmu należy rozpocznij naukę
|
|
zachowywać ostrożność a po stwierdzeniu zmiany chorobowych u ludzi powiadomić odpowiednie służby sprawdzić z służbami czy konstrukcja miejsca zamieszkania nie stanowi zagrożenia postępować zgodnie z poleceniami wydawanymi przez służby ratownicze
|
|
|
Krajowy System ratowniczo-gaśniczy rozpocznij naukę
|
|
integralna część organizacji bezpieczeństwa wewnętrznego państwa mający na celu ratowanie życia zdrowia mienia lub środowiska prognozowanie rozpoznawanie i zwalczanie pożarów klęsk żywiołowych lub innych miejscowych zagrożeń
|
|
|
Krajowy System ratowniczo-gaśniczy jest zorganizowany na trzech poziomach rozpocznij naukę
|
|
powiatowym Wojewódzkim krajowym
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zapewnienia ochrony życia zdrowia mienia lub środowiska w ramach działań podejmowanych przez PSP i inne podmioty ratownicze ze szczególnym uwzględnieniem OSP
|
|
|
Głównym celem KSRG jest zapewnienie ochrony poprzez rozpocznij naukę
|
|
gaszenie pożarów likwidacji miejscowych zagrożeń ratownictwo chemiczne i ekologiczne ratownictwo techniczne ratownictwo medyczne w zakresie udzielenia kwalifikowanej pierwszej pomocy
|
|
|
na czym opiera się system rozpocznij naukę
|
|
opiera się na Państwowej Straży Pożarnej wiodącej i utrzymywanej z budżetu państwa służbie ratowniczej jak również z Ochotniczych strażach pożarnych utrzymywanych z budżetów samorządowych i dotacji z budżetu w państwa
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
503 jednostki ratowniczo-gaśniczych. 477 jednostki OSP włączone do KSRG. 5 zakładowych Straży Pożarnych. 2 letniskowe służby ratowniczo-gaśnicze. 21 wojskowych Straży Pożarnych
|
|
|
Ochotnicza Straż Pożarna to rozpocznij naukę
|
|
umundurowana wyposażona w specjalistyczny sprzęt jednostka ratownicza przeznaczona w szczególności do walki z pożarami klęskami żywiołowymi i innymi miejscowymi zagrożeniami
|
|
|
płodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe w o p r rozpocznij naukę
|
|
specjalistyczne Stowarzyszenie o zasięgu ogólnokrajowym zajmujący się wykonywaniem zadań związanych z ratownictwem wodnym
|
|
|
górskie podłogotowie ratunkowe g o p e r rozpocznij naukę
|
|
organizacja prowadząca akcję ratownicze szkolenie i zapobiegająca wypadkom na terenach górskich Polski
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
organizacja zajmująca się ratownictwem górskim na terenie Tatr
|
|
|
numery do służb ratunkowych rozpocznij naukę
|
|
112 numer alarmowy. 999 pogotowie. 998 straż pożarna. 997 policja. 996 centrum antyterrorystyczna. 991 pogotowie energetyczne. 992 pogotowie gazowe. 993 pogotowie ciepłownicze
|
|
|
etap ewakuacji pierwszego stopnia rozpocznij naukę
|
|
prowadzona jest po wystąpieniu miejscowego zagrożenia na przykład pożaru budynku
|
|
|
etapy ewakuacji II stopnia rozpocznij naukę
|
|
podejmowana jest w związku z wystąpieniem tak zwanego wielkoobszarowych zagrożeń na przykład powódź
|
|
|
etap ewakuacji trzeciego stopnia rozpocznij naukę
|
|
prowadzona w związku z zagrożeniami militarnymi szczególnie wojna
|
|
|
jak zostaje ogłoszona ewakuacja to należy pamiętać rozpocznij naukę
|
|
że jej obowiązkowy podlegają wszyscy którzy znajdują się na terenie zagrożonym
|
|
|
pierwszeństwo podczas ewakuacji przysługuje rozpocznij naukę
|
|
matką z dzieckiem kobietom ciężarną osobą niepełnosprawną osobą przebywającym w zakładach opiekuńczych do małych Dziecka w szpitalach
|
|
|
warto podkreślić że rodzice opiekunowie powinni włożyć do kieszeni dzieci kartą papieru z najważniejszymi informacjami rozpocznij naukę
|
|
imię i nazwisko dziecka imiona i nazwiska rodziców adres zamieszkania numeru telefonu kontaktowego jeśli to możliwe Także informacje dotyczące grupy krwi i ewentualnych przewlekłych schorzeń
|
|
|
dla powodzenia ewakuacji istotne jest rozpocznij naukę
|
|
nie tylko sprawne działanie wszystkich zaangażowanych współpracowniczych oraz realizacja zaplanowanych działań ale również postępowanie zgodnie są ogólnie przyjętymi zasadami dotyczącymi zachowania już kierujących ewakuacją i ludności ewakuowanej
|
|
|
w razie wystąpienia zagrożenia i po jego zidentyfikowaniu należy rozpocznij naukę
|
|
natychmiast powiadomić o nim sąsiadów oraz wywołać odpowiednie służby ratunkowe ewakuacja powinien kierować w wyznaczonych i oznakowany Lider
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
to zadanie trudne i skomplikowane dlatego ważne jest nabycie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w tym zakresie powinna ona odbywać się w taki sposób aby nie zagrażało życie i zdrowi ani ratowników ani zwierząt
|
|
|
co robią w sytuacji zagrożenia zwierzęta rozpocznij naukę
|
|
są one mało odporne na działanie dymu Gdy przedostanie się on do pomieszczenia zwierzęta często układają się na ziemi utrudniając ewakuację dlatego powinno się rozpoczynać wyprowadzanie zwierząt w chwili kiedy mamy pierwsze sygnały o możliwym zagrożeniu
|
|
|
do zwierząt należy podchodzić rozpocznij naukę
|
|
podchodzić od przodu pomału i spokojnie mówiąc łagodnie gdyż używają one nastroje ratownika i cząste im się udzielają Pamiętajcie również o tym że zwierzęta Trzeba wyprowadzić Do bezpiecznego miejsca z którego nie będą mogły się same wydostać
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zespół czynności podejmowanych w celu ratowania osoby w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego wykonywanych przez osoby znajdujące się w miejscu zdarzenia
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
zdarzenia w ruchu drogowym gdzie co najmniej jeden uczestnik bierze udział w zdarzeniu w wyniku którego zostaje ranny lub doszło do jego śmierci
|
|
|
Co zrobić jak widzisz wypadek rozpocznij naukę
|
|
Zabezpiecz siebie i miejsce wypadku zatrzymaj się na bazie awaryjnym najlepiej sporej odległości od miejsca zdarzenia Włącz światła awaryjne i ustaw za autem trójkąt ostrzegawczy Załóż kamizelkę odblaskową
|
|
|
zasady o których warto pamiętać rozpocznij naukę
|
|
przy złej widoczności Włączyć ci dodatkowe światło przeciwmgielne Zwróć uwagę na ukształtowanie terenu ustawiając trójkąt Oceń czy pasażerów jadących z tobą nie należy usunąć z samochodu
|
|
|
Co zrobić gdy zadzwonisz na już na 112 rozpocznij naukę
|
|
co dokładnie się stało gdzie to się stało Ile osób wymaga pomocy w jakim stanie są ranni jakie czynności podejmujemy czy są inne świadkowie udzielające nasze dane kim Jesteśmy jak się nazywamy Nie rozłączaj się pierwszy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
polega na nękaniu ofiary w sposób ciągły i nieregularny poprzez wysłanie jej ubliżających wiadomości smsów maili lub za pomocą innych komunikatorów
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
Zjawisko to polega na tworzeniu nieprawdziwych kont na portalach internetowych w celu krzywdzenia ofiary
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
jest to wymiana pełnych agresji wiadomości za pośrednictwem komunikatora
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szkodliwe działanie w sieci różni się od pozostałych ponieważ jej celem nie jest wyrachowanie zaszkodzenia owsiarzy polega na coraz częstszym wśród rodziców bezmyślnym udostępnianie zdjęć swoich dzieci na portalach społecznościowych
|
|
|
Dlaczego cyberprzemoc jest tak bolesna rozpocznij naukę
|
|
ponieważ jest procesem długotrwalowym i nie przerywanym materiałem wykorzystywane podczas ataku są dostępne w krótkim czasie dla wielu osób ale jako kopie pozostają w sieci na zawsze nawet po ustalenie i ukaranie sprawcy
|
|
|
telefon zaufania dla młodzieży rozpocznij naukę
|
|
116 111 Gdzie można uzyskać pomoc i wsparcie jeśli padło się ofiarą jakąkolwiek przemocy
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
dużo zasięg szybkie rozprzestrzenianie materiałów animowość sprawcy nieograniczoną możliwość nękania brak kontroli dorosłych
|
|
|
rozpocznij naukę
|
|
szeroki termin na oznaczenie użycia siły lub przemocy w stosunku do osób lub własności w celu zastraszenia przymuszenia lub okupu
|
|
|